OVUTEST=> Ik geraak er niet aan uit!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nala81, 28 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Kan iemand me hierbij helpen aub?

Ik zit vandaag op CD 35, mijn cyclus was afgelopen maand 42 dagen en de maand ervoor 44 dagen.
    Als ik dan reken hiervan min 14 dagen , dan zou mijn eisprong reeds geweest zijn op CD 28, dus een week geleden.

Nu heb ik eergisteren en gisteren getest met een ovutest (dit doe ik inmiddels al 15 dagen iedere dag trouw op hetzelfde uur) , en ik kreeg een controlestreep én vage teststreep (dus zowel gisteren als eergisteren)
    Eergisteren was het wel duidelijker dan gisteren.
    Vandaag weer heb ik twee even donkere streepjes...

Ik geraak er dus niet wijs uit !

ZOu het kunnen dat de tests ook reageren op HCG hormoon ?Dus als zwangerschapstest fungeren?
    Of dat ik toch pas vandaag of morgen mijn eisprong heb?

Help! Een hopend mammaatje in spé! :cry:

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hi ,

Ik denk dat je vandaag of morgen je eisprong hebt .
    Zelf gebruikte ik altijd de persona en als ik 2 even donkere strepen had ( of als de teststreep donkerder was als de controlle streep ) , dan had ik mn eisprong .
    Succes !

Groetjes Joyce

3. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Dus gewoon dat ik een langere cyclus heb dan normaal?
    Nog langer dan ..afgelopen maand was mijn cyclus juist 2 dagen korter dan de maand ervoor... :confused:

Maar klopt het dan niet dat ovu tests ook kunnen fungeren als zwangerschapstest?

PS : Thanks voor je eerder antwoord... je bent blijkbaar de enige :cry:

4. Kiek

Kiek Lid

24 jul 2006
    20
    0
    0
    Personal Assistant
    Ik vind het lastige van ovulatietesten dat je zelf moet interpreteren of dat streepje nou echt net zo donker is als het controlestreepje. Om die reden ben ik overgestapt op clearasil digitaal. Heel simpel een smiley face als je positieve ovutest doet. En dat geeft 'ie bij mij ook keurig elke maand 1x aan.

5. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Vandaag is het overduidelijk even donker... en het ziet er nog steeds zo uit.
    Ik hou het namelijk bij voor m'n echtgenoot om het samen mee te bekijken.. :oops:

Alleen vraag ik me dus af, gezien mijn cycluslengte, of ik nu mijn eisprong reeds heb gehad en de ovu tests dus nu reageren op een eventuele zwangerschap(hormoon ofzo?)?

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Nala,

Ik adviseer je om over een paar dagen een zwangerschapstest te doen. Ja, soms kunnen ovu-testen aangeven wanneer je zwanger bent d.m.v. 2 streepjes die even donker zijn. Als dit wèl je eisprong is zou je in theorie nog eens 14 dagen bij de 35 moeten tellen en dan zit je op 49 dagen. Zou inprincipe ook misschien kunnen dat je een laat eitje hebt deze cyclus. Het kan beide kanten op.

Succes!

7. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Hai Vanilia,

je kan me jammer genoeg dus ook geen uitsluitsel geven... :cry:

Ik vraag me af of er geen dames zijn die ervaring hebben met dagen achteréén pos. ovu tests?

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik weet niet wat je precies positief noemt..

Kijk es in mijn album zijn dat allemaal positieve testen zoals jij ze nu hebt?

9. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ja! Zoals de onderste drie ... de laatste, vandaag dus, is ook zo donker als de controlelijn!
    Wat betekent het ?

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Kan inderdaad 2 dingen betekenen; ei of zwanger. Heb je vorige week ook positief getest, toen je volgens je berekening je ei moest hebben? Zo niet, is de kans groot dat je je ei gewoon laat hebt en dus een wat langere cyclus. Als je toen ook positief hebt getest zou je zwanger kunnen zijn. De ovu-testen testen namelijk ook positief bij zwangerschap. Over een paar dagen maar een zwangerschapstestje er tegen aan gooien dan dus!

11. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Neen dat dus niet, vorige week toen ik volgens mijn berekening mij ei zou moeten hebben gehad heb ik niet positief getest.
    Jouw beredenering is logisch ook ... dank je wel hiervoor!
    Ik wacht het verder af...

Het is toch zo dat ik dan vandaag een eisprong heb hé?
    Dus gisteren een vet streepje en dagje later de eisprong?
    Voelt men dat goed?
    Ik heb wel vreetbuien... kan dit erop wijzen ook?

12. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Als je vorig week zoals jijzelf uitgerekend had ongeveer je ei te moeten hebben en je had gèèn positieve ovu-test denk ik dat je ei dus de afgelopen dagen is gesprongen. Een laat eitje dus. Als het je toch niet lekker zit kun je evengoed over een paar dagen een zwangerschapstest doen.

Succes.

13. Nala81

Nala81 Niet meer actief

Ik begin er steeds meer in te geloven inderdaad dat mijn eitje gewoon later gesprongen is.
    Het is dat die vage streepjes voorgaande aan de dikke streep gisteren me een beetje deden twijfelen en ik ooit es ergens gelezen had dat ovu tests ook kunnen fungeren als zwangerschapstest... daarom mijn verwardheid hieromtrent!

Maar goed, we gaan ervoor deze daagjes hé !
    Men kan ook nog de dag na de eisprong zwanger raken,toch?

Deel Deze Pagina