hoeveel calorieën voor afvallen met sporten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hoeveel calorieën moet je ongeveer eten als je sport en wil afvallen. Ik ga vanaf maandag 2x in de week fitnissen, 2x in de week bodypump en 1 dag yoga en pilates...Ik moet nog zo 25 kilo afvallen, ik vraag me dus af hoeveel calorieën ik op een dag ongeveer moet gaan eten om genoeg binnen te krijgen, maar ook af te vallen. Want daar doe ik het voor natuurlijk......

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht de basis van een vrouw zo'n 1800 calorieën was. Dat verbruik je bij doorsnee zittend werk. Dus alles wat je dan extra beweegt, veel sport in jou geval, pak je uit je eigen voorraad.

Ik zou dus niet ver onder die 1800 gaan zitten. Zeker als je al flink gewicht hebt, dan kan je basisverbruik ook nog wel iets boven die 1800 zitten..

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ik weet niet precies op hoeveel calorien je moet gaan zitten, maar k wil je wel adviseren om niet te weinig binnen te krijgen, dus bijv onder de 1500. want dan gaat je lichaam in de spaarstand en zodra je weer gaat eten dan vliegt alles er weer aan!
    en houd je aan drie hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. om de 2,5u eten om je stofwisseling aan de gang te houden.
    ik ben bezig met body support. een programma dat ik via de sportschool volg. ben nu op een menu gezet van 1700 calorieen en er moet nog wel minimaal 15 kilo af. ik eet nu onder andere 6 boterhammen per dag, is hartstikke veel....maar ik val toch af. heb geen honger gevoel. sport twee keer per week.

4. Verox

Verox Niet meer actief

Volgens mijnvoedingscentrum.nl mag ik gemiddeld 2100kcal binnenkrijgen per dag.
    Ik ben 168cm lang en dan is dit verbruik geschikt voor mensen met een niet zo actieve levensstijl.

5. Troelala21

Dus zo 1700/1800 calorieen gaan probeen?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb zo'n weegschaal die vetpercentage en spier en vochtmassa etc meet

Ik mag 1440 calorieën in rust en 2200 als ik veel doe en actief ben op een dag volgens mijn vet en spiermassa en lengte/gewicht verhouding

Die weegschalen heb je oa bij wehkamp voor €60 al

Ook op de sportschool hebben ze die en kunnen ze direct vertellen hoeveel je mag

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het schijnt wel dat je dan even goed naar je bouw moet kijken. Zo'n weegschaal meet vooral de onderste helft. Dus als je het vet juist op je buik hebt zitten, ipv op de billen dan kan het een andere uitslag geven..

8. mama c

mama c Niet meer actief

Het is belangrijk dat als je veel sport je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, dus naast de 3 hoofdmaaltijden ook 3 x een gezond tussendoortje. Dit zorgt ervoor dat tijdens het sporten je verbranding doorgaat. Wanneer je te weinig binnen zou krijgen, zou je stofwisseling juist trager worden en val je uiteindelijk minder af.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
  10. Troelala21

In rust zegt ie 1394 en met sporten 2160

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#11 LittleMonsters, 2 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2013
    447,593 + (gewicht_in_kg X 9,247) + (lengte_in_cm X 3,098) - (leeftijd_in_jaren X 4,33)

Handige formule om het uit te rekenen.

Zou max 20% onder je onderhoud gaan zitten om rustig af te vallen .

Je gaat dus 5 dagen in de week sporten? Probeer zeker in het begin je spieren genoeg rust te geven anders maak je ze kapot

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kom ik uit op 1675 calorien,

13. Troelala21

voor jou of voor mij?

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dat ligt aan je gewicht, leeftijd, lengte e.d. google eens op BNR berekenen dan kan je berekenen wat je minimaal nodig hebt, en wat je in combinatie met sport nodig hebt, vaak moet je hier circa 400 vanaf halen om af te vallen, ikzelf moet bv alleen al 2400 kcal eten ergens om op gewicht te blijven dus minimaal 2000 om netjes af te vallen, en mijn spieren te behouden...

15. Triskele

Je vergeet beweging erbij te tellen... Jij praat over in rust...

16. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als ik kijk naar mezelf:

Ik ben 1,72, en weeg nu 71,2.
    Voor mijn streefgewicht van 68 en met 1-3x sporten in de week, moet ik de eerste week 1576 kca eten om 0,5 kg af te vallen.

Mijn calorieen die ik verbrand ik rust zijn: 1514 en 2081 op een normale dag.

18. augustus

augustus Niet meer actief

19. Triskele

gaat daar eens kijken, ik ben momenteel meer met sporten bezig dan met afvallen omdat je daar gewoon mooier van word (qua centimeters e.d.) en natuurlijk gezonder dus deze site is wel goed voor me!

Deel Deze Pagina