vraag spoedprocedure paspoort...wie weet dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mikki77, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Volgende week dinsdag vliegen wij naar een land buiten de EU, en nu kom ik er net achter dat mijn paspoort in november verloopt.... terwijl de regel voor dat land is dat hij nog 6 maanden geldig moet zijn. Stom? Ja, heel stom :) Nu mijn vraag. Ik moet nu dus een nieuw paspoort volgens de spoedprocedure aanvragen, maar ik lees op de site van de gemeente dat er dan sprake moet zijn van een 'dringend belang'. Is mijn situatie een dringend belang? Iemand daar ervaring mee? Of geven ze alleen een spoedpaspoort af bij overlijden/ongelukken of zoiets ernstigs?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb er geen verstand van, maar ik vermoed dat eronder spoed idd zoiets wordt gezien als een sterfgeval, en niet nalatigheid... Hoe vervelend voor jou ook. Ik hoop dus dat ik het verkeerd heb, want het zou mij ook gerust kunnen overkomen en zou niet weten wat te doen dan! Succes!

3. chila

chila Niet meer actief

Volgens mij valt dit er wel onder hoor. Heb ik ook eens gehad ivm een vakantie en toen had ik m binnen een paar dagen. Moet je wel extra voor betalen. Of in jou gemeente moeten andere regels gelden.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    volgens mij niet hoor.. Volgens mij alleen ivm ernstig ziek of overlijden van familie ff na vragen bij je gemeente

5. Tese

Tese Niet meer actief

Je kan altijd een spoedpaspoort aanvragen. Je betaald er alleen het dubbele voor maar dat heb je er vast voor over. Ik heb het ook om dezelfde reden eens moeten aanvragen.

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Volgens mij moet je gewoon extra betalen voor een spoedprocedure en ligt je paspoort dan binnen 2 werkdagen voor je klaar. Verder geen extra regels.
    Normaal is 5 werkdagen...

Voor je kind is het nu lastiger dus ik hoop dat die wel een geldig paspoort heeft?

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    mijn vader kwam er maandags achter dat zijn paspoort verliep die week dinsdag spoedaanvraag gedaan woensdag ochtend gehaald woensdag middag vloog hij naar afrika

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit ondertussen ook driftig internet af te speuren, en krijg nu toch het idee dat mijn reden wel dringend genoeg is. Pfiew...:D
    Ja dat ik extra moet betalen wist ik al, maar dat heb ik er zeker graag voor over. Ik ben allang blij dat ik er nu achter kom, en niet terwijl ik op Schiphol sta...

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, die heeft gelukkig zijn eigen paspoort dat tot 2016 geldig is!

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    ik heb vandaag een spoedaanvraag gedaan, welliswaar voor een id-kaart. Morgen kan ik hem ophalen. Wij vertrekken maandag en ik wilde de gok niet nemen dat ie vrijdag niet binnen zou zijn.
    En in mijn geval was ik gewoon straal vergeten een nieuwe aan te vragen, dus nalatig;)
    Was hier geen probleem, je moet alleen meer betalen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    meiden, jullie stellen mij weer helemaal gerust! (op 2 na dan, maar ik hoop gewoon dat jullie het mis hebben ;))

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je haalt een spoedaanvraag en nooddokument door elkaar. Een nooddokument krijg je alleen in geval van echt dringende nood van de duane op schiphol bijvoorbeeld. Een spoedaanvraag betaal je gewoon extra geld voor een snellere behandeling. Wel morgen direct regelen he!

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, ik sta morgenochtend klokslag 9 uur aan de deur van het gemeentehuis te krabben! :)

14. Lentes

Lentes Niet meer actief

Komt goed! Echt.

15. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar ga je heen dan? In de folders en informatie van reisorganisaties staat vaak een ruime tijd die niet nodig is. Ze willen hier hun vingers niet aan branden.

Deel Deze Pagina