hoi, mijn mannetje at heeel veel, soms wel 7 a 8 flessen van 180 op een dag, ook toen hij al 6 maanden was en bijvoeding kreeg. ik ben nu op eigen initiatief en overleg met de creche overgegaan op voeding voor hongerige babies, friso extra 2. dit doe ik nu ongeveer een week maar hij eet nu echt heel weinig. voorheen at hij elke 2 uur, 2 1/2 uur een volle fles, en snacht som de 4 uur dus meestal ook 2 keer nog terwijl hij savonds pap kreeg. nu eet hij sochtends een fles van 180 /6 waar hij ongeveer 60 van laat staan, daarna een paar hapjes brood of fruit.na 5 uurtjes weer hetzelfde met de fles. soms een beetje ligsa tussendoor en rond 4 uur weer een flesje waar soms maar de helft dus 90 van op gaat. rond 5 uur warme maaltijd, half potje en dan soms een flesje van 120/4 rond 7 uur maar soms hoeft ie die ook niet. alleen de avond fles van 23 uur gaat op, 180/6. en dan werd ie voorheen snachts wakker voor de fles, nu wordt ie wakker maar doet zijn mond niet open en dan slaapt ie na een tijdje weer, volgens mij is ie het wakker worden gewend ondanks dat ie nu geen honger meer heeft. ik maak de flessen normaal met 2 gewone friso 2 en 4 schepjes friso extra. ik ben vandaag maar weer begonnen met 3 om 3 schepjes maar lijkt me niet dat ik helemaal op de friso extra oer kan stappen omdat hij dan niet meer gaat eten over de dag??? of denk ik dat maar? heeft iemand hier ervaring mee of tips? hoeveel moet een baby va7 maanden aan opvolgmlk binnenkrijgen? groetjes laura
Even een vraagje. Is de Friso Extra net zoiets als Comfort? (In de comfort zit jbpm toegevoegd.) Wij geven in totaal 600ml aan opvolgmelk en volgens mij mag je tot 800 gaan.
Je kindje heeft ongeveeer 500cc opvolgmelk nodig. Maar als ik naa rjou schema kijk mag je kindje meer vaste voeding hebben. Ik weet niet hoeveel fruit je geeft? Maar je kindje mag best 2 stukjes fruit hebben. Ook de warme maaltijd mag een flinke hap zijn gewoon een 6 maanden potje. Dan zal je kindje ook minder om melk vragen. Ze mogen stukje bij beetje steeds meer vast voedsel gaan eten. Mijn zoontje kreeg met 7 maanden 3 flesjes van 180/6 waa rhij gemiddeld per fles wel zo;n 40 cc liet staan. Ik had toen het volgende schema: 7.30 180/6 10.00 fruit (6mnd potje) 12.30 boterhammetje met wat drinken ( diksap) 15.00 fles 180/6 17.30 warm eten ( 6mnd potje met toetje) 19.00 flesje 180/6 ( drinkt deze bijna nooit op). Het enige waar je om moet letten is als je kindje minder dan 500cc opvolgmelk drinkt vit D druppels er bij krijgt. Het wordt steeds belangrijker dat je kindje meer vast voedsel gaat eten want strakjes gaat de melk er helemaal af. Deze periode is om te wennen en mag je dus meer aanbieden.
hoi hij eet zoveel vaste voeding als dat ie wil, een hele pot savonds weigert hij, nu zit ie op een half potje voor 6 maanden. fruit uit een potje dioet ie zxijn mond niet open, hij eet wel stukjes banaan maar na een paar stukken begint ie zijn interesse te verliezen lijkt het wel. zo ook met brood. heb wel het idee dat het elke dag wat meer wordt. wel fijn om te weten dat hij minimaal 500 moet drinken, das tenminste een richtlijn. voorheen op de friso standaard at hij namelijk soms wel 1300 en dat was veel te veel. groetjes