Hallo, Na mijn MK willen we het heel graag nog een keer proberen. Ik heb ovulatietesten besteld, maar wat mij op is gevallen is dat ik op dag 12 de eerste positieve streep krijg op de test, maar dan vervolgens pas op dag 17 een temperatuursverhoging waarneem. Welke van de twee is nu de betrouwbaarste ? Wil zo graag maar wordt hier heel onzeker van. Alvast bedankt voor jullie reactie. Groetjes, Monique
Hi Monique. In principe zou ik beide gebruiken als je echt duidelijkheid wil. Ik snap je verwarring. Ovulatietesten geven 20 tot 48 uur van tevoren aan dat de eisprong eraan komt. Dat betekent dat je je eisprong op dag 14 zou hebben gehad. De temperatuursverhoging is er meestal de volgende dag of 2 dagen later, dus dag 17 komt wel in de buurt. Je temperatuur geeft pas naderhand aan wanneer de eisprong geweest is, dus daar heb je niets aan bij het klussen. Wil je op tijd klussen, dan moet je toch met ovulatietesten gaan werken, als je geen regelmatige cyclus hebt of nog niet weet wanneer je normaal de eisprong hebt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Zelf zijn we deze maand met beiden bezig. En nu maar hopen....