RTL Nieuws.nl - Dijksma gaat nog een school korten En de website van de school: de Nieuwe School - Culemborg En dan verbaas ik me vooral over de volgende 2 zinnen: De school bestaat uit één groep van verschillende leeftijden, van vier tot achttien jaar. 4 jarigen die bij tieners in de klas zitten? We vertrouwen in de sociale verantwoordelijkheid van kinderen. Verantwoordelijkheidsgevoel verwachten bij 4 jarigen? Tsja... Ik kan mensen die geloven dat dit soort onderwijs goed is, moeilijk begrijpen. Niets wijst in de richting dat dit goed is voor een kind. Goed dat Minister Dijksma hier wat mee doet. Ik ben wel benieuwd naar de precieze redenen van haar actie.
Tja, ze mogen zelf weten wanneer en wat ze willen leren. Had ik vroeger heeeeel leuk gevonden, maar nu als moeder Groot gelijk dat ze paal en perk stellen met dit soort onderwijs!
Ik vraag me echt af waarom ouders een keuze zouden maken voor deze school. En ik vind het ook goed dat Dijksma hier maatregelen tegen neemt.
Nee voor mij onbegrijpelijk om je kind naar zulk onderwijs te sturen... idd een kind van 4 verantwoordelijk??? Als ik even kijk naar mij meisje die nu bijna 4 is dan kan ik me daar niets maar dan ook niets bij voorstellen... Fijn dat ze op zulke dingen gaan korten, eindelijk eens op iets waar ook echt (wmb dan he?) op gekort hoort te worden. (ipv de zorg of jeugdzorg oid)