Iemand ervaring met een baarmoederfoto (HSG)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rebbel26, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel26

rebbel26 Lid

22 aug 2018
    50
    9
    8
    Vrouw
    Hoi Allemaal!

De titel zegt het al. Iemand ervaring?
    Hoe voelde het? Hoelang duurde het?

Alvast bedankt!

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik heb een hysterescopie gehad, maar dat is geloof ik niet het zelfde?

3. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik heb het gehad. Viel mij alles mee. Het was ook binnen een kwartier ongeveer wel klaar.

4. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ja ik heb ervaring.
    Ik had van tevoren hele wisselende verhalen gelezen. Van vrouwen die bijna niks voelden tot vrouwen die door de grond gingen van de pijn.

Ik heb een hoge pijngrens, dus had verwacht dat het mee zou vallen.
    Helaas behoorde ik tot de tweede groep vrouwen die door de grond gingen.
    Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel pijn gehad (en dat zegt iemand wiens eierstokken eens gedraaid zijn, doet pijn hoor ;)).

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, hoop voor jou dat je tot de groep vrouwen behoort die weinig last heeft.
    Maar een positief verhaal kan ik je helaas niet geven.

Enige voordeel; zodra het slangetje eruit is, gaat het goed. Heb nog een paar uur krampjes gehad, maar that’s it.
    Dus, mocht het veel pijn doen, het is gauw voorbij!

Succes! Wanneer moet je?

5. Miaauw

Miaauw Niet meer actief

2x hsg gehad en 2 keer echt wel als pijnlijk ervaren. Ik had wel verklevingen, geen idee of het daar aan lag..
    De extreme pijn duurt gelukkig niet zo lang, alleen met doorspuiten. En net op het moment dat ik dacht: 'nu kan ik niet meer' hield de pijn op

6. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik heb een hsg gehad onder narcose :) ik heb ooit een traumatische ervaring gehad tijdens het weghalen van onrustige cellen uit mijn bmm en ik begon al spontaan te huilen bij het idee van een hsg. Ik snap trouwens überhaupt niet waarom het niet standaard met een roesje (Ik schrijf het ongetwijfeld fout:cool:) gegeven wordt.
    Laat ze in ieder geval wel uitsluiten dat je toevallig niet net zwanger bent. Ik was dat wel tijdens de hsg, gelukkig waarschijnlijk net ingenesteld, maar we hebben wel even paniek gehad hier.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vond het niet prettig, maar ging niet door de grond van de pijn. Maar ik ben ook absoluut geen fan van de eendenbek. Volgens mij was het met zo'n 20 minuten klaar en daarna nog wat last gehad van krampen maar met een paar uurtjes was dat ook voorbij.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ook een HSG gehad. Vond het goed te doen.
    Toen beide eileiders vol zaten voelde ik even een flinke menstruatiekramp en dat was het.
    Uitslag krijg je ook vrijwel direct te horen. Alles bij elkaar duurde denk ong. 15 min.

9. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Hier ook een hsg gehad.
    Heb 0 pijn ervaren. Niks gevoeld zelfs.
    Maar mijn eileiders waren goed open, misschien scheelt dat?

10. Jurielle

Jurielle Actief lid

11 nov 2018
    208
    124
    43
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb het in november 2018 gehad. Je ligt op een ziekenhuisbed, onder zo,n rontgenapparaat. Je ligt met je benen in de stijgbeugels, met een eendebek in en de gyneacoloog zit braaf tussen je beentjes. vervolgens brengt ze een spuit in met een lange dunne buis in je vagina en drukt een heldere vloeistof in. Zodra ze dat doet, maakt een andere (ik denk rontgenlaborante) fotos. Je hoort dat apparaat boven je ook echt zoemen. De fotos zijn meteen op een computerscherm te zien in de kamer naast jouw behandelkamer. Bij mij ging het vloeistof heel snel door mijn rechter eileider en vloeide er meteen weer uit. Ik voelde totaal geen pijn. Linker eileider reageerde niet, vloeistof vloeide niet snel door. gyneacoloog spoot een tweede dosis in mijn baarmoeder. Toen voelde ik het wel. Een rare doffe pijn in mijn onderbuik, als of mijn eileider verstopt was en goed werd doorgespoten. Na nog een beetje liggen en een beetje schudden met mijn kont in opdracht van de gyneacoloog vloeide ook uit die eileder het vloeistof naar buiten. bij mij viel het dus reuze mee, en zeker geen helse pijnen gevoeld. Alleen bij de tweede dosis een druk/doffe pijn, maar heel kort ook.

11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ook hier een goede ervaring. Had er bijna geen last van, en het was zo voorbij. Daarna ook nergens last van gehad.

Duurt ongeveer een 15 min

12. Duimpje86

Duimpje86 Actief lid

7 sep 2018
    356
    497
    63
    Vrouw
    Ik heb het een paar jaar geleden gehad.
    Had een hoop verschillende verhalen gelezen, maar kon er gelukkig nuchter heen met de gedachte “ik zie het wel”.
    Helaas ging ik echt door een hel van de pijn. Heb huilend op de tafel gelegen en sinds dien ook echt een soort van angst opgebouwd. Ik snap niet dat ze dit niet met een roesje of iets doen of je iig de keus geven tot een roesje.
    Ik hoop dat het voor jou mee valt, want er zijn zeker vrouwen die het heel anders ervaren dan ik. Succes!

13. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ik heb afgelopen januari ook een HSG gehad.
    Ik heb het niet al super pijnlijk ervaren.
    Het moment dat ze de olie inbrengen ging het een beetje zeer doen, meer als een soort kramp.
    Had wel de tip gehad 1 uur van te voren een pijnstiller in te nemen, schijnt de ergste pijn weg te houden achteraf

14. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Ik "mag" maandag voor een hsg en ik zie er enorm tegenop, dus lees met interesse mee. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen meiden!

15. Bijtje29

Bijtje29 Lid

11 nov 2018
    27
    3
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik heb vandaag mijn HSG gehad, en na alle horrorverhalen gelezen te hebben vond ik het verschrikkelijk om het onderzoek te moeten ondergaan!
    Dus ik dacht ik deel mijn positieve verhaal!

Ik was al vanaf gisteravond begonnen met pijnstilling, tot een uur voor het onderzoek. Eenmaal binnen heb ik mezelf zo goed mogelijk proberen te ontspannen, de eendenbek en de ballonkatheter heb ik amper gevoeld een klein prikje thats it! Toen ze de vloeistof doorspoten was het even heel vervelend, net toen ik dacht nu is t wel genoeg was het alweer voorbij en ik ging lachend weer naar buiten!

Succea voor diegene die nog moeten!

PippiMoustache vindt dit leuk.
  16. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hey meid,

Hoe lang ben jij bezig?

Ik heb in december ook een HSG gehad, ik vond het verschrikkelijk! Maar bij mij komt het omdat ik chronisch blaasontsteking heb dus het is al heel gevoelig daaronder hahah

17. Bijtje29

Bijtje29 Lid

11 nov 2018
    27
    3
    3
    Vrouw
    Ah ik had ook echt verwacht dat het hel zou zijn hoor, maar inderdaad als je daar al gevoelig bent.. kan ik me voorstellen dat het vervelend was.

Wij zijn nu 20 maanden bezig helaas. Dus op hoop van zege dat de HSG helpt.

18. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hmm ik hoop het voor jouw ook!

Jah ik ben dus 3 maandjes verder..

19. rebbel26

rebbel26 Lid

22 aug 2018
    50
    9
    8
    Vrouw
    Ik heb vandaag de HCG gehad. Ik vond het 100% meevallen. Een spiraaltje zetten vond ik echt pijnlijker. Ik vond het inbrengen van het balonnetje het pijnlijkst. De vloeistof heb ik niet eens gevoeld en alles liep mooi door. Nu maar duimen dat het hierdoor wel gaat lukken.

PippiMoustache vindt dit leuk.
  20. PippiMoustache

PippiMoustache Fanatiek lid

16 jul 2018
    1.819
    1.710
    113
    Vrouw
    Ik zie dat ik mijn verhaal nog niet heb gedeeld: ik vond de hsg wel echt pijnlijk. Met name de vloeistof die werd doorgespoten. Zo zie je maar dat het behoorlijk kan verschillen per persoon.

Deel Deze Pagina