Digiscrappen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SheDevil, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ...banner! :)
    Ik zie bij heel veel zo'n mooie met foto's van hun kleintjes erin en leuke kleurtjes enzo. Hoe hebben jullie die gemaakt ?
    Ik wil ook :p

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bedoel je zoals de mijne?

Heb ik gemaakt in paint shop pro.
    Kan er voor jou ook wel 1tje maken als je wilt. ;)

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Jaaa psies zoiets bedoel ik! :D
    Ik heb ook paint shop maar blijkbaar ben ik nog niet zo goed ermee. Zou niet weten waar ik mee moet beginnen hahah. Zou je me 'n btje kunnen uitleggen hoe 't ongeveer moet, dan ga ik 't zelf 's proberen! Mocht 't nou niet lukken dan mag jij 't wel voor me doen, als je dan nog wilt, lief aangeboden trouwens!

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmmm...effe denken.Ik doe het meestal gewoon, uitleggen is nog iets moeilijker :)

Zo doe ik het (bij die ik nu heb dan)

Eers kies ik een (of meerdere) foto's die ik leuk vind.Gewoon openen kiezen (mapje bovenaan).dan zorg ik met de achtergrondwisser (links in het menu) dat de achtergrond weg is (duh :) ).
    Gewoon met de achtergrondwisser langs de rand van je kindje gaan.(het werkt het beste als de achtergrond een hele andere kleur is en er niet teveel details in de rand zitten.Anders gaat het ook wel hoor, maar dan is het een beetje priegelwerk)

Open een nieuwe transparante afbeelding van ongeveer 491x135.Deze vul je met een mooie achtergrond.(emmertje links selecteren, en dan in de kleurvakjes rechts bovenaan kun je een kleur, patroon,...selecteren.Klik met het emmertje in de transparante afbeelding om 'm te vullen)

Verklein je foto naar een formaat dat goed in je banner past.(afbeelding->formaat wijzigen)Dit is een beetje uitproberen, het ligt eraan hoe groot je foto is.
    Klik in het balkje van je foto,waar de naam staat, met je rechtermuisknop en kies kopiëren.
    Dan met je rechtermuisknop in het balkje van je banner klikken en kies plakken->als nieuwe laag.Je kunt 'm verplaatsen met dat ding met al die pijltjes :)lol:) uit het linkse menu.(waar ook dat emmertje enzo staat)

Met het plaatjes penseel kun je er bloemen, vlinders enz...aan toevoegen.(plaatjespenseel staat ook links in het menu)
    Om een tekst toe te voegen klik je op de A in het linkermenu,en dan kun je weer rechts bij de kleurvakken een kleur ofzo kiezen.
    Gewoon in je banner klikken om een tekst neer te zetten.(zorg ervoor dat hij op 'vector' staat bovenaan, en dan kun je 'm later nog aanpassen/verplaatsen.)

Om een randje te maken, ga naar afbeelding->randen toevoegen.

Je kunt ook gewoon wat randen om fotootjes maken en deze in je gekleurde banner plakken.
    't Is allemaal vooral veel uitproberen. ;)

Zo, ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dit is waar ik zo op kom.:) Er zijn hier meiden die veel beter zijn in PSP als mij, mss dat die nog wat komen aanvullen. ;)
    Vergeet 'm niet op te slaan als jpeg om 'm te uploaden! (via www.uploader.be en dan de ubb code nemen)

Laat het me weten als je er niet uitkomt! ;)

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hahaha ohh doe je dat zoooo!
    tnx voor je uitleg, volgens mij weet ik wel hoe dat moet :D
    ga strax es even aan de gang, kijken of ik 'm door heb :p

en idd, als iemand anders nog tips heeft,
    kunnen wij weer wat van opsteken ! :)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb mn banner gescrapt.
    Heb het geleerd met les 1 en 2 van digiscrap.nl

De achtergrond weghalen kan trouwens ook met je lasso en dan intelligente randenzoeker ofzo.
    Mooie scrapkitjes kan je downloaden bij bijvoorbeeld www.shabbyprinces.com.

Als het je niet lukt mag je ook wel een pb'tje sturen, wil het ook wel voor je doen!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als je trouwens op mijn website knopjes klikt zie je nog meer banners en scraps die ik heb gemaakt. Onder de scraps staan links naar de kitjes!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook wel z'n mooie banner willen met foto ('s) van mijn ventje. zou iemand dat voor mij kunnen doen ik ben echt niet handig met de pc

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Guppie: wat een mooie scraps heb je!
    Ik ga even op digiscrap kijken! :D

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    blusvrouw ik wil wel wat voor je proberen hoor!
    Stuur maar een pb'tje!

@ lucia, dank je!

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Zou iemand ook voor mij een mooie banner kunnen maken?

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    consider ik heb nog een heel mooi meisjes banner ideetje, dus je mag me wel pb-en ;)

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik wil ook wel een banner maken hoor!

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

ohh ik ben jaloers!
    Ik wil ook!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    paint shop pro kan je 30 dagen gratis proberen. gewoon even googelen misschien?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  17. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hee wat leuk, nog meer geinteresseerden. Misschien kunnen we dan hier nieuwe ideeën en tips uitwisselen. En wat werkjes laten zien?
    Ik ga ook zkr eens naar dat scrappen kijken!:D
    Maar nu eerst maar even slapen;)

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Lijkt me erg leuk! :D

Maarreuh...ik ga nu ook eerst maar eens slapen! :)

19. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik heb het met dat paint shop pro geprobeerd, maarhet lukt me niet..

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Bobam; stuur maar een mailtje of PB-tje als je graag wilt dat ik voor je probeer, dan ga ik er morgen effe naar kijken!

Deel Deze Pagina