wie heeft er een kong?

Discussie in 'De lounge' gestart door mona23, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb vandaag een zwarte kong gekocht voor onze hond. Een leuk speeltje.
    Alleen heb ik in de winkel niet gevraagt of ik er nog iets voor nodig had. Ik dacht daar passen wel gewone snoepjes in, niet dus.
    Zie ik nu dat er speciale snoepjes voor nodig zijn. Maar weer terug naar de winkel...

Nu hoorde ik laatst dat je ook nog meer mee kunt, bijvoorbeeld in de zomer yogurt invriezen of rundvleessoep. De hond moet dit er dan uitlikken.
    Voor nu vindt ik dit een beetje een kliederboel, ik huis.

Wie heeft er nog meer tips wat ik ( of de hond ) er allemaal mee kan.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb er 3, of 4 (weet het niet eens erg he) zwarte is voor honden die snel dingen stuk bijten of voor de doggen.
    wat ik vaak doe is frolic erin of rodi worst en dan dicht smeren met smeerkaas of smeerworst.\\

er bestaan hele receptenboekjes, volgens mij als je op de site van kong gaat kijken staan daar alle recepten

3. Ik smeer er leverworst in of ik koop z'n doos met mini honden voer en stop deze in de kong.Onze hond is wel een jack russell.

Onze vorige hond was gek op pindakaas,smeerde ik ook in de kong.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Beetje pindakaas, smeerkaas, smeerworst, Rodiworst.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Inderdaad Rodiworst en leverpastij

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De mijne vind hem zonder iets al prachtig :)
    Eindelijk iets wat ie niet in 5 minuten kapot gescheurd heeft ;)
    Heel soms gooi ik er wat brokjes in.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, de onze ook! :D Wij hebben een rode Kong en ook nog een Wubba Kong. Die Wubba heeft stof enzo aan, is heel fijn om weg te gooien in de tuin. Ze heeft die nu bijna een jaar en nu is ze het stof pas aan't los peuteren... De rode Kong scheelt nog steeds niets aan.

Wij stoppen er eigenlijk nooit iets in, maar je kan - zoals de anderen schrijven - er vanalles instoppen of insmeren.
    Ik vind ze ook tof om ze gewoon op de grond te laten vallen, dan stuitert die overal naartoe! Ideaal om je hond af te matten! ;)

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je hebt ook van die spuitbussen.. zijn wel vrij prijzig.. Verder deed ik er hier niets in want onze honden zijn er te lui voor.. :rolleyes: Gaan met de kong voor hun neus staan blaffen.. * baasje haal het er uit :) *

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff ik doe er altijd goedkope goedjes in hoor! Brood met smeerkaas, lekker klef!
    En in de zomer in de diepvries!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's een goed idee! Moet ik zeker onthouden!

11. mona23

mona23 Niet meer actief

maar achterin zit toch een best grote opening, daar vallen die mini snoepjes toch uit, of zie ik nu helemaal verkeerd?

als jullie iets invriezen in de kong, hoe doen jullie dit dan, omdat er 2 openingen zijn loopt het er toch uit? Geeft het hier iets voor om de kong af te sluiten?

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als je flink aanstampt dan blijft het aan de onderkant wel zitten, evt afsluiten met wat brood. De bovenkant (kleine gaatje) even afsmeren met iets vloeibaars. Ik zie smeerkaas en smeerworst nog niet uit een kong lopen hoor ;)
    Onze hond smijt er ook mee, en zelfs dan valt de bende nog mee. Maar ik doe er altijd stukken brood bij in.

13. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel, dat ik hier zelf niet aan gedacht heb. blond en zwanger hihi.

handige tips hebben jullie allemaal trouwens.

14. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hoi hoi,

Hier gaat er ook altijd eierkoek in! Is ook een groot succes.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Misschien dat ik die Kong toch ook maar eens moet aanschaffen voor ons Mechelaartje. Die krijgt ook alles binnen 5 minuten kapot. Zijn die dingen werkelijk waar niet kapot te krijgen?

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hier ook 2 (rode) Kongs hoor ... een groot succes.
    Idd rodiworst e.d. gaan er in. Hij is er lang zoet mee hoor. Erg grappig om te zien wat hij uithaalt om dat laatste stukje uit die kong te krijgen. Hij laat het dan namelijk express uit z'n bek vallen, meerdere keren achter elkaar, om zo dat laatste stuk los te krijgen ...

17. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    wij doen ook soms wat kippensoep in de kong (hebben een rode), het gaatje dichtsmeren met beetje pindakaas en dan in de vriezer. Een soepijsje, vindt me hond heeerlijk :D Alleen wel oppassen waar hij het gaat eten ivm troep (op zich valt het wel mee want hij likt het er snel uit en heeft het al op voordat het gesmolten is!)

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    hier ook een sloopgrage mechelaar, maar de zwarte kong is nog steeds heel!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja ik heb er ook twee. Geweldig voor in de zomer als ijsje.

En voor af en toe eens lekker verwennen. Ik verstop de kong met lekkers ( alles wat hier al voorbij is gekomen, ;) ) en dan laat ik hem zoeken.

Een soort prooi zoeken. Vindt hij geweldig.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn zwager zijn er al een paar zwarte kongs gesloopt, hier nog niet.

In de zomer vaak yoghurt, in de vriezer, hebben ze lekker ijs.

Wat ik ook nog wel eens wil doen (Blijven lekker lang bezig) kaas en brood erin, dan even in de magnetron zodat de kaas smelt, wachten tot de kong afgekoelt is (!) en dan geven.

Verder kan je er alles in doen wat erin past. Broodje pindakaas zijn ze ook gek op hier.

Deel Deze Pagina