Welke babyfoon straks?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nyn, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi,

Momenteel is onze ouderunit van de babyfoon (alecto dbx-85 ofzo) spoorloos verdwenen, ik verdenk de kinderen van een leuk verstopspelletje in de prullenbak ofzo.
    Maar goed, voor nu is dat geen probleem, de jongste is oud genoeg om zichzelf wel verstaanbaar te maken zelfs als we beneden zitten en de tv aan staat.
    Maar er is een tweeling onderweg.
    Dus nu aan het kijken welke babyfoon we willen. Ik hoef geen camera, het liefst uit te breiden voor meerdere kindjes (wij slapen straks op zolder en ik wil de nu jongste ook straks in mijn slaap op tijd kunnen horen), niet zo'n babyfoon waarbij je steeds ruis hoort, en het liefst eentje die een redelijk afstand weet te overbruggen. Ik verwacht van de zomer met de tweeling wel redelijk vaak thuis te moeten zijn, maar dan zou het wel fijn zijn als ik met de twee oudsten naar het speeltuintje hierachter kan of voor op straat kan fietsen enz.
    Alecto ben ik wel over te spreken, ik vond de onze een fijne babyfoon, zelfs na ruim 100x vallen bleef hij het doen. Ik heb een vrij lompe man en dito zoontjes, dus hij moet tegen een stootje kunnen:p

Wie o wie helpt ons even op weg in babyfoonland?

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wij hebben ook een Alecto, je moet me niet vragen welke hahah. In het begin heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt, maar nu madam steeds in haar bed omdraait bij het inslapen en dan met haar spenen gaat gooien.... kan ik haar even in de gaten houden. Als ik er dan 1 keer ga kijken is het daarna over met rommelen. Ik had keus uit 5 types Alecto bij de prenatal en weet dat ik de middelste heb gekozen (zonder ruis en 300m bereik). Kan de honden even snel laten plassen en dan heb ik nog goed bereik op het hondenveld schuin tegenover

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
  4. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen onze babyfoon laatst stuk was hebben we een paar dagen gebruik gemaakt van een babyfoon app op onze smartphones (apple). Je legde een telefoon bij de baby in de kamer en nam een telefoon mee. Als de baby dan geluid maakte ging de andere telefoon af en kon je via 3G/wifi luisteren/kijken wat er aan de hand was. Is wel ideaal als je idd even op straat wil fietsen met de oudste oid

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier 2 philips avent in huis. Prima dingen, komen een heel eind.
    (al hebben we tegenwoordig alleen maar boven aan staan, kids vallen graag in slaap met een muziekje en deze doet het zeker 15 minuten lang. Ouderunit staat nog maar weinig aan)

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Deze:
    Alecto DBX-88 eco babyfoon
    Topding!

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Naar aanleiding van jullie tips heb ik even zitten googlen, maar de alecto's zijn volgens mij niet uit te breiden met meerdere kindunits of wel? Dus bijv 2 of 3 kindunits, 1 ouderunit..

Ga nog even kijken naar die Philips.

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    *pakt consumentenbond gids erbij ;)*
    de beste koop, en beste uit de test is alecto dvm-70
    De slechtste Philips avent scd610

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
  10. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier hebben wij de grand elite van luvion. Helder beeld en goed geluid. Je kan ook los een camera kopen voor bijvoorbeeld een tweede kindje

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    wij hebben de Philips AVENT SCD535/00 DECT, echt een top ding!!!
    Nooit problemen mee, heel goed bereik overal, stoort nooit. Wat ik vooral fijn vind is dat hij qua liedjes enzo heel uitgebreid is. Vooral in het begin toen Ivan slecht wouw slapen zette we wel eens muziekjes op voor hem, deze speelde echt wel een minuut of 15 zelf af. Heerlijk..

Deel Deze Pagina