Hallo allemaal, onze kleine joey is nu 1 jaar en 2 weken oud. Ik vind het erg moeilijk om joey te vermaken, hij heeft veel van little people en een loop auto en dat soort dingen zeg maar,. Maar heb soms toch het idee dat hij ongelukkig is. Wandelen is voor mij moeilijk ivm mijn bekkenprobleem.. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties groetjes angelique
Zwemmen (babyzwemmen is tot 2 jaar hier erg leuk ook voor de 'oudere' baby's ), met blokken bouwen, 'voetballen', kinderboerderij, vingerverven (mits je tegen een boel rommel kan) euhm... pff.. vanalles
Niet zoveel speelgoed neerzetten; veel afwisselen. Iris vond op die leeftijd haar loopfietsje heel leuk en muziekinstrumentjes!!
Veel fietsen en wandelen (zou dat ook echt missen als ik dat niet kan) Verder wissel ik het speelgoed veel af idd. Ze is net jarig geweest dus nog genoeg nieuws om haar heen Ook lees ik boekjes met haar of zet een cd op met liedjes en dan gaan we zingen.
Een beetje knutselen is natuurlijk ook leuk vingerverven dingetjesplakken tekenen, Die van ons kan zich een half uur vermaken met blokjes stapelen. Dan evt. teletubbies kijken sesamstraat. Soms zet ik hem in de kinderstoel en zit ie gezellig te kijken hoe ik klusjes in huis doe en dan geef ik hem natuurlijk wel een flesje met wat sap en een koekje ondertussen. En wij wandelen inderdaad ook heel veel das wel balen als dat niet kan. .... pffff verder weet ik het eigenlijk niet mijn dag is altijd wel gevult op deze manier... Groetjes Lysanne
halloo allemaal, heel erg bedankt voor de ideetjes, ik ga het vingerverven dan ook maar eens proberen, lijkt me wel leuk bedankt allemaal groetjes en een fijne avond angelique
die vanmij vermaakt ze zelf heel goed (knijp in mijn handen) ik hoef niet veel te doen om haar te vermaken, ze speeld zo 2 a 3 uur achter elkaar. maar we gaan zowiezo 1 keer per dag naar buiten honden uitlaten (minimaal 30min) en als het kan gaan we lekker fietsen, of naar de stad/winkel wandelen. boekjes lezen, afentoe klein stukje dvd kijken(5min vind ze al lang) samen kletsen. knutselen eigenlijk nog niet gedaan met haar, ze doet nog steeds heel veel in haar mond
Ja, wij wandelen ook vaak, of luca speelt in de tuin, als het droog is, en ik ben in de buurt. Boekjes lezen en hij wijst dan aan wat hij ziet. Samen koffie drinken en mandarijntje eten. Samen het huishouden doen. Hij met een stofdoek en ik ook! Bouwen met de blokken.Verder doet hij zelf ook veel.En we gaan een dag een de week een ochtend naar een vriendin en een ochtend naar opa en oma. Babyzwemmen is ook erg leuk!! Kinderboerderij is ook een aanrader! Alle dieren uit zijn boekjes ziet hij daar in het echt!
Nou vingerverven zie ik me hier met die uk echt nog niet doen, ze stopt werkelijk alles in haar mondje! En ziet ook echt het verschil niet tussen een pluisje of een rozijntje. Maar goed, ze amuseert zich redelijk goed alleen, al is het minder dan een paar maanden geleden. Ik merk nu dat ze het vooral erg leuk vindt om samen te spelen en dat ik haar dingen kan leren zoals spelen met de vormenstoof, bouwen met blokjes, haar figuurtoren enz. Verder wandelen we bijna elke dag wel, behalve als het erg koud is. Vind het soms wel een moeilijk hoor, heb soms ook even geen idee wat ik nu weer met haar moet doen hoor.
Vingerverven gaat hier prima, wel gepaard met een hele boel rommel en als afsluiting in bad. Doen we dus ook niet heel vaak, maar wel eens en hij vind het heerlijk! Kinderboerderij is hier ook favoriet, evenals wandelen en muziek luisteren. Voor de rest vermaakt hij zich prima met een emmer blokken die hij door de hele kamer heen smijt, gezellige bende hier in huis!
We moeten gewoon geregeld bij elkaar op visite, dan kunnen ze elkaar vermaken Djayson is gek op verven.. Gewoon wat druppels op een stuk papier en kliederen maar met de handen