Hey Mensen Ik heb mijn vraag al is eerder ergens op gezet maar er werd maar niet op gereageerd Ik ben ongeveer 25 of 26 juni ongesteld geworden. 2 weken terug ongeveer. Nu heb ik op 8/9 juli snachts seks gehad. Maar die vrijdag ervoor ben ik de pil vergeten, dus heb ik zaterdag allebei de pilletjes ingeslikt. Ongeveer 7 uurtjes na het gemeenschap het ik nog een pil geslikt. Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn? . Ik heb ongeveer een cyclus van 26 dagen. Dus had ik uitgerekend dat 9 juli en omstreeks mijn vruchtbaarste dag is. Hoe groot zou de kans zijn? Ik wil er niet mee bezig zijn maar onbewust denk ik er toch de hele tijd aan. Zoals nu 3 dagen ernaar heb ik zon ongelofelijke opgeblazen gevoel en constant steken en krampen. Groetjes.
Goeie vraag idd! Wanneer ben je precies begonnen met een nieuwe strip? Als de dag je het vergeten bent in de eerste slikweek valt dan werkt de pil minder goed, als het daarna was schijnt het nauwelijks invloed te hebben. Ooit gehoord van m'n huisarts. Overigens helpt het niet om 2 pillen te slikken de dag erna. Waarom neem je geen implant of een spiraaltje? Kun je de pil ook nooit vergeten! Anyway, daar moet ik me misschien niet mee bemoeien, was je vraag ook niet. De kans is nog steeds erg groot dat je niet zwanger bent. Hou je ons op de hoogte?
Sorry dat was een typ fout. Waarom ik geen spiraaltje heb is omdat ik in het verleden iets naar heb meegemaakt en ik dacht dat t mij de eerste paar jaar niet zou overkomen. Tot dat ik een lieve jongen ontmoette. Verder is dat een Lang verhaal. Ik gebruikte de pil voor een regelmatige ongesteldheid. Maar bedankt voor de reacties. Ik hou jullie op de hoogte
De kans is mijns ziens ook errug klein dat je zwanger bent. Ten eerste: Hoe weet je dat je een ovulatie op exact die dag hebt gehad? Heb je ovulatietesten gebruikt? Ten tweede: Tijdens het slikken van de pil heb je helemaal geen vruchtbare periode en ovulatie! De werking van de pil houdt dat tegen. Je schrijft dat je 1 pil bent vergeten, maar deze later wel weer hebt ingenomen. Dus eigenlijk niet vergeten, maar gewoon veel later ingenomen. In de bijsluiter van mijn pil stond overigens altijd dat de pil nog wel gewoon werkt als je hem binnen zoveel uur na de vergeten pil (dus na het tijdstip dat je hem in had moeten nemen) alsnog inneemt. Je lichaam denkt dan niet direct: hey, ze neemt 1 pil niet op tijd in! Laten we nu maar meteen een eitje loslaten, want ze heeft nu ook sex! Natuurlijk kan niet helemaal voor 100% uitgesloten worden dat je niet zwanger bent. Mijn advies is dan ook: testen in de stopweek van de pil. Is deze negatief, dan ben je niet zwanger.
Ik snap je zorgen meid, ik heb me zelf ook vaak zorgen gemaakt toen ik de pil nog nam Maar de kans is klein hoor. Ik zou bijna zeggen nihil, maar dat zou niet juist zijn omdat je dikwijls hoort van mensen die door de pil heen zwanger worden. Daarom wordt altijd aangeraden om met een condoom te vrijen. Als je menstruatie uitblijft kun je eens testen, in het kruidvat kun je goedkoop testen kopen, 2testen voor 5,00 en ze zijn zeer gevoelig. Dan weet je het meteen. Overigens wil ik nog het volgende meegeven: Ikzelf heb vroeger dikwijls onveilige seks gehad (ik nam wel pil, maar wil dus zeggen zonder condoom). Ik heb op een festival even stom geweest en ben met een jongen naar bed gegaan en in the heat of the moment dus geen condoom gebruikt. Een jaar later werd er bij mij HPV vastgesteld, het ging niet weg. Ze hebben een biopsie genomen en toen hebben ze gezien dat het één van de 3 strengen is die zeker baarmoederhalskanker veroorzaakt. De gyn heeft het toen weggebrand en ik heb me laten inenten (voor 450,00). Om een lang verhaal kort te maken dus: gebruik altijd een condoom!
Maar je moet ook niet gaan sexen onveilig als je je pil bent vergeten... vlak daarna even condoompie pakken volgende keer..
Dankjullie wel, ja het is indd dom van me dat we geen condoom hebben gebruikt! Let de volgende keer zeker wel op.
Als je de pil verder goed hebt geslikt lijkt me de kans ook klein. En oké typefouten van 26 dagen oké, maar er staat ook ongeveer... Bij de pil is het exact 28 dagen dus dat vind ik een beetje vreemd, daarnaast geef je inderdaad ook precies aan wanneer je eisprong was etc... Als je nie zwanger wil worden zou je dan juist nie moeten sexten , en als je de pil verder goed hebt gebruikt krijg je ook gen ei...