Onze dochter van 2,5 week drinkt met de Difrax S-fles te snel (5 minuten, 90cc). En met de Avent valt ze na 15 minuten in slaap, of ze weigert nog verder te drinken. Dan drinkt ze dus vaak niet verder dan maar 60cc. Zowel bij de Difrax als Avent gebruik ik gewoon de bijgeleverde spenen, beiden gewoon die voor een pasgeboren baby. Voordat ik de halve winkel leeg ga kopen om het ideale flesspeentje te vinden... Wie heeft er tips? Ik las ergens dat de Kruitvat en Etos s-spenen ook op de Difrax kunnen en dat dat gaatje wat kleiner is dan die van Difrax?
Heb je al Nutriton geprobeerd? Dit verdikt de melk waardoor het drinken langzamer gaat. Ik zelf gebruik per fles van 150/5 een half schepje nutriton in de s-fles en dit is voldoende om de fles langzaam leeg te laten drinken.
Nutriton kan wel helpen ja. Of anders misschien dat speentje proberen van kruidvat of etos met het kleinere gaatje. Ik weet niet of het zo is, maar je kunt het proberen. Het is lastig he..! Wij hebben daardoor ondertussen ook een winkeltje..! Maar uiteindelijk werkte het om in te dikken met nutriton en de s speen van difrax. Terug bij het oude zeg maar!
Ah, bedankt voor de tip! Spugen jullie kindjes de melk dan ook weer uit, of drinken ze gewoon snel? Onze dochter houdt wel steeds alle voeding binnen, ondanks dat ze dus zo gulzig drinkt met de Difrax fles. Het is idd nog niet zo makkelijk. Ik had van de week ook al een Difrax Dental (small) flesspeen gekocht en die net geprobeerd. Dat ging al wat beter, fles ging met 15 minuten (bijna) op. Maar laatste beetje moest ik d'r wel weer wakker houden, etc. Dus heb het idee dat dat nog niet de ideale oplossing is. (als die ook maar bestaat )
Als ik de voeding niet indik of haar geen boertje laat doen tussendoor, is de kans inderdaad aanwezig dat ze gaat spugen vanwege het gulzig drinken. Nu komt er hooguit af en toe een mondje terug maar dat is normaal. Hier hebben wij ook een winkeltje met flessen en spenen maar uiteindelijk ook weer terug naar de difrax s-fles met s-speen en dan indikken met nutriton.