Digitale Clearbleu ovulatietesten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasmine74, 2 feb 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmine74

    Yasmine74 Lid

    10 mrt 2020
    32
    2
    8
    Vrouw
    [QUOTE="Bonna, post:

    Heb jij dit ook meegemaakt of ken je iemand die zoiets heeft ervaren.
    Het is voor mij de 1e keer dat zoiets gebeurd, 5 maanden geen menstruatie en dagenlang positieve digitale clearbleu ovulatietesten.

    Morgen heb ik een gesprek met de huisarts en dan zien we wel verder.
     
  2. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Yasmine74,

    Iemand van halverwege de 40 maakte precies hetzelfde mee. Inmiddels zit deze persoon in de menopauze. Zij had continu positieve ovulatietesten. Ook bleef haar menstruatie soms erg lang weg, soms wel 55 dagen.

    Hier moest ik even aan denken toen ik jouw bericht las.
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik wilde je even succes wensen ts.

    Ik gebruikte deze ovu testen ook altijd. Je mag idd niet naar de kleurtjes kijken, enkel naar wel of geen smiley. En verder altijd de urine gebruiken van hetzelfde tijdstip (ochtend urine zou het beste zijn dacht ik).

    Ik herken dit "probleem" niet. Heb telkens 2 of 3 dagen een smiley gehad.

    Ben je inmiddels bij de dokter geweest/heb je de dokter gesproken?
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    @Yasmine74 hoe is het afgelopen bij de dokter?
     
  5. Yasmine74

    Yasmine74 Lid

    10 mrt 2020
    32
    2
    8
    Vrouw
    Sorry voor de late bericht.

    Ik ben inderdaad bij de huisarts geweest, maar bij de vervangende (vrouwelijke) arts.
    Volgens haar moest ik maar weer 6 maanden afwachten of ik nog ga menstrueren of klachten erbij krijg, dan mag ik weer bellen. Verder vond ze het niet nodig om bloed te prikken.

    Nog steeds blijven de digitale ovulatietesten positief aangeven van clearbleu en van sensi. Zwangerschapstesten ook gedaan, maar negatief.

    Als vrouw, ongeacht je leeftijd, je wilt altijd wel weten wat er met je lichaam gebeurd. Ik ben van plan om mijn eigen huisarts te bezoeken en erover te praten.

    Mijn eigen huisarts geeft wel altijd een lab formulier mee om bloed te prikken en zij doet dat helaas niet.

    Ik vond het voor mijn gevoel niet zo'n fijn gesprek. Je denkt meer dat een arts als vrouw je meer kan begrijpen.
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik zou idd aansturen op verder onderzoek. Met name met een kinderwens op jouw leeftijd, zijn 6 maanden een lange periode.

    De vervangende arts lijkt me het inlevingsvermogen te hebben van een fruitvlieg. :oops:
     
    Yasmine74 en Stokstaartje86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina