Hey meiden, de 26ste van deze maand ben ik jarig en ik wil eens wat anders op tafel zetten dan de standaard kaas en worst dingen, ik vroeg me af of jullie leuke ideetjes hadden ... Ik heb al een paar leuke dingen. * Cherry tomaatjes gevuld met paturain * Dadels omwikkeld in ontbijtspek ... * Tortilla's met zalm en roomkaas ( in kleine stukjes uiteraard ) * Bladerdeeg hapjes met: Feta en spinazie, Met een knakworstje, Ham en kaas etc ( alhoewel ik dit ook weer standaard vind, of ben ik dan een zeikerd ) Ik wil meeeeeeeeeeeer ... dus barst los met die leuke ideetjes ... en misschien ook hapjes die je een dag van te voren kan klaar maken.. De mensen komen vanaf elf uur ( koffie tijd dus ) dus het mag van alles zijn, en mijn familie kennende blijven ze tot etens tijd hangen ...
dadels met wat paturain/roomkaas(gewoon opensnijden en er wat in doen) en ik weet niet of dit standaard is: wij deden altijd ham/salami met augurken/asperges rollen je kunt ook gevulde eieren maken
ronde tortilliachips met daarop een gehaktmengsel + Guacamole. Dit is bij ons echt een succes! Lekker gekruide gehaktballetjes Cherietomaatje, basilicumblaadje en stukje mozarella Kleine saucijzenbroodjes maken Pitabroodje opensnijden en die smeren met bv pesto en deze in de broodrooster of met kaas erop en in de oven. Verder kom ik er even niet op, ik mag ook graag eens andere hapjes op tafel zetten en dit wordt altijd erg goed ontvangen! Je kunt ook kijken op kookjij.nl heel veel ideeen!
Ik ben zelf gek op tonijn, dus deze doe ik zelf altijd: Snij plakjes van ongeveer 1 tot 1,5 cm dik van een komkommer(met schil) en lepel er wat uit zodat er een een een deukje in zit zeg maar waar je wat in kan doen. Meng tonijn met zout,peper en mayo(light) door elkaar en doe dit mengsel in de komkommer, heerlijk!
snij bladerdeeg in 4 vierkante stukken en wikkel in elk stuk een stukje knakworst.Even in de oven en smullen maar
Op een onverwacht moment een grote pan zelfgemaakte soep op tafel zetten met kleine kommetjes erbij, vind ik ook wel een gezellig idee
tortillachips met daarop salsasaus, creme fraiche en geraspte kaas, even in de oven zodat de kaas wat smelt.. hmmm, heerlijk alvast fijne verjaardag!
die tortilla met zalm en roomkaas kan je ook met carpaccio doen, is ook heel erg lekker! En ik doe ook vaak een prikkertje met 2 halve cherry tomaatjes, bolletje mozzerella ertussen en een basilicumblaadje erop.
Danaroledeeg gesneden in kleine driehoekjes gevuld met mozzerella en parmaham, fijngesneden in de keukenmachine en dan in de oven tot ze lekker bruin zijn. Bladerdeeg met gekruid en geruld gehakt bekwast met losgeklopt ei en 20-25 in de oven op 200 graden. Bladerdeeg in repen met bacon en dan draaien tot een spiraal en dan afbakken in de oven. Bladerdeeg in kleine vriekantjes met losgeklopt ei en dan zout, sesamzaadjes, maanzaad of geraspte kaas. Kleine kipkluifjes gebakken ( van die voorgekruide ). Minigehaktballetjes met sausje ( zelfgemaakt ) Minisandwitches, met gerookte zalm en roomkaas, kipfilet/sla en mayo/pesto, tomaat/mozzerella/basillicum. Zijn wat ideetjes, Groetjes,
Op www.giessenborch.com staan heel veel geinige tapas hapjes, heb er al redelijk wat geprobeerd, zalig! Maar altijd goed (weet niet hoe origineel je wil zijn) gehakt +zakje nasikruiden+ sambal en kleine balletjes maken feta + lepel creme fraiche + spaanse peper en dan pureren, lekker op stokbrood ciabatta in stukjes, pesto erop, italiaanse vleeswaren en cherry tomaatjes, beetje olijfolie en in de grill plakjes bladerdeeg en dan geraspte kaas erop, en in de oven zalm besmeren met roomkaas, oprollen en plakjes snjiden olijven zelf marineren groene olijven, stukje ansjovis en een kapperappeltje aan een stokje champignons vullen met bieslook en kaas omelet met aardappel, stukjes paprika, kruiden en kaas, laten afkoelen en in stukjes snijden tortillachips en dan een dip maken van tomaat, rode ui, witte wijn azijn, klein teentje knof en (spaanse) peper
Wat hier altijd goed in de smaak valt zijn pittige gehaktballetjes. Zakje nasi kruiden door de gehakt mengen, een gesnipperd uitje en augurkje er doorheen. Voor extra pittig kan je nog een scheut ketjap saus en een scheut chillisaus er door heen doen. Kleine balletjes draaien, bakken en smullen maar.
tonijnsoesjes..... moet je even op google of smulweb of receptenweb kijken! daar heb ik ergens dat recept vanaf de tonijn wordt in ieder geval vermengd met mascarpone
Schijfjes stokbrood insmeren met olijfolie, een schijfje mozarella en een zongedroogd tomaatje erop en dan in de oven. Champignons vullen met Boursin en dan in de oven. Heerlijk! Alvast een fijne verjaardag!
halve cherry tomaatjes, de zaadlijsten verwijderen en er een leppeltje pesto indoen en daarop een blokje fettakaas. Hmmmmmmmm
Stukjes kipfilet in een plakje ontbijtspek wikkelen, satéprikkertje erdoor heen en dan 3 tot 5 minuutjes frituren op 170 à 180 graden, heeeeeeerlijk en hier altijd garantie tot succes. Ze zijn er allemaal gèk op
oJAH stokbrood in schijfjes, en daar plakjes geitenkaas op... en dan in de oven laten smelten.... mmm krijg water in me mond! alleen 1 maar; koop de geitenkaas, zo'n rolletje bij de lidl daar gaat het tenminste fatsoenlijk mee!