Dik 41 weken zwanger en beetje moedeloos

Discussie in 'De bevalling' gestart door SydneyGirl, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

@Do1981, wat lief dat je ernaar vraagt. Het gaat inmiddels weer beetje beter met ons. De hele inleiding/bevalling is weer heel anders gelopen uiteindelijk dan gedacht. Die dinsdagavond is ballon geplaatst. In het ziekenhuis alleen wat harde buiken, zoals normaal, maar onderweg naar de auto werd het al behoorlijk pijnlijker en op een gegeven moment thuis werd de pijn wel heel erg en regelmatig. Ik durfde echter niet het ziekenhuis gelijk te bellen omdat ik dacht dat het bij de ballon hoorde en omdat ze daar beetje deden voorkomen alsof het allemaal echt nog wel hele tijd zou duren omdat ik nog zo goed als geek ontsluiting had. Toen ik begon te spugen realiseerde ik me dat het best wel eens al echt weeen zouden kunnen zijn dus binnen anderhal uur waren we alweer terug in het ziekenhuis en bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Nog een uurtje later zat ik op ruim 8 dus leek mooie voorspoedige bevalling te worden. Tot ik persweeen begon te krijgen en voelde dat er niks te persen viel. Na half uur medderen zag de vk op de echo dat ze als sterrenkijker lag. Dus andere houdingen etc maar gebeurde niks en duurde te lang. Tegen die tijd doodop van een lange dag en weeën begonnen af te zwakken. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden en bleek ze in de OK niet alleen sterrenkijker te zijn maar ook een arm boven haar hoofd te hebben waardoor ze (zoals de gyn het noemde) vast op zolder lag en totaal niet in het geboortekanaal kon zakken. Vond het best heftig allemaal en de napijn en het herstel valt me behoorlijk tegen. Zeker als alleenstaande. Maar ze is hier, gezond en wel, en dat is het belangrijkste!

Hoe gaat het met jou?!

Do1981 vindt dit leuk.
  2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    gefeliciteerd!

wel erg heftig zeg. Ging zo voorspoedig en dan toch nog een keizersnede. Heftig

hier inmiddels ook een ballon en valt me dit keer ook tegen. Best veel krampen, maar hij is er nog niet uitgevallen, dus due krampen doen niet veel nog. Had vanmorgen voor plaatsen 1cm ontsluiting, dus had gehoopt dat de ballon er na een paar uur wel uit zou vallen.
    Hopelijk kan ik vannacht nog wat normaal slapen

3. SydneyGirl

Dank je wel! Trek op tijd aan de bel hoor als je denkt dat het toch wel erg pijnlijk wordt oid: hier was de ballon er ook nog niet spontaan uitgevallen ondanks de 5 cm ontsluiting. En kan dus heel hard gaan bij de tweede!! Veel succes en sterkte met slapen!

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    rust is wel een beetje weder gekeerd gelukkig. Af en toe nog een wee.
    En mocht er aan proberen te trekken omdat hij er niet altijd uitvalt, dan hangt ie eigenlijk in je vaginale.
    Ik probeerde er wel aan te trekken, maar ik durf ook niet te hard te trekken, haha.
    Nou ja, als het soort van rustig is, dan lekekr slapen en zien we morgen wel weer

5. SydneyGirl

Oh herkenbaar! Durfde ook niet te trekken. Fijn dat het wat rustiger is en ik hoop dat je je rust beetje kunt pakken!

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    toch eruit getrokken net, haha. Moest gewoon wat harder trekken. Ze doen ze ook echt vol tegenwoordig. Nu hopelijk lekker slapen.

SydneyGirl vindt dit leuk.
  7. SydneyGirl

Slaap lekker en hoop dat je morgen terecht kunt en een mooie bevalling hebt!!

Deel Deze Pagina