Leuk begin van de vakantie..

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vandaag zijn we dus op vakantie gegaan, gezellig naar centerparcs sauerland...

Ik dus even mijn moeder gebeld toen we aankwamen, ook omdat mijn vader voor controle naar het ziekenhuis moest.

Ik hoorde het al aan mijn moeders stem, ze probeerde mijn vraag nog te ontwijken, maar ik had al zo'n naar gevoel.

De kanker (prostaat) is aan het uitzaaien en ze gaan beginnen met hormonen. Met een beetje geluk kan hij hier nog 10 jaar mee leven, ligt eraan hoe goed ze het tegen kunnen houden. Hoe dan ook, het komt niet meer goed.

Ik probeer er niet aan te denken, Eef krijgt het goed mee als ik verdriet heb en wil onze vakantie niet bederven. Maar het doet me zo'n verdriet..

Ze hebben het 4 jaar terug proberen weg te halen en hem bestraald, maar ze konden niet alles wegkrijgen, achteraf hadden ze eerst moeten bestralen en daarna moeten opereren, maar dat is achteraf..

We wisten dat het groeide, maar nu gaat het dus hard en moeten ze ingrijpen.

En zit ik hier te janken, in de bergen.... Ik weet misschien nog 10 jaar, dan is hij bijna 80, maar dat is wel uitzonderlijk.. Mijn papa is nog zo jong van geest, Eef is zo dol op hem..

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ohw meis, wat naar. Heeel veel sterkte :( Ik weet niet goed wat ik moet zeggen....

3. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    jeetje meis, wat een rot bericht..
    ik hoop dat de hormonen toch goed aanslaan en dat jullie nog 10 jaar van hem kunnen genieten!!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou..
    Hopelijk kunnen jullie er toch nog een leuke vakantie van maken...

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Weet ook even geen woorden te vinden.
    Dikke knuf hoe moeilijk ook probeer er een leuke vakantie voor de kleine van te maken.

Hoop dat de kuren aan slaan .

5. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    He buuv, ik weet niet wat ik moet zeggen. Jullie hebben al zoveel voor de kiezen gehad. Jank wel van je af meis krop het niet op.

Vanaf hier een hele dikke knuffel!! xxxx

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dank je wel meiden.. Heb even geen tranen meer over op dit moment..

Het is hier gelukkig prachtig, dat scheelt echt een hoop. Kan toch niets anders doen dan me er bij neerleggen...

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meer kun je ook niet en meis hij weet heus wel dat je nu het liefst na hem toe rent , ik weet zeker dat ie dat niet wil hebben , hij wil dat je ook geniet .

Je hebt er mis niks aan maar mijn s moeder heeft ook kanker en is nu voor een half jaar goed gekeurd . we willen dus ook graag hebben dat ze gaat genieten en van middag was ik daar nog het was prima als of ze niks mankeerde maar diep van binnen zijn we wel bang hoor.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    heftig.. wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je toch een leuke vakantie kan hebben daar..

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

#9 Papaver, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2012
    Een dikke knuffel meid... Ik heb helaas ervaring met kwakkelende ouders (Vader heeft K gehad met goede afloop, moeder is vorig jaar aan hele ernstige reuma met randaandoeningen overleden).

Er is niets zo erg als de zorg om je ouders (en niets zo vanzelfsprekend wanneer ze er allebei wél gezond en wel zijn helaas).

Probeer in ieder geval te genieten van je vakantie. Zowel je gezin als jijzelf hebben die tijd nodig om bij te tanken...

10. Female

Female Niet meer actief

Moeilijk zeg, heel veel sterkte.
    Probeer toch van de vakantie te genieten en een beetje rustig te worden. En af en toe verdrietig zijn mag... Sta maar gewoon toe... Wegstoppen zal het alleen maar vervelender maken...

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat een klote bericht!

sterkte voor jullie allemaal!!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat oneerlijk! Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd. Liefs!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Meid wat een rotsituatie:( Ik herken het wel allemaal, ook mijn vader heeft prostaatkanker en staat nog regelmatig onder controle. Ze hebben hem helaas nooit kunnen opereren omdat hij op dat moment op bloedverdunners stond dus hebben ze hem destijds bestraald. Dat is toen goed gegaan en de waardes zijn een lange tijd laag gebleven maar de laatste keren zijn ze weer flink aan het stijgen. Ook hier is de volgende stap dan hormonen maar moet er nog niet aan denken:(
    Heel veel sterkte meid en probeer hoe moeilijk het ook is toch te genieten van je vakantie...

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Wat erg! Ik denk aan je!
    Heel veel sterkte de komende tijd...

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je er erg verdrietig om bent.
    Ik hoop dat de kuur aanslaat en dat hij nog lang bij jullie mag blijven.
    Ik hoop dat jullie toch een leuke vakantie hebben ondanks dit verdrietige nieuws.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte meid, wat naar voor jullie.:(

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Meis, probeer je te concentreren op de tijd die je nog wel hebt met je vader en op de leuke dingen, en probeer zoveel mogelijk te genieten van elker dag die je met hem hebt. Bij mijn lieve vader is twee jaar geleden de diagnose kanker gesteld en heb hem helaas afgelopen week verloren.....de tijd is zo kostbaar! :(

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik begrijp dat je je klote voelt nu en zorgen maakt.
    Mijn vader heeft ook prostaatkanker (is 58) en ze denken dat hij nog zo'n 10-15 jaar heeft.

De waardes blijven ook niet stabiel. Ze stijgen elke keer een beetje en het is dus letterlijk wachten tot ze dusdanig hoog zijn dat er gestart wordt met hormoonbehandelingen.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat mn vader dit meemaakt. Die ziekte heeft zo'n enorme impact.

Toevallig gingen wij ook op vakantie naar centerparcs toen mn vader de uitslag kreeg dat de operatie niet alles weg heeft kunnen halen en dat er dus uitzaaiingen zijn gevonden :(

Desondanks heb ik toch even de knop omgezet, ook voor mn vriend en zoontje en voornamelijk ook omdat mn vader niet wou dat ik ging sikkeneuren op mn vakantie

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gecondoleerd :(

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dankjewel!