Nogmaals: Nee, voor zover ik weet meet de clearblue een hogere HCG gehalte dan een andere zwangerschapstest, dus het kan zijn dat je nog te weinig HCG in je bloed had. Wordt er over mij heen gelezen of zo?
nee lees niet over je heen ik vertrouw alleen die hele test niet meer. en ik het dus dan erg vaag vind dat de ene wel aangeeft zwanger en de ander niet. want dan vraag ik mij namelijk af in hoeverre kan een test je dan bedriegen? als hij zegt van niet dan ga je daar neem ik aan vanuit. Toch?
En dat bedoel ik met je HCG gehalte je hebt testen die al voor je NOD positief testen (hiervoor heb je maar heel weinig HCG nodig) en je hebt testen zoals de clearblue waarmee je later pas positief test omdat deze meer HCG nodig heeft. Als je met een andere test positief test ben je zwanger maar dan kan het best zijn dat je met de clearblue negatief test. Als je deze test bv een week later doet zul je waarschijnlijk genoeg HCG in je lichaam hebben om dan wel positief te testen. Snap je?
dat snap ik wel maar dan alsnog als ik voor het eerst zwanger zou zijn en ik moet een test halen en ik ben daar onzeker over en ik wil duidelijkheid. bij sommige mensen is er gewoon weinig of erg HCG dus dan zou deze test altijd uitwijzen dat je niet zwanger bent wat je dan wel zo zou zijn. Zowel me vriend als ik dachten toen we deze test kochten dat is makkelijk kunnen we dat zo weten. schijn bedriegt.
Nee hoor, elke andere test had ook negatief kunnen geven, als je niet genoeg hcg hebt dan test je gewoon niet positief.
Klopt, maar dat heb je met alle testen Er zijn vrouwen die pas na een paar weken een keer positief testen met welke test dan ook. Daarom hoef je niet gelijk te balen als je op je NOD dag negatief test. De testen worden zo gemaakt dat mensen steeds eerder kunnen testen. Dit kan veel teleurstellingen geven. Bv je test voor je NOD dag positief, maar je wordt wel ongesteld, dit kan gebeuren. Maar een aantal dames noemen dit dan gelijk een miskraam terwijl dit bij heel veel vrouwen gebeurdt zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.
1 ding is voor mij heel zeker gisteren nog eens de clearbleu digital gebruikt stond niet zwanger op maar ben toch echt zwanger hoor al bijna 17 weken gisteren middag naar de verloskundige geweest met de baby was alles goed bewoog goed en hartje klopte dus clear bleu digital werkt niet goed
oke,, nou dan weet ik het ook niet hoor.. misschien dan toch maar gewoon een normale test kopen dan,,, zijn immers net zo goed, en niet zo duur..
nee ik ook niet,, moeders voor moeders heeft vorige week de laatste gedaan, dus kwam ik op 4,, wij zijn even ver zie ik.
Ik heb een paar maanden geleden met de clear blue digitale test positief getest. maar met een andere test teste ik negatief. ik was niet zwanger maar de clear blue zei van wel. lekker betrouwbaar! Groetjes juuls
Ik denk dat de CB pas zwanger zegt als de streep voldoende blauw is, en dan ben je dus duidelijk zwanger! Als de streep niet duidelijk genoeg is, zit er nog weinig hcg in je urine. Zo werkt het ook bij andere testen, dan zie je soms ook een heel vaag tweede streepje. Misschien is de teststrip zelf vrij gevoelig, maar is het afleesoog wat minder gevoelig. Een test mag bijvoorbeeld geen positief aangeven als er heel weinig hcg in je lichaam zit (bijvoorbeeld minder dan 5 eenheden). De CB digitaal geeft positief als hij meet dat er tenminste 50 in zit, daaronder heb je misschien wel een tweede streepje maar dat vind het oog nog niet positief genoeg. Snappie? Ik denk persoonlijk dat het ongeveer zo zit. Ikzelf heb wel eens negatief getest en twee streepjes, de dag daarop gaf hij wel zwanger met ochtendurine, daar zat net wat meer hcg in. Mensen die zwanger in het scherm krijgen en zeggen dat ze het niet zijn, ... ik kan het me niet voorstellen, misschien heeft je lichaam wel even hcg aangemaakt maar is het niet goed ingenesteld? Ik vind de digital dus wel heel handig. Bij de gewone CB kun je last hebben van indrooglijntjes en gaan twijfelen en bij deze dus niet, want vage lijntjes leest ie gewoon niet af.
nee, dan denk ik dus dat dat het is.. want hij kan nl niet een vaag woord zwanger ofzo laten zien.. en bij andere testen wel een vage streep
Dat had ik dus bij mijn vorige zwangerschap ook! Ik had zonet ook weer een licht tweede streepje en 'Niet zwanger', dus ik ga zeker nog een keer testen met ochtendurine!