Ja hoor, ik weer een vraagje.. Ik lees namelijk verschillende dingen op internet.. Wij wonen op Terschelling, en we geven onze zoon flesvoeding. Nutrilon omneo(met overleg CB) met een beetje johannesbroodpitmeel omdat hij veel spuugd en moeilijke ontlasting heeft. Nou heb ik gel;ezen dat baby's kramp kunnen krijgen van hard leidingwater. We koken het water eerst in de waterkoker, maar is het mischien beter om bronwater te gaan gebruiken om minder kramoen te krijgen?
Hier had de kleine erg last van moeilijk poepen enzo, daar helpt mineraalwater erg goed tegen. zou zeggen gewoon proberen, kost geen vermogen en het is niet gevaarlijk ofzo!!
Lars had in het begin ook veel last van krampjes en toen zei mijn moeder, misschien moet je gekookt water gaan gebruiken voor de voedingen. Dat gedaan en hij heeft weinig last meer gehad van krampjes dus of het met het water te maken had, is natuurlijk niet te bewijzen, maar wij geloven er wel in
Hier in Twente hebben wij ook hard water en daar had onze dochter erg veel last van. Sindsdien ook het water gekookt en daarna geen last meer gehad. Gewoon proberen dus.
Water koken doe ik al vanaf het begin. Maar dat doe ik in de waterkoker of kookt het dan te lang? Als ik bronwater wil gaan proberen welk merk moet ik dan hebben? Of maakt dat niet uit ivm toevoegingen?
Bronwater schijnt niks gezonder te zijn dan gewoon kraanwater. Aan bronwater wordt ook vanalles toegevoegd. Dus ik zou gewoon net als nu gekookt water blijven gebruiken. Wij kookten het ook altijd in de waterkoker, lieten het afkoelen en warmden het in de magnetron weer op.