Bobbeltje onder oksel!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    De hele dag heb ik al last van mijn oksel, beetje geirriteerd gevoel.
    Dus ik net voelen, zit er gewoon een hard knobbeltje.
    Het doet echt zeer als ik eraan kom, als ik erop druk dan schiet de pijn helemaal door naar mijn arm.

Het is niet rood, gewoon normale kleur huid.
    Zou natuurlijk een ontstoken talgkliertje kunnen zijn ofzo...
    Maar heeft iemand dit wel eens gehad? en wat was het? hoelang bleef het zitten?

xxx

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb dat gehad, was een ontstoken kliertje, ging na weken pas weer weg.

persoonlijk zou ik de huisarts voor de zekerheid even laten kijken, ook al kan dit een ontsteking zijn, met knobbeltjes kan je niet voorzichtig genoeg zijn ;)

3. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Vind ik dus ook.
    Wel irri dat het nu vrijdagavond is ;)

4. Dana

Dana Niet meer actief

ja dat is idd irri!!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En vooral niet op google gaan zoeken wat het eventueel zou kunnen
    zijn ;)

6. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Haha nee, maar heb ik wel gedaan :p
    Volgens google heb ik borstkanker ;)

Dusss, ik wacht maar gewoon tot maandag :D

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vreselijk irritant hè? Ik heb het een paar keer gehad. Ontstoken talgkliertje, in mijn geval. Als het echt heel dik wordt, kun je het open laten snijden om het vuil eruit te laten lopen. Dat duurt een dagje zeer, maar dan ben je er tenminste snel vanaf. (Tip: neem dan vast een pijnstiller in, voordat de plaatselijk verdoving uitgeraakt is. Scheelt een hoop ;))
    Het trekt ook wel eens vanzelf weg, trouwens.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vast een ontstoken talgklier inderdaad.

En oe meer je er aan zit hoe groter hij kan worden. Meestal zitten ze er trouwens best lang.

9. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    ik heb dat ook gehad. dit was toen een ontsteking, het deed echt steeds meer pijn. het groeide best wel snel. het was eerst ook gewoon huidskleur. ben er toen mee naar de huisarts geweest. die heeft toen gekeken en gevoeld en het was dus een ontsteking. maar was nog niet rijp (nog geen pus erin). ik moest na een paar dagen terugkomen en ondertussen thuis veel warmte-kompress (warm washandje) erop houden, om het rijpen sneller te laten gaan. toen ik weer bij de huisarts was, as het voldoende gerijpt (zat pus) en heeft ze een sneetje gemaakt en de troep eruit gedrukt, was best wel veel. daarna moest ik het goed schoonhouden. en de pijn ging ook vrij snel weg. heb er geen last meer van gehad.

ik heb een aantal jaar geleden ook een bobbeltje onder me andere oksel gehad. dit was ook een ontsteking. er is toen ook troep uitgehaald. daarna geen last meer. deze deed alleen niet zoveel pijn.

succes. hoop dat jouw bobbeltje ook 'maar' een ontsteking is en dat je er snel vanaf mag zijn

liefs

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb het ook gehad en me man heeft het ook weleens! Hoop voor je dat het dus ook gewoon een ontstoken kliertje is.....

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je het haartje er met een pincet uittrekt gaat de pijn veel sneller weg. ennuh, niet teveel meer verkeerd scheren.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Haha, dat bedoel ik dus ;)

13. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Dank voor de reacties :)
    @ Blup, Ik zal straks ff een haartje eruit trekken, hoop dat het helpt want het doet goed zeer :(

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Afgelopen Juli ook een knobbel, zo groot als een knikker, schoot ook steeds weg als je eraan kwam. Naar dokter geweest, doorverwezen naar het ziekenhuis, daar echo gehad; is een ontstoken kliertje, gaat vanzelf weg.

Ik zou je dokter bellen voor een afspraak. Met dit soort dingen moet je niet te lang blijven rondlopen..

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het eerste waar ik aan zou denken is een ingegroeide haar. Kan tijdelijk flink pijnlijk zijn. Meestal komt hij wel weer boven, maar sommige momenten is het echt pijnlijk.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij een beginnende ontsteking kan het helpen. of soms zit hij ingegroeid en is dat het euvel. een flinkere ontsteking zal ff moeten rijpen vrees ik. zoals gezegd kan je dan van het weeken met warmtecompressen bezig en dan maandag ff naar de ha.

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Heb het ook eens gehad, talgkliertje, kan van veel scheren zijn.
    Gaat met paar weekjes zelf weg maar dokter kan ook weg snijden.

Maar ik vind meestal met bobbeltjes/ballerjes toch even naar huisarts :)

18. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ik heb dat ook wel eens. doe er dan trek zelf op.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan een ontstoken talgkliertje zijn of een opgezette lymfeklier. Laat het voor de zekerheid even nakijken door de huisarts om uit te sluiten dat het niks ernstigs is. Het kan inderdaad ook te maken hebben met borstkanker. Daar gaan we niet van uit, maar sluit dat wel uit. Succes!

20. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ga morgen even een haartje eruit trekken en wat warme washandjes ertegen aan doen.
    En maandag ff de assistente bellen.
    Toch ff laten checken.
    t Is echt een soort balletje wat een beetje los zit zegmaar.
    Het voelt wel minder irriterend aan nu....

Deel Deze Pagina