Box in bruikleen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Stel dat je de box waar je kinderen in hebben gespeeld wilt bewaren voor later. (Dan kunnen de kleinkinderen er ook in bv) Zou je hem dan in de tussentijd uitlenen aan familie?

Ik ben zelf niet zo, wil er liever vanaf, wat moet je met al die rotzooi? En vind dat familie die geld zat hebben er ook best iets voor kunnen betalen, als is het maar 50 euro. Ze hebben het breder dan wij...

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb ook een box overgekocht van mijn nicht.. heb er toen 30 euro voor betaald (was al een oudje)

zelf doe ik hem nu al liever weg en koop een nieuwe, want hij is echt niet mooi meer..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou degene in de familie die hem wilt hebben mag hem nemen, ga er echt geen geld voor vragen ook al hebben ze zat geld.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn moeder heeft ons eerste wiegje willen bewaren. Daar hebben we alledrie ingelegen! Ze heeft hem tussendoor uitgeleend aan een verre nicht en dat huis is afgebrand. De wieg was dus ook verbrand. Zij heeft er tot op de dag vandaag spijt van, dat mijn dochter niet in de wieg heeft kunnen liggen.

Natuurlijk kan je eigen huis ook afbranden, dus het slaat nergens op. Maar dat gevoel heb je natuurlijk wel.......had ik maar......

Nu slaapt Kyra in het ledikantje waar ik ook in heb gelegen!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ligt aan hoe de band is met het familielid. Mijn zussen zouden het zo mogen hebben/lenen. Maar dat geld ook voor vrienden/buren etc.

En anders zou ik als ik geen kinderwens meer zou hebben, hem proberen te verkopen op marktplaats. Dan kan ik er weer iets anders leuks voor terugkopen voor mijn zoon of het gaat naar zijn spaarrekening.

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik ben blij dat mijn moeder destijds onze box heeft bewaard waar zowel ik als mijn zusje ingelegen hebbben, nu ligt mijn meisje erin en dat word waarschijnlijk ( hoop ik ) snel gevolgd door het kleintje van mijn zusje, daarna nemen wij ehm weer terug voor onze evt. 2e dus ja waarom niet en ga echt niet de box verkopen aan een familielid als wij geen wens meer hebben en mijn zusje ook niet dan mogen ze hem zo hebben ga geen geld aan mijn familie vragen..

7. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    wij lenen de box van mijn zus haar vriend. hij heeft er vroeger als baby in gelegen en daarna zijn eigen dochter die intussen al weer 10 jaar is en aangezien hij en mijn zus voorlopig in ieder geval niet aan kinderen beginnen mochten wij hem wel lenen en na de tijd gaat hij weer terug mochten hun zelf misschien in de toekomst een kleintje met zijn 2e willen.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik ook niet! ik ben het met je eens. Wat maakt het uit hoeveel geld iemand heeft? Dat doe je toch voor je familie :D

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hangt een beetje van de waarde van de box af denk ik en hoe oud hij is etc. Als ik een box van 300 euro zou hebben, die ik op marktplaats prima kan verkopen voor 100 euro , dan zou ik hem laten overnemen, voor een schappelijke prijs.

In ons geval zijn we de eerste in de familie, die kinderen hebben en dan zouden wij alles nieuw kopen - en daarna zomaar doorgeven? Nee, met het geld wat de dingen weer opbrengen, kunnen we weer nieuwe dingen voor de kinderen kopen. Ik hou er zelfs rekening mee bij sommige duurdere aankopen, dat ik het weer door kan verkopen (om de aankoop voor mezelf goed te praten haha :p ) of dat eventueel aan familie is , maakt me dan niet uit (bv een easybase) .

10. Superlievemama

Superlievemama Niet meer actief

Ik zou hem gewoon weg doen en geld vragen. Inderdaad, wat moet je er nog mee? Tegen de tijd dat je hem terug krijgt ziet hij er vast niet meer uit.. Wij hebben 1 kind in de box gehad en daarna stonden er allemaal tandjes in de rand. We hadden hem nieuw gekocht en voor slechts een paar tientjes verkocht..

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zetten zulke dingen in principe op zolder voor later (voor de kleinkinderen idd, wat nog goed is dan hè, zoals dus bijv. de box). Maar in de tussentijd zullen mijn broertjes/zusjes ook nog wel kinderen krijgen (wij zijn de eersten in de familie), dus dan kunnen ze het allemaal gewoon lenen als ze willen.

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Voorlopig hebben we het spul nog nodig (ook voor eventuele volgende kinderen), maar ik denk dat ik het gewoon verkoop op marktplaats of idd weggeef aan een familielid.

Het wiegje waar ik in gelegen heb is er nog wel, maar wij hebben ervoor gekozen een andere te gebruiken.

13. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    wij lenen hem nu uit aan vrienden van ons
    daar hoef ik niks voor te hebben
    tegen de tijd dat hun kleintje eruit is gegroeid kijken we wel weer verder of hij bij ons weer nodig is
    ;)

Deel Deze Pagina