Mobiel internet hoe vaak en waar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb eindelijk een smartphone aangeschaft, maar heb momenteel nog mn huidige abonnement met alleen bellen en sms'en en dus geen Mb's.
    Ik twijfel nog of ik m laat omzetten in een abonnement met mb's erbij en zo ja hoeveel: 200/500 ( 1000 vast niet).
    Momenteel verwacht ik dat ik vooral thuis internet met de wifi, even een mailtje checken, facebook, een whatsappje sturen. Ik download geen muziek of filmpjes. Maar men zegt: als je eenmaal internet op je mobiel hebt, ga je het steeds vaker gebruiken.
    Maar tsja... waar gebruik jij mobiel internet allemaal nog meer voor? Gebruik je het vaak en wat doe je er dan mee? Hoeveel mb heb jij?
    En is het niet zo dat ze op steeds meer plekken wifi hebben?

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou niet weten hoeveel mb ik heb maar gebruik denk ik voor zon 90% wifi.
    De enige keer dat ik op 3G netwerk zit is als ik op whatsapp ben als ik niet thuis ben of ik zie dat ik een mail binnen krijg die ik graag wil lezen.

Hmm nu ik erover denk dan gebruik ik wel veel mb want mijn telefoon staat iedere vijf minuten automatisch alle mail binnen te halen...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die van mij update ook van alles automatisch, maar volgens mij kan je die functie toch uitzetten? En kost het je niet alleen mb's wanneer je ze ook echt opent? ( * mmm, ben bang dat ik straks een vermogen kwijt ben door mb buiten een bundel door automatische updates?! :$)

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Kan wel idd maar bij mij zitten er zat mbs in een bundel dus kom er nooit over. Volgens mij krijg ik ook een berichtje als ik bijna door m'n mbs heen ben.. Vl. Heeft nu tijdelijk prepaid maar al diverse keren gehad dat hij hem opwaardeerde en een paar uur later ineens alles op was... Stond dus ook alles op automatisch binnen halen :)

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb al een paar jaar een datateller (3G Watchdog) op mijn telefoon en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik aan een bundel van 500 mb voldoende heb. 200 mb is net wat te weinig en ik heb nog nooit de volledige 1000 mb gebruikt.

Waar gebruik ik het zoal voor?
    - Internetten / nieuws checken
    - Nieuwe app downloaden
    - Facebook checken
    - WhatsAppen
    - Apps die data gebruiken laten synchroniseren (bijv. Facebook, Weather Pro, Buienalarm, GMail app, etc.)
    - Google Maps navigatie (geen complete vakanties hoor, maar wel stukken in de buurt of de grote steden)
    - Mailtjes sturen

Eigenlijk komt het er op neer dat in mijn smartphone wil gebruiken waarvoor hij bedoeld is, zonder afhankelijk te zijn van de wifispots. Die zijn hier namelijk alleen aanwezig / gratis bij de MacD en zó vaak zit ik daar nou ook weer niet ;)

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mijn telefoon heeft daar één knop voor: "gegevensverbinding" (HTC) of "mobiele gegevens" (Samsung). Die kan ik met één tik aan- en uitzetten. Dan kan je nog wel bellen en sms'en, maar kan hij geen verbinding meer maken met het internet. Zowel Samsung als HTC hebben deze functie en die is makkelijk toegankelijk in het dropdown menu bovenaan het beeldscherm. Van andere merken weet ik niet of ze deze knop hebben.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als je Ziggo hebt kan je op iedereen zijn/haar modem internetten via wifi. Werkt perfect en je gebruikt haast geen 3g/4g meer.
    Verder heb ik standaard mijn internet uit staan en alleen als ik het wil gebruiken zet ik het aan. Dat scheelt ook enorm in MB's.
    Op deze manier gebruik ik via 3g maximaal zo'n 40MB per maand.

Trouwens even gelijk een waarschuwing voor iedereen met een Thomson of Speedtouch modem (met name KPN klanten dus):
    Als je nog steeds het standaard wachtwoord gebruikt verander dat dan zo snel mogelijk! Er is namelijk een android app die dat wachtwoord kan achterhalen met 1 klik.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb pre paid en ook internet. 350 mb. Ik internet voornamelijk thuis met wifi en buitenhuis whatsapp, fb, mail, zp en is wat op internet opzoeken

En ik houd elke maand bijna 200 mb over!!!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Minerva: bedankt voor je uitgebreide info! kan je dat 3d watchdog als een appje downloaden? Lijkt me best handig voor als ik een abbo neem. Evt kan je dan upgraden of minderen indien nodig? (Niet alle providers doen daar aan geloof ik..) En die ook weergeven hoe je gebruik is terwijl je op wifi zit? Dat zou helemaal een uitkomst zijn!

Nieuws checken kan wel wachten tot ik thuis ben/ wifi heb. Nieuwe apps downloaden ook, zou ook niet weten wat ik er op moet zetten( heb whats app, buienradar, hotmail, facebook, paar spelletjes thats it)

Navigatie en whatsappjes beantwoorden die belangrijk zijn lijkt me wel irri als je dan geen mb's er standaard op heb zitten en je je daarbuiten scheel betaalt...mmmm...
    Wat bedoel je precies met deze: Apps die data gebruiken laten synchroniseren (bijv. Facebook, Weather Pro, Buienalarm, GMail app, etc.)Wat houdt dat in? Is dat dat steeds terugkerende updaten ofzo? Kan je dat niet stopzetten dan?

Ik heb een Samsung, en zou die knop om internet te verbreken wel willen kunnen gebruiken! Ik heb als het goed is de automatische software updates uit gezet, dat draait toch ook op internet? Maar krijg wel steeds binnenkomende mails en updates van facebook. Draait dat ook allemaal op internet? Dan wil ik heul snel die knop vinden om dat uit te zetten als ik buiten de deur kom :D Waar vind je die precies?? ( Sorry ben echt een dummy op dit gebied hoor.... jarenlang een ouderwetse "koelkast" gehad...

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Marnatman: ik zit thuis op een andere internetaanbieder, maar kan gewoon op de wifi, heb m buitenshuis nog niet aangehad. Maar zou m voor de zekerheid, gezien die automatische updates enzo, wel uit willen kunnen zetten, hoe doe je dat?

Vagans:Denk dat mijn verbruik wel een beetje overeen zal komen. dat zou betekenen dat ik met 200mb wel af zou kunnen. Kom je er nooit overheen, als je bijv eens een navigatie gebruikt?? Als het vrij regelmatig gebeurt, dan betaal je meer dan dat je 500 mb bundel neemt en er binnen blijft? Soms is het verschil tussen 200/250 mb of 500 maar een paar euro per maand?

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik heb een smartphone en gebruik alleen wifi :) Ik mis het echt niet als ik eens niet op internet kan op mijn mobiel.

In de trein, bus en op stations is tegenwoordig ook veel meer wifi. In ons hele winkelcentrum is wifi beschikbaar en bij familie en vrienden heb ik hun codes en zij de onze.

Ik moet wel op 3G kunnen want ik heb volgens mij een bundel waaruit ik kan bellen, smsen en internetten.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Maar dan moet je wel steeds op iedere plek opnieuw inloggen/ aanmelden op de wifi? Is dat niet irritant en tijdrovend?

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als het hetzelfde werkt als mijn Samsung dan doe je het volgende:
    Je gaat met je vinger helemaal naar boven in het scherm en veegt dan naar beneden, dan krijg je een menu waar ook Mobiele Gegevens staat. Als je die uit zet is internet via 3g uit.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Navigatie gebruik ik dan weer niet dus dat zou ik niet weten sorry. Ik kan niet minder dan 350 kiezen en vind t op zich wel fijn dak niet op mn gebruik hoef te letten!

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat betreft dat internetten via de modem van Ziggo: dat is hier (noorden des lands) nog làng niet zo! Volgens de brief van Ziggo wordt het gefaseerd landelijk ingevoerd en je kunt de functionaliteit ook uitzetten (wat wij dus gaan doen) en dat lijkt me zeker geen alternatief om op terug te vallen.

16. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik woon zelf ook in het noorden, namelijk Groningen. Voor zover ik weet werkt het hier in de hele provincie al. Als er in jouw omgeving een draadloos netwerk genaamd Ziggo aanwezig is, dan werkt het al. Inlog gegevens kan je via mijn ziggo vinden.
    Hou er wel rekening mee dat als je de functie uit zet je zelf ook geen gebruik kunt maken van het draadloze netwerk.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gevonden! Thanx! Maar even voor de duidelijkheid, als je zonder wifi wil internetten dan moet je m weer handmatig inschakelen? !

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vagans, denk dat ik ook genoeg heb aan 250 mb ofzo! Scheelt toch weer op jaarbasis!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb bij t-mobile dat ik 10 opwaardeer waarvoor ik 300 smsjes krijg en van die 10 euro koop ik dan 350 mn Internet. Bellen doe ik echt nooit dus dit vind ik heel handig (en heb altijd beltegoed erop voor noodgevallen)

20. knap

knap Niet meer actief

Heb 1000 mb t-mobile..
    Maar dat komt omdat ik mijn bel bundel veranderd heb. Elke maand kwam ik er standaard over heen nu iets duurder en iets meer internet er bij niet dat ik dat veel gebruik alleen voor facebook soms watsap ) pas ontdekt hoe handig dit is haha) en ik wel eens rekeningen heb gehad waar ?? die zijn mij wat te hoog dan maar een wat hoger abbo per maand. En geen grote verrassingen meer.

Bijvoorbeeld dochter die op mijn mobiel zit gaat bellen en ik in een Suriname aan de andere kant van de telefoon had op facebook kunnen mensen ook inloggen met telefoonnummer of wat en ze klikte denk daar een link van aan en hoppa......

Deel Deze Pagina