hoi moeders ik zit met een probleem onze robin slaapt sinds 2 weken niet meer door snachts. hij is nu 5 maanden en hij heeft altijd van 8 tot 8 door geslapen. en nu komt die om 2 en om 6 weer HELP ME PLEASE! xxx karin
Heb ik hier ook pas gehad, misschien een groeispurt. Gewoon aan toegeven dan is deze periode zo weer voorbij.
Hier een mannetje van bijna 5,5 maand wat slechts 1 week in zn hele leventje heeft doorgeslapen... Gewoon aan toegeven, misschien een sprongetje of een groeispurt? Hier was het altijd 1 nachtvoeding en weer slapen, maar de afgelopen 3 weken kwam hij voor 2 nachtvoedingen, werd 's nachts 10x wakker en was om half 6 klaarwakker... Het lijkt nu weer beter te gaan, dus al met al 3 weken!
Overigens is het niet zo heel gek hoor, t is nog maar een baby die zich snel ontwikkelt, veel meemaakt, zn wereld wordt steeds groter en leuker, maar ook enger, en dus heeft hij mama nodig... Hoeveel voeding krijgt hij overdag?
Ze wordt nog steeds 2 keer wakker nu, maar dan wil ze alleen de speen de laatste paar dagen. Ze was ziek geweest en ging opeens weer van circa 5 voedingen naar 7, en nu blijft ze onrustig na 0400 snachts. Duurt nu een week of 3-4. Ze zijn nog klein dus is heel normaal volgens mij.
Klinkt misschien heel naar maar je hebt al mazzel dat hij zo lang heeft doorgeslapen! Die van ons sinds kort incidenteel maar echt niet altijd! Gewoon aan toegeven, komt vanzelf weer goed.
Ik wil je niet ontmoedigen...maar lees mijn topics maar eens. Mijn zoontje heeft nooit doorgeslapen, maar tot een maand of 3,5 werd hij maar 1x wakker. Sinds 3,5 maanden is het 1 groot drama. Mijn oplossing is dat hij nu bij mij in bed slaapt, maar naar die oplossing zoek je niet denk ik. Het is trouwens wel heel normaal dat baby's meerdere keren in de nacht komen voor een voeding. Je hebt echt geluk dat hij de eerste tijd wel doorsliep. Ik zou hem een borstvoeding geven of een beetje flesvoeding en weer terugleggen. Je hebt trouwens grote kans dat hij vanaf 6 uur gewoon wakker blijft, mijn zoontje is vaak om 5 uur al 'klaar voor de dag'... Gewoon meegaan in zijn ritme. Als hij wat wilt drinken, gewoon iets geven en weer terug leggen in bed. Misschien neemt hij ook genoegen met een aai over zijn bol en een speentje...
Joh, dat is toch heel normaal? Je bent " verwend" dat hij eerst wel doorsliep, maar niet doorslapen hoort er nu eenmaal bij. Uit ervaring weet ik dat eraan toegeven vaak nog het beste werkt (2 kids die met 2 jaar gingen doorslapen).
Sorry maar ik dacht ook, je hebt supeg geluk gehad met een slaper van 8 tot 8!!! Hier 6 maanden en slaapt van 7 tot 6uur en nog een fles rond 22uur. Kan ik ook meestal wel terug leggen na de 6uur fles, maar helaas heeft hij zijn grote broer dan al wakker 'gemaakt'.... We hebben een paar weken geleden (ben niet zo vd sprongetjes) ook een aantal nachten gehad dat hij om 4.00 kwam.
Hier ook een mannetje van dezelfde leeftijd die er mee begint, maar krijg m daarna ook niet meer in slaap. Ja bij mij in bed is hij zo vertrokken. Gaaaap
ooh als ik jullie zo hoor dan ben ik al best wel verwend geweest met onze zoon haha... ik kijk het even aan... bedankt voor jullie reacties!