Wij willen graag zwanger worden !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ladypink, 3 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Wij willen graag zwanger worden maar ik ben 3 maanden aan de depo provera geweest dat is de Prikpil hier door heb ik verschijnselen van een zwangerschap gehad hele geschiedenis zit nu met een buik van iemand die normaal 4 maanden zwanger is en ik kan bijna in geen enkel normaal kledingstuk "die ik al had " :( en nu we het hele traject gehad hebben bloedonderzoeken en echo is het oordeel niet zwanger we waren wel wat teleurgesteld want het leek ons wel heel spannend'begrijp me niet verkeerd snap best wat het allemaal inhoud zover je dat kunt bevatten als je zelf nog geen kinderen hebt"We hadden ook niet een zwangerschap gepland maar waren er wel erg blij mee.
    Nu zit ik dus mee dat de prikpil is afgelopen en ik nu allemaal verhalen hoor over dat met depo provera het heel lang kan duren voor dat je zwanger bent..heeft iemand hier ervaring mee ik heb het maar 1 keer gehad 1 dosis is goed voor 3 maand bescherming..verder snap ik er niks van hoe mn cyclus werkt want ik heb geen regelmatige cysclus ook nog nooit gehad alleen als ik aan de pil was.

kan iemand me met deze dingen helpen ik wil het heel graag weten O ja en nog een vraag kan je nadat je dus geen depo provera meer gebruikt veilig zwanger raken als je aan de foliumzuur zit of moet je wachten tot alle hormonen uit je lichaam zijn?

Groetjes Anita

2. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    student/moeder van 2 kids
    velp
    hoi anita,
    wat vervelend voor je! ik heb deze prikpil ook gehad voor 3 jaar terug, in de bijsluiter stond dat het zeker negen maanden kan duren voordat je weer vruchtbaar bent voor mij gevoel was het bij wat langer en heb er de eerste aantal maanden ( heb niet bijgehouden hoeveel) best last van gehad bv;
    het duurde zeker 3 maanden voordat ik ongi werd, dit was zo onregelmatig dat ik weer aan de pil ben gegaan microgynon30 (die had ik voor de prikpil ook) nou was het zo dat wanneer mijn zusje ongesteld werd, werd ik dat ook, werd mijn moeder ongesteld werd ik dat ook dus door de pil heen :(
    ben toen naar de ha geweest en die gaf mij trigynon, een pil die met je cycles meegaat en heb toen weer een normale cycles gekregen gelukkig.
    het is natuurlijk per persoon verschillend wat de pil of prikpil met je doet en ik vond het best vervelend op dat moment, en de rede dat ik met de depo provera ben gestopt was omdat de klachten (veel zwangerschaps klachten) steeds meer werden waaronder dat ik maandenlang pijn in mijn borsten had zo erg dat de ha mij zelfs had doorgestuurd naar het zh voor een mammografie :( mede omdat borstkanker bij ons in de familie voorkomt gelukkig kwam er niks uit :D maar de schrik zit er goed in dan.

gelukkig is na verloop van tijd alles weer goed gekomen en heb nu ook weer een normale en regelmatige cycles ook toen ik weer gestopt was met trigynon.

ik weet niet hoelang het geleden is dat je de prikpil hebt gebruikt maar ik zou anders eerst even met de ha overleggen.
    als het al wat langer geleden is, zou ik zeggen slik de foliumzuur en ga ervoor ;)

veel succes ;)

3. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Wat ben ik aan de ene kant blij te horen dat er meer zijn die zwangerschapsverschijnselen hebben gehad van die depo provera ik dacht dat ik zo gek was maar niet dus de dokter zei tegen mij mn HA dus dat het bijna nooit voorkomt.daarbij ik ben dus nog maar net zeg maar klaar met de pil een paar dagen geleden was hij afgelopen en ik ben wel al ongesteld maar het begon met mij met een paar dagen bloed vanaf 25 mei tot 31 mei en toen begon 2 juni weer een echte ongesteldheid veel bloed nadat wij gevreeen hadden en vandaag 4 juni heb ik nog wel bloed maar een beetje ik kan het af met een inlegkruisje moet ik dit nu als 1 periode van ongesteldheid zien of ben ik gewoon vanaf 2 juni ongesteld.?
    en is het nu ook afhankelijk van hoe lang je de prikpil hebt gebruikt dat de kans dat je zwanger raakt langer duurt...ik ga niet zo graag naar mn HA want die neemt me niet serieus en ik vindt haar heel onkundig..

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

hey meid;

Ik ben ook aan de prikpil geweest en wel 6 jaar lang.
    Nou moet je niet schrikken van mijn verhaal, maar ik ben dus een heel jaar lang niet ongesteld geweest na het stoppen!

Ik heb net 2 "normale" cyclussen gehad, waarvan 1 door middel van hormonen is opgewekt!

Het is balen dat het met deze vorm van de pil zolang duurt voordat je weer vruchtbaar bent. Maar ik heb ook verhalen gehoord van vrouwen die meteen erna zwanger waren of zelfs door de prikpil heen.
    Ik heb die hoop ook lang gehad, dus mijn advies is om daar niet op te rekenen.

Ga er maar gewoon vanuit dat het ongeveer 9 maanden duurt voordat alles op gang komt. Mijn HA wou mij ook niet eerder bahandelen, ik moest er een jaar vanaf zijn voordat ze mij hormonen voor wou schrijven.

5. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    maar is dat ook zo als je er maar 3 maanden aan hebt gezeten mij is niks verteld over dat je trouwens zolang kan duren voor je weer zwanger kunt raken en dat neem in de HA zeer kwalijk en is het dan een goed teken dat ik nu gelijk na het stoppen van de pil gelijk wel ongesteld ben geworden?

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

das juist wel een goed teken dat je ongesteld bent geworden!
    Wees er maar blij mee!, das juist een teken dat je lichaam op eigen kracht zijn werk weer doet! :p
    Ben jij tijdens de prikpil ook ongi geworden. Ik namelijk nooit, in al die 6 jaar tijd niet.

7. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    velp
    ja hoor waarom niet, en ik zou je menstruatie idd gewoon rekenen vanaf 2 juni en dan weer zien wanneer je ongi wordt ;)
    het scheelt natuurlijk wel dat het maar 3 maanden zijn maar toch raar dat je ha zo amateuristisch reageerd :(
    als ik jouw was zou ik het een paar maanden aankijken wat betreft je menstruatie en daarna ervoor gaan ;)

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    tijdens de prikpil had ik wel als ik ongi moest worden krampen en 1 drupje bloed.. en in de 3de maand helemaal niks meer tot zo nu en dan wat bruin bloed

9. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    velp
    ik ben ook nooit ongi geworden en werd er wel wat dikker van iets waar ik erg blij mee was

10. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik hoop voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten als dat ik heb gedaan!
    Maar tot nu toe ziet het er goed uit ;)
    Veel succes en ik hoop dat het snel raak is voor je!

11. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    toen ik kwam met zwangerschaps klachten die al 7 weken aanhielden toendertijd zei de dokter gewoon glashard tegen me als de test negatief is ben je niet zwanger dus niet zo zeuren en als je zo graag het wil dan stop je maar met de pil

nou het ging er niet omdat ik het wilde ik wilde zekerheid dus ik vroeg om een bloedtest nou ik weet niet of dat wel bestaat zei de HA :rolleyes: ik dacht huh wat een dom mens maar goed dat wou ze dus eerst ook nog niet doen ze was gewoon kwaad op mij ik moest maar rustig afwachten toen kreeg ik maagtabletten mee want ik was misselijk door de maagklachten ja tuurlijk en dan heb je ook last van je bekken je middenrif je borsten die 2 bh maten groeien in nog geen 4 weken nou uiteindelijk ben ik even heel boos geweest en ik was al eens eerder schijnzwanger geweest en toen had ik een bloedtest gehad en toen wisten ze het niet zeker en moest ik een echo doen dus ik zei geef me dan maar gelijk een echo anders duurt het nog langer en ik wil het weten ik wordt er gek van ik weet het inmiddels een week en ik had de klachten al vanaf februari dus je snapt hoe gefrustreerd ik er van werd ..ik naar de gyn en die zei we doen een echo en ook een bloedtest en ik was niet zwanger dus daar moet je het dan mee doen maar door de commotie ben ik vergeten te vragen hoe het nu allemaal zit met die depo provera wel heeft hij gezegd dat de klachten daar door kwamen en dat het niet verantwoord was dat ik dat nog langer gebruikte.

12. Kejay

Kejay Niet meer actief

wanneer ben je gestopt met de prikpil?

13. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    velp
    jeetje zeg, dat je niet opgevangen wordt of gerustgesteld ofzo!

14. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    @sarai nee indd niet nee dat mens van een HA ga ik niet weer naar toe als ik vragen heb ga ik wel naar de GYN hij legt het tenminste uit hoe iets kan die HA heeft er geen kaas van gegeten...
    BTW had ze ook de status van mij in beknopte vorm in de brief gezet voor GYN en er klopte helemaal niks van allemaal vreemde datums die niet kpopten over wanneer ik aan de pil was gegaan en over wanneer ik eens geopeereerd ben nou en dat van je HA snap je dat ik geen vertrouwen meer heb als ze alles verkeerd doet en niet op de hoogte is van de onderzoeken die er gedaan kunnen worden zo moest ik volgens haar ook met een volle blaas een inwendige echo hebben :S

@roxanne de pil was afgelopen op 29 mei tenminste toen moest ik anders de nieuwe hebben

15. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    velp
    die ha van jouw lijkt wel een kwakzalver, als ik jouw was zou ik een klacht indienen!
    dit is niet normaal en ga ondertussen maar op zoek naar een andere ha er zijn genoeg waar je wel van op aan kan!
    en met een volle blaas een echo? die is niet goed snik!

16. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    @sarai er is hier geen andere HA en die HA werkt met 3 anderen in 1 praktijk en ze houden elkaar de hand boven het hoofd.

17. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    velp
    jeetje en is er ook niet 1 in de buurt in een andere dorp of stad wat makkelijk te bereiken is want aan deze ha heb je echt niks

18. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nee jah misschien gaan we straks verhuizen dan kan ik altijd zien wat ik ga doen maar op het moment is dit het enige

19. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik zou gewoon ff afwachten met wat je lichaam doet. Je weet nu dat het ook wat langer kan gaan duren.
    Als je graag kinderen wilt, moet je er lekker voor gaan, begin met het foliumzuur en veel klussen :) . De huisarts heb je op dit moment toch niet meer nodig?
    Je moet niet teveel druk zetten achter het zwanger worden. Het komt vanzelf wel. Hou die 9 maanden ontpillen aan die in de buisluiter staat, als je tegen die tijd nog met problemen zit, kun je altijd nog een keer proberen om met de huisarts eruit te komen.

20. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    in mijn bijsluiter staat niks over ontpillen die 9maanden en ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat ik zolang moet wachten en mij HA zegt dat de meeste vrouwen met de depo provera binnen een paar ,maanden 1 tot 3 zwanger zijn maar geloof dr niet meer als je snapt wat ik bedoel.

Deel Deze Pagina