Goedemorgen meiden, Ik ben uitgerekend 23 maart van m'n eerste knul. Nu ik heerlijk twee weken vakantie heb ben ik een beetje aan het brainstormen over de babyuitzet. En dan vooral het gedeelte slapen en ik hoop van jullie wat tips te krijgen! Ik heb voor in m'n ledikant een Baby's Only deken gevoerd met zachte teddy stof, voor hieronder hebben we 3 lakentjes van Jollein waar me mama nog een leuke omslag rand op gaat naaien. Deze zou ik denk ik tot mei kunnen gebruiken, misschien langer maar dat ligt aan het weer, daarna is deze deken te warm voor m'n kleine knul. En dan, waar gaat m'n prins in slapen. Er is hier zoveel keuze in: - Slaapzak - Dun dekentje met lakentje eronder Of hier zit ik nu voor te kijken omdat ik een leuke overtrek van Nijntje heb gevonden. - Jollein duo deken, bestaande uit twee gedeeltes welke je voor de winter en zomer kunt gebruiken --> doe je hier dan een dekbedovertrek overheen! maar deze worden al geleverd met een kussensloop welke een baby in een ledikant toch helemaal niet gebruikt ??!?? En slaapt jullie kleintje in een pyjama of alleen in een rompertje, tja zoals je ziet heeeeel veeeel vragen voor deze kersverse aanstaande mama van een eerste haha ... Ben benieuwd naar jullie reactie!! Veel Liefs
Ik zou pas gaan kijken voor een slaapzakje/lakentje als de deken die je hebt te warm wordt. Het verschilt namelijk per kind wat handig is. Als hij de dekentjes telkens wegtrapt dan is het handig om voor een slaapzak te gaan. Een kussen of kussensloop gebruik je inderdaad niet voor een baby. Dat komt pas later. De meeste pasgeboren baby's slapen in hun kleertjes die ze overdag ook dragen. Deze kleertjes zijn toch van zacht materiaal en omkleden is op die leeftijd niet zo fijn voor die kleintjes. Bij mij sliep hij de eerste paar maanden in z'n wieg met kleertjes van overdag. Vanaf ongeveer vier maanden tot een jaar in een slaapzak met rompertje in het ledikant. Daarna sliep hij in een normale pyjama.
Hier slaapt zoontje onder een dubbel gevouwen deken + laken en heeft een pyjama aan (overdag tijdens de slaapjes gewoon z'n kleren). In het begin gewoon even proberen wat hij nodigt heeft, misschien is het een koukleum of wel helemaal niet...
ik zou ook zorgen dat je de eerste maanden vooruit kan en als t dan beter weer word zie je dan wel weer, heb je dan ook wat te shoppen idd slaapzakje of dun deken. wij zijn met 6 maanden overgegaan op slaapzak omdat we hem steeds boven in bed vonden dus nu kan ie t hele bed rond en dat doet ie dan ook!
Ik hoorde van iemand in t kraamhotel dat je je kind niet mag wikkelen in een lakentje en dan onder een dekentje laten slapen. Dus ook geen slaapzak en dan nog dekentje erboven ivm wiegendood. Klopt dit
Hier een lakentje en daarboven dus deken. Slaapzak hebben we pas gedaan toen Siem zichzelf boven dekens uitschoof. Mss is je kindje onrustige slaper en maait ie met zijn handjes zich wakker en heb je inbakerproducten nodig. Je weet het niet... Ik zou idd 3 lakentjes en 3 dekentjes hebben voor eerste periode.
3 ik had 1 dekentje en 2 lakentjes haha deken werd hier eigenlijk niet vies omdat er een laken omheen zat en als de ene in de was ging kreeg hij de andere. ding in de droger en klaar. bijhalen kan altijd dacht ik... en voor die paar maanden dat wij het gebruikt hebben ben ik blij dat ik er maar 1 had.
Ik heb ze gekregen vandaar 3. Maar ben er blij mee. Heb in 1 nacht tijd ze alledrie een keer nodig gehad. En toen nog tekort.
Hier hadden we ook maar 1dekentje en een paar lakentjes....3 ofzo... Zoonlief vanaf dag 3 in een slaapzakje onder een lakentje en dekentje omdat hij zichzelf niet warm kon houden.... Extra kans op wiegendood heb ik nog nooit gehoord.... En in een pyjama (uit 1stuk) heerlijk duidelijk voor zoon (overdag kort slapen in kleertjes, snachts lang slapen in een pyjama....) Nu ook pyjama, en lakentje en dekentje, kijken of ze zich warm kan houden (zoonlief was ge klein, deze ook aan de kleine lang) zo niet een slaapzakje aan, + laken en deken, zo ja alleen lakentje en dekentje.... Hij heeft eigenlijk tot z'n 2de jaar een slaapzak, laken en deken gehad.... Pas in z'n grote bed (vanaf ong.3jaar) een dekbed, en vanaf 3,5 jaar een kussentje erbij....
Een lakentje gebruik je onder het dekentje zodat die schoon (schoner) blijft, de bovenkant vouw je erom heen zeg maar.... Die heb je dus in combi met bijv. Een jolein deken wel nodig.....
Het ligt geel erg aan je kindje wat deze prettig vind ik had allemaal leuke dekentjes maar heb (al vanaf het begin) een onwijze woeler. Toen hij 1 week oud was vinden wij hem al ondersteboven in bed. Een slaapzak was hier dus beter. En nog steeds wil hij liever niet onder een dekentje. Soms stop ik hem 's avonds nog even toe als het koud is. Maar je hebt ook kindjes die het heel fijn vinden om strak ingestopt te worden. Die kun je dan t beste wek onder een dekentje doen. Ik zou dus gewoon lekker wachten en kijken wat voor type kindje je hebt.
Hier sliep ons eerste kindje (geboren in de winter) 's nachts meestal met kleertjes van overdag (na enkele weken wel omkleden nr pyama) en een babyslaapzakje. Lakentje + fleecedekentje als het erg koud was en zolang ze nog niet begonnen met woelen. ik deed het lakentje wel heel strak onder de matras zodat het niet zou loskomen. Toen het wat warmer werd en de baby ook beweeglijker: enkel slaapzakje, geen deken/laken. 2e kindje was zomerkindje en sliep aanvankelijk ook met dun slaapzakje aan. soms met lakentje strak aangespannen. ps wanneer ze heel goed konden rollen en zo legde ik een dun fleecedekentje erbij. ze hebben eigenlijk altijd in romper+pyama + slaapzak geslapen. Nu komt er in maart een babietje bij, dus benieuwd hoe ik het weer ga aanpakken . vanaf ongeveer 14-15 maand kregen ze hier wel een dikker deken in hun bedje en als het erg koud begon te worden een soort van veilig dekbed waarvoor ik 3 overtrekken heb. verder voorzie je best genoeg hoeslakens en tetradoeken voor je baby op te leggen, moesten ze wat teruggeven. ik legde dikwijls ook losse kussensloopjes onder hun hoofdje... die zitten bijna altijd bij de lakentjes bij
Babymuis slaapt lekker in zijn gewone kleertjes, zowel overdag als 's nachts. Ik heb een paar dekentjes, verschillende maar de katoenen bevalt het beste dus die gebruik ik standaard en twee setjes lakentjes. Hij heeft het niet snel koud en hij trappelt niet heel erg behalve als hij wil spelen dus een slaapzakje is nog niet nodig. Als hij zijn wiegje uitgegroeid is ga ik denk ik eerst nog een tijdje een dekentje gebruiken maar daarna gaat het zeker een slaapzakje worden.
Hier voor de wieg een dekentje en lakens, voor het ledikant een velux duo deken met dekbed overtrekken. Net wat je prettig vind! En of ze in een slaapzak gaat of niet, met ook nog een deken erover of niet, zien we dan wel weer!