Flesjestijd is hier tegenwoordig een flesjesstrijd geworden. Onze kleine dame weet heel goed wat ze wil, of juist niet, maar het heeft de laatste dagen weinig meer met normaal door drinken te maken Het begint al als ik met haar op m'n arm ga zitten, dat wil ze niet want dan ziet ze niet genoeg. Dus hup, hoofd omhoog, rug gebogen en zo krom mogelijk gaan zitten want dan krijg je nog eens wat mee. Zie maar eens melk in zo'n gebogen lijfje te krijgen. Gelukkig houdt ze het nog niet zo superlang vol (wel vaak, maar niet lang) dus als ze gaat liggen dan bied ik héél snel de fles aan. Ze hapt dan ook gretig toe en de eerst 5 á 6 slokken gaan goed, daarna wil ze toch eigenlijk wel graag weer wat zien dus hup, weer omhoog. Tja, dat lukt niet met de fles erin, dus maar weer terug en dan gooien we het hoofd helemaal naar de zijkant, kunnen we mooi naar buiten kijken De tv staat tegenwoordig al uit. Leuk hoor, dat naar buiten kijken, en de fles blijft er ook in, maar ze vergeet gewoon te drinken. Al die waaiende bomen zijn the bomb natuurlijk, dus die fles bestaat even niet meer! Langzaam verdwijnt ie dan ook naar de zijkant van haar mond. Moet ik haar weer roepen, naar me toe, of met gekke geluidjes de aandacht trekken en opnieuw de fles aanbieden. Als ik geluk heb hapt ze gelijk aan en drinkt rustig een paar minuutjes, maar de laatste dagen is het véél leuker om met d'r handjes de fles te omsluiten en die dan in een keer HEEL hard weg te duwen zodat haar hele gezicht onder de melkspetters zit en als we een goeie dag hebben mama ook. Soms dan trekt ze ook echt zo'n 'OH'-gezichtje erbij, zo van: whoaah, deed ik dat? Inmiddels zijn we 10 minuten en 50cc verder en bieden we de fles nog maar eens aan en die wordt weer enthousiast ontvangen, for the time beeing. Toevallig vindt haar handje mijn pink en daar wordt even lekker in geknepen. Is niet erg, wat mij betreft trek je 'm er af, als je nou maar eens rustig drinkt! Maar dan heeft ze weer wat nieuws bedacht; knabbelen op de speen is ook vette shit! Of de speen van links naar rechts in je mond laten bewegen waarbij de melk uit je mond loopt, je hele kin wit is en de slabbetjes weer zeiknat. Geeft niks, mama wast wel Je hoofd HEEL snel met een ruk van links naar rechts bewegen is ook gaaf, moeders houdt dat nooit bij en dus vliegt die fles weer alle kanten op, met alle spetters als gevolg. Soms ligt ze er zelfs bij te lachen Tussendoor neemt ze een paar flinke teugen en of het nou de kat is die miauwt of een spin in de hoek, ze is in no-time afgeleid en dan begint het hele spel weer opnieuw, in willekeurige volgorde uiteraard. Vraag me niet hoe het kan, maar toch krijgt ze elke keer haar flesjes leeg in 20 á 25 minuten tijd. Ze is helemaal in de gloria, is alleen maar aan het lachen, kijken en voelen tijdens de fles. Gewoon, omdat er zoveel te doen is
Ik herken t, rond 3/3,5 maand was t hier ook zo alleen dan met borstvoeding. Helemaal ontdekken wat jezelf kunt is natuurlijk ook helemaal geweldig maarja er moet gedronken worden... Ipv drinken werd er hier "gezongen" tegen m'n tepel (alsof t een microfoon was) of er even aan voelen/knijpen auuww! Haha. En bij het kleinste geluidje willen zien wat dat is dus opkijken, omdraaien en als ze dan dronk bewegen met de benen, afzetten, benen in de lucht etc. Bij teveel onrust hield ik maar even op met voeden en probeerde het dan later weer (zonder tv/laptop/radio, met de hond in de mand en gordijnen gesloten) Nu wordt er keurig rustig doorgedronken.
Heb je een wipper? Misschien biedt dat soms uitkomst? Of een kinderstoel waar ze al heel jong in mogen/kunnen liggen.
Herkenbaar! Mijn dochter had dat ook, begon met ongeveer 3 maanden en duurde tot ongeveer 9 maanden. Je wordt op een gegeven moment wel wat creatiever met houdingen waarin de fles gegeven wordt
misa, bedoel je dat ik zou kunnen voeden in een wipper? Die hebben we wel ja, en vanmiddag ook maar even geprobeerd. Nou ze vond het geweldig maar van drinken kwam weer niks terecht. Ik heb me wel rot gelachen, dat dan weer wel. Ze had een grijns van oor tot oor en ondertussen maar knagen op die speen Bastet, ik ben benieuwd naar jullie creatieve houdingen?
Nou: kind op schoot met de rug tegen mijn buik, en maar gokken welke kant ze nu weer op gaat... mama met 1 hand/arm proberen de beentjes in bedwang te houden en met de andere de fles in het mondje proberen te houden... Ik heb nog wel ergens een foto, even eentje zoeken...
En nummer 2 begint nu ook al rond te kijken, wel nog stevig zuigend aan zijn fles want hij zou maar eens honger krijgen , maar ik zie de bui al hangen voor over een maandje misschien.
Heel herkenbaar, hier ook vanaf ong 3 a 4 maanden. Heeft lang geduurd voordat ik het enigszins 'onder controle' had en ook ik zocht allerlei oplossingen. Weinig omgevingsgeluid en prikkels werkte het beste (dus op onze slaapkamer in stilte voeden, soms idd in een wippertje of in zijn eigen bedje...hahaha maar echt over gaat het niet meer, ze blijven vanaf nu ontzettend nieuwsgierig
Het klinkt alsof je het zelf ook wel heel leuk vind? Want in dat geval zou ik mee blijven bewegen met je kindje en het verder zo laten, dan is het niet zo erg toch? Onze dochter doet dit ook, maar als ik dat toe sta, dan heeft ze later heel veel last van haar drinkgedrag omdat ze daardoor meer lucht binnen krijgt. Ik leg haar min of meer 'vast'. Eén handje achter mijn rug, hoofd ter hoogte van mijn elleboog (als ze heel heftig schud dan klem ik haar dus in mijn arm, klinkt heel onaardig, maar als ik dat niet had gedaan, dan had ze bij lange na niet gewogen wat ze nu weegt) en ik hou haar andere handje vast. Ik neem dus de leiding als het om het flesje gaat. Grenzen zijn, als ze erbij huilt of ik kan herkennen dat ze gewoon niet hoeft, dan stop ik gelijk. Haar flesjesmoment is dan voorbij en de volgende kans is ongeveer tussen de 3/4 uur later. Hierdoor is ze rustiger geworden. Ik geef haar wel gewoon een flesje als ze een goede drinkdag heeft en ik het idee heb dat ze meer lust. Dan wijk ik van deze tijden af. Maar bij slecht drinken doe ik dat dus niet. Ik vertrouw erop dat ze zich echt zal pakken wat ze nodig heeft.