al een half jaar moet mijn vriend gigantisch veel overwerken. continu kreeg ik te horen dat hij die uren als vakantie op kon nemen rond de geboorte van Fenne. (was 15-2 uitgerekend) ook zou hij zodra Fenne geboren was geen avonddiensten en zaterdagen meer hoeven draaien, alleen nog overdag door de week. nu komt het, de 15e kwam er bij hem op het werk een nieuw project. hij zou daar de leiding over krijgen, en als dat goed ging, kreeg hij promotie. die promotie heeft hij binnen, gaat vanaf 1 maart officieel in, dus dat is allemaal erg goed nieuws. maar vakantie/vrije dagen opnemen, ho maar. hij zou 2 weken krijgen met de geboorte, heeft zijn 2 vaderschapsdagen gehad, en mocht meteen weer aan het werk. nu is het ook nog eens zo dat we erg stom zijn geweest, wij dachten dat we voor Fenne onze kinderwagen van Mila konden gebruiken, en kwamen er pas kort geleden achter dat deze de tijd in opslag niet heeft overleefd. (rem en wieltje kapot!). door de verhuizing hebben we nog geen tijd gehad om een nieuwe te kopen voordat Fenne was geboren, ging allemaal zo snel! ik zit dus nu al ruim 2.5 week binnen, kan niet naar buiten omdat hij nog geen tijd gehad heeft voor die kinderwagen, dus hij zou deze week dinsdag en donderdag vrij nemen. deze week: maandag: middag en avond dienst! die hij niet meer zou doen. dinsdag: in plaats van de hele dag vrij, was hij om half 5 thuis. woensdag: zou om half 5 klaar zijn, werd 8 uur! donderdag: vrij? nee hoor, meneer is weer aan het werk. en eerder weg, ho maar. ben echt pissig, ik zit de hele dag/week binnen met 2 kleintjes, ik kan nergens heen door die kl*te kinderwagen, ben zelfs afhankelijk van hem voor boodschappen. ben erg blij voor m dat het zo goed gaat op zn werk, promotie ed, maar voel me de afgelopen weken echt even alleen. ik ben nog steeds aan het uitzoeken wat het beste werkt qua ritme, 2 kindjes die gelijk willen eten ed, en had daar best wat hulp bij willen hebben. 2 weken vakantie, zijn 2 dagen vrij en de rest overwerken geworden. en als hij thuis is, is hij moe en gaat hij naar bed. ik wil onderhand mijn vriend een keer zien! en wat frisse lucht kan ook geen kwaad... sorry voor het lange verhaal, maar baal echt even een beetje. waren zo blij met die promotie, maar vraag me nu wel af of dat het waard is.
Oh, meid, wat vreselijk balen, zeg!!! En ja, tuurlijk ben je trots op hem vanwege de promotie, maar logisch dat het niet fijn voelt dat je hem eigenlijk nooit meer ziet... Ik heb geen goed raad ofzo, maar wilde je alleen ff een dikke vette digitale knuffel geven... Hou je taai! *knuffel*
kan je het er niet over hebben met je vent? jullie moeten er alle2 gelukkig mee zijn anders heeft het geen zin. is er niemand waar je een kinder wagen van kan lenen?
Dit is inderdaad vervelend zeg! Misschien is het een oplossing als jullie een kinderwagen kopen via het internet. Dit kan natuurlijk ook 's avonds dan, en ze worden tegenwoordig heel snel geleverd. Succes!
bestel een draagdoek zodat je de tijd kunt overbruggen totdat je een kinderwagen hebt! Ik heb hier 3 meiden: 3 jaar 1,5 jaar 3 weken Ik gebruik geen kinderwagen maar de draagdoek, die andere dametjes kunnen lopen en anders gaat er 1 in de buggy. Ik heb wel een mooie duowagen staan maar de meiden willen lopen, de oudste past er zelfs nog prima in. De jongste vind het ontzettend fijn om in de draagdoek te liggen en de middelste hobbelt ook gewoon lekker achter me aan. Boodschappen doen lopend gaat niet, super is te ver weg om lopend met de kids te doen. Manlief werkt ook en is vaak pas 's avonds lna 18.00 thuis. Wij zorgen altijd dat er voor 2 dagen eten in huis is zodat als hij laat thuis is de kids en ik gewoon kunnen eten en niet hoeven te wachten totdat hij boodschappen heeft gedaan. Verder zit ik ook heeeeeeeeeel veel binnen, mijn fam. woont in de Randstad. En het is gewoon simpelweg veelste koud om met de kleinste naar buiten te gaan (en ook te glad) . Ze is dysmatuur geboren en weegt nu ze 3 weken oud is pas 2880 gram (geboorte 2195). Thuis binnen zitten is niet alles, ik zit al binnen sinds juli ivm gecompiceerde zwangerschap en BI. Ik snak naar wat vrijheid en wacht dan ook met smart op de lente om lekker naar de kinderboerderij te gaan. Probeer het positief in te zien. Nu moet hij veel werken maar straks heb je er profijt van! Mijn man heeft altijd 50 a 60 uur in de week gewerkt met daarbij nog eens 5 dagen voetbal in de week. Voetbal is geminderd en helaas ook het werk. Door de crisis mag hij nu maar 3 dagen werken en daar ondervinden wij financieel echt ontzettend veel hinder van! Ik heb liever dat hij weer veel mag werken!
BTW mocht je interesse hebben in een duowagen moet je het even laten weten. De wagen staat ongebruikt hier in de gang en is in juli pas 1 jaar oud. Hij is zelden of nooit gebruikt, alleen in juli om naar de stad te gaan met de kids en 1 maal naar de Beekse Bergen. Daarna mocht ik niets meer ivm de zwangerschap en staat hij dus ongebruikt. En mijn Mutsy Urban gaat ook de deur uit want zoals ik al zei.... ik gebruik geen kinderwagen maar een draagdoek. Ik weet dat je in de buurt woont dus kan het ook voor je langsbrengen. PB me maar.
Je kan bij babypark online bestellen is de volgende dag in huis. Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen, ik hoop dat je er gauw met je man over kan praten want dit is echt niet goed. Je zou er depressief van worden.
@ meidenhuis: je hebt pb! mochten we toch voor een gewone wagen gaan ipv duo wagen is internet idd ook een optie, dacht echt dat dit een levertijd van weken zou zijn, dus niet eens naar gekeken. (ben erg groen qua webshoppen!) heb een draagdoek, maar vind m doodeng, ben bang dat ze er uit valt! is zon onding! hij baalt er zelf ook van, maar hij is zo blij eindelijk een leuke baan te hebben waar doorgroei mogelijkheden zijn en hij gewaardeerd word. kan dat ook wel begrijpen, maar leuk is anders
Dat is inderdaad balen: sterkte dus! Maar zoals hier ook geschreven wordt: veel werken is niet leuk (mijn vent werk ook meer dan erg veel) maar thuiszitten is helemáál niet leuk want dan is het financieel ook minder.
ik heb ook een draagdoek en niet eens een kinderwagen of buggy in gebruik.. en als je goed knoopt.. kan beebje er niet uitvallen hoor maar lief dat iemand je een duo wagen aanbiedt.. is niets zo vervelend als aan huis gekluistert zijn
Heel veel in je verhaal is hier ook van toepassing. Mijn man werkt ook veel. Hij zou na de geboorte van onze zoon wat meer thuis zijn maar door de crisis is het allemaal nu een stuk moeilijker. De klussen (hij werkt in de detachering) liggen momenteel niet voor het oprapen. En hij zit in de OR (voorzitter van loonschalengroep). Hij heeft hierdoor veel vergaderingen omdat het bedrijf veel aanpassingen wil doorvoeren i.v.m. crisis (hebben geen CAO binnen bedrijf). Ik heb dagen dat ik het er heel erg moeilijk mee heb (dit is meestal als ik meer dan 4 dagen de hele dag alleen met de kleine thuis heb gezeten). M'n man komt dan rond 22:30 uur thuis en gaat gelijk naar bed want hij moet om 5:30 uur weer op. Maar ik realiseer me ook dat dit voor hem veel kansen bied. Hij mag een traject in voor een andere functie (promotie). Hij heeft een heel netwerk binnen en buiten het bedrijf opgebouwd wat zeker helpt momenteel. Maar het allerbelangrijkste is dat hij goed in zijn vel zit op dit moment. In 2008 zag hij het allemaal niet meer zitten qua werk. Hij wist totaal niet wat hij nou wilde doen qua functies etc. Dit had heel veel effect op onze relatie. Niets was goed bij hem. En dat was echt geen pretje kan ik je vertellen. Ik heb echt tien keer liever zoals hij nu is, druk maar wel zin in z'n werk dan wat hij had in 2008. Wat betreft de kinderwagen zou ik inderdaad even op internet kijken of vragen of iemand meegaat.
vanmiddag weer een mailtje, ben uiterlijk om 4 uur thuis. volgens mij is het 6 uur, en heb nog niemand gezien.. maar dankzij meidenhuis, kan ik binnenkort naar buiten en dan sleur ik m zelf wel weg van kantoor!
je reactie is zooooo begrijpelijk en ook ik herken het van het verleden... maar toch zie ik ook een andere kant mijn man is nu thuis, zonder werk, ik prbeer de uurtjes op mijn werk er zoveel mogelijk bij te pakken en nog zit ik vaak huilend achter de pc of ik deze maand wel rondkom. ik snap het heel goed dat je boos bent.... het is ook niet leuk dat er steeds loze beloftes worden gedaan en zeker als je de hele dag alleen zit met je kindjes!! die tijd hebben wij ook gehad. je reactie is volkomen terrecht maar toch zie ik ook een andere kant. het bied veel perspectieven dat zie je zelf ook wel zei je hoop dat jullie er uit komen en dat je mannetje snel weer tijd voor jullie heeft
Helemaal niet om lelijk te doen, maar dit is precies waarom ik blij ben dat mijn man gezin boven werk stelt (in normale proporties), want bovenstaande zou ik écht niet trekken. Sterkte!
Succes meid, maar wel erg cool van meidenhuis dat ze je zo geholpen heeft. Dat is ook een dikke pluim waard
maar moet hij zo lang werken van zijn baas of kiest hij er zelf voor zoveel te werken? Snap heel goed dat je er goed van baalt. Wel mooi van de promotie!