Baby Elf dagen klaar wakker van 2300 tot 0300

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Son1980, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Dames,

Mijn kleine meid van elf dagen heeft een omgekeerde dag !

Heel de dag slaap ze en is ze heel zoet. Vast patroon en niets aan hand maar om 2300 uur met de voeding word ze wakker en gaat ze nu al vijf nachten niet meer slapen !

Ze is echt klaar wakker en gaat in haar wieg liggen huilen, gister avond haar voor t eerst de Puckababy aangedaan en haar vooraf wakker gemaakt met de fles van 20.00 maar ze blijft in slaap vallen.

Na de fles de met de Puckababy in bed gelegd maar ze is klaarwakker en gaat dus liggen huilen. Ik vind t zielig om haar te laten huilen want wij denken dat ze gewoon niet moe is. Dus hup bij ons in bed en wachten tot de volgende voeding en dan slaapt ze ineens wel.

Wat moet ik doen ??

Overdag wakker houden? Laten huilen ?

Vanaf de bevalling heb ik nauwelijks geslapen en ik loop op me tandvlees !

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Is heel normaal dat het dag- en nachtritme van een pasgeboren baby omgedraaid is. Ik geloof dat ze pas vanaf 6 weken oid melatonine aan gaan maken. Ik zou haar nu nog niet echt wakker gaan houden overdag oid, ze is nog zo jong...ik denk dat het vanzelf wel komt. Ik zou zelf proberen ook overdag te slapen als dat kan en anders 's avonds heel vroeg naar bed gaan, zodat je voor 23.00u al wat uurtjes slaap te pakken hebt. Of met je partner, als die er is, afspreken dat je het om en om doet, zodat je af en toe een betere nacht kunt maken.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Tja, ze is elf dagen? Wat verwacht je dan van zo'n klein hummeltje?

Laat haar lekker slapen wanneer ze moe is en ben er voor haar wanneer ze wakker wordt. Het gaat vanzelf beter lopen.
    Duik wat eerder je bed in, ga overdag samen met haar even lekker liggen.. Je hebt nog weken verlof, dus relax!

Sowieso zou ik haar lekker dichtbij me houden, ze is al die maanden zo dichtbij je geweest in je buik. Al jouw geluiden zijn het enige vertrouwde voor haar. Vaak slapen kinderen daarom ook beter als ze dichtbij mama zijn, dat is het enige vertrouwde en dan voelen ze zich op hun gemak.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Heel normaal dat ze dag en nacht de eerste weken omdraaien. Dit gaat vaak geleidelijk weer terug.
    Ik probeerde overdag altijd bij te slapen en dan snachts inderdaad op. Tis even niet anders...

5. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Mmhh ja ze kan er ook niets aan doen en wakker maken cq houden heeft geen zin, ze valt gewoon als een blok in slaap. Met Wakker houden bedoel ik lekker knuffelen en kroelen op de bank.

Tja en laten Huilen vind ik zelf ook echt verschrikkelijk. Kan t echt niet.

Tja dan zit er niets anders op, Dan nog ff door te bijten en snacht met haar wakker te blijven!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat is haar ritme overdag?
    Je kunt er soms wel in schuiven, ook bij jonge baby´s, maar als dat niet lukt, is het inderdaad gewoon het handigste om zelf overdag en vroeg op de avond wat uurtjes proberen te pakken.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter was ookvan 11 tot 3 wakker de eerste 2 weken. Ging steeds iets beter (eerder slapen) en vanzelf overdag wat meer wakker. Gewoon de tijd geven komt goed!

8. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    8 uur weer flesje En verschonen
    Terug slapen.

1000 maak ik haar wakker verzorg ik haar dwz douche of bad
    Schone kleding aan en 11 Uur flesje.

Dan slaapt ze snel weer in en is het tijd voor boodschapje of uurtje wandelen. Rond 12 weer thuis

1400 voeding en verschonen.
    Aangezien ze dan weer slaapt slapen we samen weer een uurtje en dan sta ik op. Leg haar in de box ga zelf tot aan de volgende voeding ff aan het werk. Ze ligt dan lekker te kijken en te doezelen.

1700 voeden verschonen.
    Dan is het druk hier in huis. Eten mijn oudste komt thuis man komt thuis. Druk en gezellig

Meestal nemen wij haar bij lekker op de bank.

2000 voeden verschonen. Lekker bij pns op de bank

2300 uur voeden verschonen. Kindje klaar wakker tot 2 à 3 uur en pas slapen bij de volgende voeding !!

Wat doe ik verkeerd ?

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Lees even mijn vorige bericht ! Kijk waar ik de mist in ga? Of iets anders kan doen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Je gaat nergens de mist in, je kindje is elf dagen, dat heeft gewoon tijd nodig...

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geef het de tijd, hier werd het na 2-3 weken langzaam ook beter.
    Nu gaat ze s avonds ook wat eerder slapen. Overdag nu niet zoveel maar dat wordt vast vanzelf beter.

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ps. Ze is gewoon wakker snachts. Zo lang ze bij mij ligt of bij mijn man huilt ze eigenlijk niet. Wel wil ze de sPeen heel graag. Maar die valt steeds uit haar mond. Dan word ze boos totdat we de speen weer geven !

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    2300 voeden en verschonen omdraaien misschien?

14. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik verschoon eerst en dan voed ik. Doe ik alle keren. Heb t alleen verkeerd opgeschreven.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Je doet niks fout, ze is pas 11 dagen jong. Ze heeft 9 maanden lang een omgedraaid ritme gehad, en dan kun je niet verwachten dat ze meteen vanaf dag 1 zich aanpast aan het ritme buiten de buik.

Overdag je slaap pakken waar je pakken kan. komt vanzelf goed.

Zelf heb ik 9 maanden lang amper geslapen ivm zware BI, en mijn zoontje vond het de eerste 6 maanden ook niet nodig om 's nachts te slapen. Die sliep van 19.00 tot 01.00 en was dan wakker (overdag heb ik er een peuterdochter naast lopen en na verlof weer gaan werken).
    Ook bij hem is het vanzelf goed gekomen, en slaapt hij nu sinds 3 weken de nacht door.

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    tja, enige wat je kan doen is overdag haar beneden leggen zodat ze aan de geluiden went en niet in het donker ligt en 'snachts het echt donker maken.
    als ze tussen 23 en 3 uur wakker is alleen een heel klein lampje aan en zo aan het dag en nachtritme laten wennen.
    hier ook altijd eerst verschoond en daarna de fles.

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ons zoontje heeft een maand lang zijn dag en nacht omgedraaid. Veel pasgeboren kindjes doen dat, je kan er vrij weinig aan doen. Wel sliep hij overdag altijd beneden en 's nachts boven zodat hij het verschil tussen licht en donker kon maken. Donker=nacht=slapen. Na een maandje ging het beter. Overdag wakker houden zou ik niet doen, je kindje heeft haar slaap hard nodig, ook overdag.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja het wordt vanzelf wel beter. Ik zie dat ze overdag heel goed slaapt, misschien voor jou ook een idee dan even te gaan liggen? Anders is het inderdaad niet vol te houden. En als ze bij jullie in bed rustig is, zou ik daar gewoon aan toegeven. Niet alleen is het voor jezelf veel rustiger, voor haar is het ook het fijnste mama dichtbij te hebben.

Mijn dochter sliep de eerste maand overdag bijna niet (muv korte tukjes) en dan was ze soms ook nog tot 3 uur 's nachts wakker. Je kan er echt niets aan doen behalve met haar op zijn en ik legde haar dan ook bij ons in bed. Dan sliep ze na de voeding snel in. Na die eerste maand ging ze eigenlijk vanzelf langere periodes 's nachts slapen, tot ze met een maand of 3 doorsliep.

Ik heb haar wel altijd overdag bij ons in de woonkamer laten slapen in haar reiswieg en 's nachts dan in onze donkere slaapkamer. Het onderscheid tussen dag en nacht kun je zo een beetje ondersteunen.

Geef haar dus een beetje ruimte en houd haar lekker dicht bij je als ze wakker is. Ze gaat vanzelf wel langer en beter slapen.

19. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Thanks lady's !!

Mijn eerste slieP overdag slecht en snachts goed. Tja ze zijn allemaal anders. :)

Ik doe ze nu de Puckababy aan, sinds gisteren en dat lijkt mezelf erg fijn voor haar. En heb net een co sleeper besteld. Want wij vinden t dood eng tussen ons in. We hebben ook nog eens een waterbed en dat schijnt extra gevaarlijk te zijn. Waarom weet ik niet maar ik houd het maar in me achterhoofd.

Ze is een heerlijke baby en ik mag en wil niet klagen. Dacht alleen dat ik Iets niet goed deed.

Mijn zusje zei dat het misschien beter was om haar Savonds in bad te doen dat hielp bij haar zoontje heel goed ! En is fijner voor mij aangezien mijn man er dan bij is. Dus dat ga ik wel veranderen.

En verder laat ik het maar bij het zelfde, en zet maar ff de tandjes op elkaar! Als ik eenmaal een kop koffie en een boterham op heb in de ochtend dan gaat het wel !

20. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Als je haar nu s'avonds eens in bad doet ipv s'ochtends. Het heeft hier wel geholpen. Voor de rest kun je niet veel doen.

Deel Deze Pagina