onzeker over avond-nachtritme

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dag meiden,

Onze zoon van 9 weken krijgt vaak een voeding om een uur of 17u en wil daarna niet in zijn eigen bedje slapen. De volgende voeding is vaaak om 1930, daarna is hij kapot en slaapt hij direct in boven in zijn bedje.. Hij wordt vervolgens wakker tussen 0200 en 0500 (lijkt steeds later te worden dus we merken wel een verschuiving dat hij langer door kan slapen) voor een voeding en slaapt vervolgens door tot 0645-0815. Wij gaan meestal tegen 22u-2230 naar bed. Alle moeders in mijn omgeving die ik ken geven tegen 2330-0000 een late voeding zodat kindje doorslaapt tot 06u-08u.
    Bij ons krijgt hij dus tussen 1930-2030 zijn laatste voeding om daarna direct zijn bedje in te gaan. Overdag vindt hij het heerlijk om in zijn bedje tussen de voedingen door te slapen maar tussen 17u en 20u wil hij absoluut niet slapen boven en wordt hij vrij jengelig bij ons beneden op een gegeven moment als hij moe wordt (soms geef ik hem dan een paar slokjes uit de borst, hij valt dan in slaap en wordt vervolgens om 20u wakker voor dee echte voeding)..

Wat vinden jullie van ons ritme? ik word er een beetje onzeker van omdat wij de enige lijken die het zo doen.. ik denk zelf ideaal.. want op een gegeven moment gaan kindjes toch standaard tussen 19u-20u naar bed. HIj is dat nu al gewend en daarnaast heb ik de hoop dat hij steeds verder doorschuift en op een gegeven moment gewoon een ruk maakt van 20u-07u of is dat niet realistisch?

tips zijn meer dan welkom!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hadden tot een paar weken geleden hetzelfde schema! Ze ging rond 19.00 naar bed en kwam dan vervolgens ergens rond 2-3 uur voor een volgende voeding. Vervolgens om de drie uur weer.
    Ik heb haar een tijd lang rond 23.00 wakker gemaakt voor een voeding in de hoop dat ze dan langer door zou slapen, maar dat maakte geen enkel verschil. Ze kwam dan rond exact dezelfde tijden en pakte enkel een extra voeding mee.

Helaas is sinds twee weken het 'schema' hier compleet overhoop. Ze wordt nu elke twee uur wakker voor een voeding en zit dus weer gezellig op 4 nachtvoedingen. Ik hoop dat het een fase is ;).

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier clusterde ze de eerste 3 maanden 's avonds tussen 17-22u en sliep dan ook niet in haar eigen bedje.
    Vanaf 4 maanden kreeg ze om 19u de laatste voeding en kwam ze halverwege de nacht en soms pas om 6u. Late avondvoeding geven werkte hier ook niet, dan kwam ze om 2u s nachts al.
    Alleen vanaf 6 maanden begon ze weer wat te rommelen en komt ze dus wel 's avonds laat + nog 1-3 nachtvoedingen.
    Maar goed, dat zal ook wel een keertje overgaan.

4. fafje

fafje Niet meer actief

hier gaat het ook ongeveer zo hoor...ik doe niet aan wakker maken..heb t een x gedaan rond 23u...hij dronk toen zo langzaam en niet goed...dat het amper zin had...hij wordt toch rond 3/4 wakker...

hier dus ook rond 199-20u op bed....en dan tot uur of 3....daarna rond 9/10u weer

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Krijg je dat commentaar van andere bv-moeders?
    Je kindje is nog maar 9 weken en doet het gewoon hartstikke goed! Het is echt normaal hoor dat je dan nog om de paar uur voedt en het is niet abnormaal dat je kleine nog niet doorslaapt, laat je niks wijsmaken!

Mijn zoontje wou vanaf 17.00 tot 20.00 alleen maar aan de borst hangen; clusteren noemen ze dat; geef er maar aan toe!

Mijn zoontje slaapt sporadisch door, maar niet van 7 tot 7 hoor; hooguit 10 uur aan 1 stuk en die is al 1,5.

Maak je niet druk om een ritme; dat hebben die kleintjes nog helemaal niet; die drinken en slapen, zo is het wel.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Super toch? Zo hebben wij het ook gedaan.
    Nu zit ze nog steeds in dit ritme :). Ze gaat rond 19.00 uur naar bed, meldt zich ergens tussen 2 en 4 en slaapt dan verder.
    Tot maar 5.30 sinds de wintertijd :(.

Gaat toch prima zo?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Harstikke goed toch? Mijn dochtertje clusterde op die leeftijd tussen 17.00 uur -21.00 uur en sliep daarna een langere periode. Is heel normaal hoor!

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Hoi! En hier gaat het ook zo. Ik vind het wel lekker want kan zo als ik vroeg naar bed ga ook een lang stuk slapen. Anders is het nauwelijks de moeite te gaan slapen voor 23.00. Tja, en doorslapen is weinig van te zeggen. Mijn zoontje deed het wel, mijn dochter doet het nog niet.

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hier slaapt ze met ons mee. Dat wil zeggen, manlief en ik gaan rond een of 23:00 naar bed en nemen haar dan mee naar boven, ze slaapt in een wiegje bij ons op de kamer.
    's Avonds drinkt ze iets vaker dan overdag en drinkt de laatste borst om ongeveer 00:00 uur. Daarna slaapt ze een uur of 8 door, maar dat is pas sinds kort en niet altijd.

Ik heb niet iets bijzonders gedaan om haar aan het doorslapen te krijgen. Ik heb in het verleden geprobeerd haar in de avond al op bed te leggen, dus terwijl wij nog beneden waren, maar dat stuitte op hevig protest van dochterlief, dus dat doen we niet meer. Ze blijft de hele avond bij ons beneden en slaapt wanneer ze wil slapen en is wakker wanneer ze wakker wil zijn.
    Ik geloof dat ik niet zo'n typ ben die mijn kind in een slaapschema wil persen. Ze zorgt zelf wel dat ze genoeg slaap krijgt.

10. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hier ook een goede slaper 's avonds en 's nachts. Onze dochter krijgt ook 1 avondvoeding tussen 17.00 en 20.00 uur en komt daarna pas weer rond 04.00/05.00 uur.

Daarna komt ze 's ochtends om de 2,5 uur en dan 's middags om de 3 uur. Ze zit momenteel tussen de 5 en 7 voedingen per dag.

Het is heerlijk voor je avond- en nachtrust, maar ik werd er ook wel eens onzeker van omdat ze dan zo lang doortrekt 's nachts. Maar ze groeit goed en is tevreden qua voedingen.

Ik zou me niet te druk maken als ze het verder goed doet.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vind er helemaal niks mis mee hoor!

Hier wel een latere voeding, maar dat is puur omdat ons schema (voor zover we dat hebben) zo gegroeid is. Meestal krijgt hij rond 22 uur laatste voeding, en sinds een paar dagen slaapt hij dan door tot een uur of 5/6. Hij krijgt die voeding, omdat hij dan gewoon wakker wordt. Wij laten hem overigens ook beneden in de kinderwagen liggen tot wij naar bed gaan. Dan gaat hij pas de wieg in.

Deel Deze Pagina