dik door potjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Potjes voeden/verzadigen minder dan versgemaakte voeding, dus hij zal er meer van willen eten om verzadigd te worden.
    Of hij er echt dik van wordt, durf ik niet te zeggen, maar als hij fors is, zou ik absoluut voor de gezondste keuze gaan en dat is toch echt versgemaakt :)

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Denk niet dat t door potjes komt. Mijn zoon van 21 mnd en 88 cm weegt nu net 10 kg. En die eet ongeveer 3/4x pw potjes omdat hij alleen Hollandse prak lust en de rest niet mee eet. En ook heella g fruit uit potjes gekregen. Maar dus graatmager

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Heb niet alles gelezen, alleen je beginpost.
    Mijn advies: maak je niet druk, je schema ziet er prima uit.

Mijn oudste was met 8 maanden 11,5 kg en 77cm lang, echt een eersteklas papzakje ;) Nu is hij 3 en is er geen vetje meer over...
    Hij had ongeveer hetzelfde schema als jouw kindje, maar dan at hij wat wij aten en had hij ook een pyjamapapje als laatste flesje.

Zodra er veel beweging in komt, wordt de eetbehoefte anders, energieverbruik anders en loopt het lijntje ook opeens heel anders ;)

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ten eerste vind ik niet dat hij teveel eet. Persoonlijk zou ik wel kleine aanpassingen maken, de pap als ontbijt geven ipv voor de nacht en het broodje vervangen voor volkorenboterham (evt al met beleg). Broodjes zijn niet zo gezond namelijk. Zitten minder vezels in en meer suiker t.o.v. boterhammen. En als laatste zit er in het pyamapapje veel suiker zoals ik gezien heb op de verpakking. Ik zou een pap nemen zonder toegevoegde suiker. Dan kan hij liever wat vlees of kaas op de boterham krijgen.
    Door de potjes geloof ik niet, daar zit geen toegevoegde suiker in en het is ook echt niet vet. Bovendien willen we vandaag de dag veel te vetarm eten.

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

ik zou toch echt nog even wachten met volkorenbrood. Advies ligt echt vanaf een jaar.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat is er mis dan met volkorenbrood?
    Mijn zoontje krijgt al vanaf 6 maanden gewoon een volkorenboterham.
    Wij eten dit zelf ook altijd, dus hem ook gewoon gegeven....
    Wat zou hij anders moeten eten? Wit brood lijkt me nou ook niet echt een gezonde optie... en in grover brood zitten veel pitjes enz. vind ik ook niet echt veilig om mee te beginnen eigenlijk...:(
    En in het schema van borsvoeding.com staat gewoon dat volkorenbrood vanaf 7 maanden mag.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met broodje bedoelen sommigen ook gewoon een tarwe boterham. Daar ging ik ook vanuit bij dit menu..

Volkomen mag wel, sommigen bouw je op van licht bruin naar donkerder, maar zowel volkoren als tarwe is wel een optie bij 8maand

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja, daar ging ik ook vanuit, broodje of boterham, volgens mij een beetje streek gebonden.

Maar ik had er nog nooit van gehoord dat volkorenbrood pas vanaf een jaar mocht, vandaar...
    Toen ik het opzocht op borstvoeding.com bleek dus ook dat het gewoon vanaf 7 maanden 'mag'.

Maar nu weer on-topic, zag dat ik nog helemaal niet had gereageerd.
    IK geloof niet dat je van potjes 'dikkere' kinderen krijgt hoor. Sowiezo vind ik dat je een baby niet dik kan noemen als hij verder gezond eet.
    Zo inderdaad alleen het pyjamapapje vervangen voor gewone pap, als je vind dat je zoontje teveel aankomt of in elk geval prima op gewicht is ;)

9. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Mijn zoontje is met 6 maanden 10 kilo.. Hij mocht van de cb arts 4x 210+7 en dat heb ik teruggebracht naar 200+6.
    In principe moet 600 ml genoeg zijn volgens Nutrilon. Het schijnt dat er in Olvarit potjes fruit wel veel suiker zit, maar dat zit ook gewoon in een banaan. Gewoon dat pyjamapapje eruit en kijken wat er gebeurt, zou mijn advies zijn.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Nee joh, dat hoeft echt niet.

Volkoren is gezonder en vult beter.

11. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Precies dit is bij mijn zoon ook het geval.
    Heb hem nooit te veel suikers gegeven of noem maar op.
    Potjes heeft hij in het begin wel gekregen, maar als je goed oplet welke je koopt (bijv. die van olvarit geloof ik) zie je bij ingrediënten dat daar behalve groente eigenlijk niets anders inzit. Dus daar kan het niet van zijn lijkt me.
    Finn is nu 18 maanden en hij zit nog altijd op de +2 lijn.
    CB maakt hier geen problemen van, zolang hij dit lijntje netjes blijft volgen.

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

In hoeverre ik weet is volkorenbrood moeilijk te verteren voor baby's darmen. Het advies is tarwebrood. De volkoren vezels zijn te zwaar voor de darmen. Ik was ook begonnen met volkorenbrood maar hier heeft ze erg last van gehad

13. @TS: wat zegt het CB er eigenlijk van?! Want wij kunnen er wel vanalles van vinden, maar hoe verhoudt zijn gewicht zich tot zijn lengte dan?

Ons zoontje is ook zwaarder dan gemiddeld, maar ook langer. Dus als dat wordt meegenomen in de vergelijking valt het dan allemaal wel mee.

En als ze gaan lopen is dat spekkige er snel vanaf. Ik mis die baby-vetjes :)

14. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik hou mijn hart vast Hoe het straks zal gaan wanneer ze vers bijvoeding rapley gaat krijgen.
    Word ze daar ook zwaarder Door dan zal het cb nog meer gaan klagen.
    Ze vinden haar te zwaar terwijl dat niet zo is in mijn ogen.
    Vooral als ik naar haar groeicurve kijkt vind ik het dik zijn erg meevallen.
    Lijkt me echt sterk dat je van potjes dik word.
    Pyamapapjes zit vol suiker dat kan wel voor dik maken zorgen.
    Heb er verder geen ervaring mee aangezien ik BV geeft.

Deel Deze Pagina