Digiscrappen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SheDevil, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Zijn die taglessen ook te volgen op PSPKidzzz of is dat weer een andere site? En zijn er na de beginnerslessen eigenlijk ook nog gevorderdenlessen op PSPKidzzz?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Die taglessen zijn ook te volgens op PSPkidzzz. Er is daar echt van alles wat te vinden! Als je de beginnerslessen hebt afgerond, wordt je toegelaten op de rest van het forum, en daar kun je werkelijk helemaal los! :)

Ik heb op de c-schijf het mapje 'fonts' gevonden, maar hoe pak ik het bijgeleverde lettertype nu uit? :oops:

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tipje over lettertypes:

Maak gewoon een mapje aan met als titel fonts (kan zelfs op je desktop) als je hem daarin zet (die ttf file) en je klikt hem aan komt er een voorbeeld te staan. Die maak je klein (streepje klikken in de rechter bovenhoek)
    In psp staat deze font er dan tussen!
    Te veel fonts in de orginele fonts map kan je pc enorm vertragen.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb daar inderdaad al een map staan met allemaal fonts.
    Heb deze daar dus ook gelijk naartoe 'verhuisd' maar hij stond niet tussen de lettertypes in PSP. Als ik er dubbel op klik zegt de pc dat er een probleem met de snelkoppeling is.....? :(

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hymmm dat weet ik niet. Als je dubbel klikt en dan opent en verkleint dan staat het er wel tussen.

6. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Erop gaan staan en met je rechter muisknop klikken op 'alles uitpakken'. Als het goed is moet 'ie het dan doen. Maar ik moet zeggen, omdat ik voor die lessen Winrar heb geinstalleerd doet 'ie het nu ook anders bij mij en zet 'ie ze niet meer in die map. Ik hoop dat 't lukt!

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Natasja en Roze: beide deze handelingen doen het niet.
    Hij zegt 'netwerkverbinding link niet gevonden' of iets in de trant. Het lettertype wat dus in het kitje zit, verwijst mij naar een link, maar die doet het niet :(

8. randi

randi Niet meer actief

SheDevil nee ben vandaag nog niet thuis geweest, ben gaan shoppen met mijn ventje en de meiden. mama is weer heerlijk verwend met een nieuwe handtas en de meiden met een zwembroek en loopfietsjes en de papa heeft alles betaald :) ga mischien vanavond eraan beginnen en anders zal het voor morgen zijn denk ik

9. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Welke naam heeft het lettertype? Misschien heb ik 'm staan en kan ik 'm doorsturen.

10. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hahahah das een goeie zaak! :D

doorzichtig iemand enig idee hoe ik een achtergrond doorzichtig hou met opslaan?
    Bijv. zoals bij tagles 21 so cute?

11. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Je bedoelt transparant?
    Dan moet je em opslaan als .png.....

12. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik ben nu echt bezig met scraplesjes, maar ze zijn echt leuk, en ik leer ook nog wat. Zal morgen wel wat laten zien!

13. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ik heb hem opgeslagen als png. maar ik las ergens dat je als je het transparant wil zien je IE7 moet hebben, duis ik had IE7 geinstalleerd, maar er weer afgehaald want ik heb blijkbaar een illegale versie van windows :( :

Pfff ik heb trouwens ook mn pc naar 3 dagen geleden teruggezet (herstelpunt), want psp was me toch langggggzaam en bleef steeds hangen! :evil:
    Geen idee wat er aan de hand is/was.
    Kga nu slapen, tot morgen ya'll!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hey meiden!

Ik heb ff een vraagje over die filters (again ;))
    Ik download ze, ik gooi ze op die patcher.
    Daarna voeg ik ze toe in psp. Maar ze komen dus niet bij effecten te staan. Ik heb nu alleen nog maar color dot er staan.
    Ik heb alles er al een keer uit gegooid en opnieuw toegevoegd, maar niks helpt.
    Wat doe ik toch verkeerd?
    Word hier zo moe van. Ik heb nog geen enkele bewerking zelf gemaakt, alleen de verplichte van de lessen.
    Ik wil zo graag eens een tagles maken...:(

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Roze78: Het gaat om het lettertype 'Calico'

@Marsab: heb je bij bestand, voorkeuren, bestandlocaties het mapje filters al toegevoegd? En om welk filter gaat het?

@SheDevil: wat mega irritant zeg! :( Kan me haast niet voorstellen dat IE7 installeren verschil moet maken? Werk jij met vista?

Zo... ik ben net een half uur uit bed, en ik ga maar eens lekker knutselen in PSP :D

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben een beetje de zin kwijt...
    Ik wil graag zelf scrapjes maken, maar dat wordt dan steeds net niet zo leuk als in de lesjes.
    Heb al mn kitjes al bekeken enz enz.
    Ben aan het zoeken geweest naar overlays, maar ik vind het wel moeilijk hoor.

17. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    @ Minyaweth:
    Als je deze link volgt kan je 'm downloaden.
    http://www.abc-font.com/font.php?font=Calico
    Opslaan doe ik altijd eerst in een mapje fonts die ik ergens zelf heb aangemaakt. Ik plaats ze niet direct in de Windows fonts map. Normaal moet je ze ook nog uitpakken, maar deze is kant en klaar, ik heb hem geprobeerd. Dus dan vanuit je eigen map kopieren naar C, Windows, Fonts, en dan moet hij ertussen staan en te gebruiken zijn. Tenminste, bij mij wel...

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    SUPER! Dankjewel! Het is gelukt! :D

@guppie: wat jammer dat je zin is verloren:( Hoe staat het er nu mee?

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ minyaweth: ja dat had ik al gedaan, het gaat nu dus om welke filter dan ook!
    Ik heb alleen effecten-> insteekfilters -> penta.com -> color dot... erin staan.
    Meer dus niet!
    Ik snap er echt de ballen van! :(

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Het is gelukt! Het stond op een hele andere plek dan normaal. Maar goed, ik moet ze dus met een omweg installeren! = ook goed ;)

Mijn eerste Tagles!
    Ik ben niet geheel tevreden over de foto, het had eigenlijk een andere moeten zijn. waarbij zijn hoofd wat meer naar links is. Nu valt de kleine foto voo een deel over zijn gezicht.....Maar goed, voor de eerste keer niet verkeerd dacht ik zo!

Deel Deze Pagina