Vandaag zijn we dus op vakantie gegaan, gezellig naar centerparcs sauerland... Ik dus even mijn moeder gebeld toen we aankwamen, ook omdat mijn vader voor controle naar het ziekenhuis moest. Ik hoorde het al aan mijn moeders stem, ze probeerde mijn vraag nog te ontwijken, maar ik had al zo'n naar gevoel. De kanker (prostaat) is aan het uitzaaien en ze gaan beginnen met hormonen. Met een beetje geluk kan hij hier nog 10 jaar mee leven, ligt eraan hoe goed ze het tegen kunnen houden. Hoe dan ook, het komt niet meer goed. Ik probeer er niet aan te denken, Eef krijgt het goed mee als ik verdriet heb en wil onze vakantie niet bederven. Maar het doet me zo'n verdriet.. Ze hebben het 4 jaar terug proberen weg te halen en hem bestraald, maar ze konden niet alles wegkrijgen, achteraf hadden ze eerst moeten bestralen en daarna moeten opereren, maar dat is achteraf.. We wisten dat het groeide, maar nu gaat het dus hard en moeten ze ingrijpen. En zit ik hier te janken, in de bergen.... Ik weet misschien nog 10 jaar, dan is hij bijna 80, maar dat is wel uitzonderlijk.. Mijn papa is nog zo jong van geest, Eef is zo dol op hem..
jeetje meis, wat een rot bericht.. ik hoop dat de hormonen toch goed aanslaan en dat jullie nog 10 jaar van hem kunnen genieten!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou.. Hopelijk kunnen jullie er toch nog een leuke vakantie van maken...
Weet ook even geen woorden te vinden. Dikke knuf hoe moeilijk ook probeer er een leuke vakantie voor de kleine van te maken. Hoop dat de kuren aan slaan .
He buuv, ik weet niet wat ik moet zeggen. Jullie hebben al zoveel voor de kiezen gehad. Jank wel van je af meis krop het niet op. Vanaf hier een hele dikke knuffel!! xxxx
Dank je wel meiden.. Heb even geen tranen meer over op dit moment.. Het is hier gelukkig prachtig, dat scheelt echt een hoop. Kan toch niets anders doen dan me er bij neerleggen...
Meer kun je ook niet en meis hij weet heus wel dat je nu het liefst na hem toe rent , ik weet zeker dat ie dat niet wil hebben , hij wil dat je ook geniet . Je hebt er mis niks aan maar mijn s moeder heeft ook kanker en is nu voor een half jaar goed gekeurd . we willen dus ook graag hebben dat ze gaat genieten en van middag was ik daar nog het was prima als of ze niks mankeerde maar diep van binnen zijn we wel bang hoor.
Een dikke knuffel meid... Ik heb helaas ervaring met kwakkelende ouders (Vader heeft K gehad met goede afloop, moeder is vorig jaar aan hele ernstige reuma met randaandoeningen overleden). Er is niets zo erg als de zorg om je ouders (en niets zo vanzelfsprekend wanneer ze er allebei wél gezond en wel zijn helaas). Probeer in ieder geval te genieten van je vakantie. Zowel je gezin als jijzelf hebben die tijd nodig om bij te tanken...
Moeilijk zeg, heel veel sterkte. Probeer toch van de vakantie te genieten en een beetje rustig te worden. En af en toe verdrietig zijn mag... Sta maar gewoon toe... Wegstoppen zal het alleen maar vervelender maken...
Meid wat een rotsituatie Ik herken het wel allemaal, ook mijn vader heeft prostaatkanker en staat nog regelmatig onder controle. Ze hebben hem helaas nooit kunnen opereren omdat hij op dat moment op bloedverdunners stond dus hebben ze hem destijds bestraald. Dat is toen goed gegaan en de waardes zijn een lange tijd laag gebleven maar de laatste keren zijn ze weer flink aan het stijgen. Ook hier is de volgende stap dan hormonen maar moet er nog niet aan denken Heel veel sterkte meid en probeer hoe moeilijk het ook is toch te genieten van je vakantie...
Wat erg zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je er erg verdrietig om bent. Ik hoop dat de kuur aanslaat en dat hij nog lang bij jullie mag blijven. Ik hoop dat jullie toch een leuke vakantie hebben ondanks dit verdrietige nieuws.
Meis, probeer je te concentreren op de tijd die je nog wel hebt met je vader en op de leuke dingen, en probeer zoveel mogelijk te genieten van elker dag die je met hem hebt. Bij mijn lieve vader is twee jaar geleden de diagnose kanker gesteld en heb hem helaas afgelopen week verloren.....de tijd is zo kostbaar!
Ik begrijp dat je je klote voelt nu en zorgen maakt. Mijn vader heeft ook prostaatkanker (is 58) en ze denken dat hij nog zo'n 10-15 jaar heeft. De waardes blijven ook niet stabiel. Ze stijgen elke keer een beetje en het is dus letterlijk wachten tot ze dusdanig hoog zijn dat er gestart wordt met hormoonbehandelingen. Ik vind het echt verschrikkelijk dat mn vader dit meemaakt. Die ziekte heeft zo'n enorme impact. Toevallig gingen wij ook op vakantie naar centerparcs toen mn vader de uitslag kreeg dat de operatie niet alles weg heeft kunnen halen en dat er dus uitzaaiingen zijn gevonden Desondanks heb ik toch even de knop omgezet, ook voor mn vriend en zoontje en voornamelijk ook omdat mn vader niet wou dat ik ging sikkeneuren op mn vakantie