Hoe vaak komen miskramen in de tweede trimester voor?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Teuntje, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teuntje

Teuntje Lid

4 feb 2009
    35
    0
    0
    Hoi iedereen,
    Ik ben 17 weken zwanger en eigelijk gaat het best wel goed (wel veel last van kwaaltjes gehad) maar dat is in week 13 gestopt.

Maar is ben nog steeds zo bang dat het mis gaat ik durf dan ook niet aan de babykamer te beginnen en spulletjes te kopen.

Hoe vaak komt het dan ook voor dat het fout gaat in de tweede trimester?
    Vand e eerst kan je lezen 1 op de 10 gaat hef fout maar de tweede kan ik nergens vinden.
    Groetjes
    Onzekere Teuntje

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Je mag er nu wel vanuit gaan dat het goed blijft gaan.De kans dat het nu nog fout gaat zal je de rest van de zwangerschap blijven houden,maar komt gelukkig niet vaak voor.Probeer te gaan genieten anders krijg je er echt spijt van.

3. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou ik was ook best ban dat het nog fout zou gaan in het tweede trimester
    maar de gyneceloog zecht dat er nu nog 2% kans is dat het mis zou kunnen gaan
    dus ik ga er nu lekker van genieten
    alles zal nu vanzelf wel goed komen

4. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Dat kan je dan waarschijnlijk niet vinden om dat het gewoon zo goed als nooit meer fout gaat rond die periode..
    Ik geloof dat 12 weken echt een mijlpaal is en dan 16 weken nog een keertje.
    Meid, ga alsjebliefd lekker van je zwangerschap genieten, want op deze manier kan je tot de laatste week wel bang blijven dat er iets fout gaat. Vrees dat je dus echt moet proberen een knop om te zetten en vertrouwen te krijgen.
    Ik herken het wel hoor, maar toen het kindje eenmaal voelde bewegen hielp dat ook nog eens extra.

Relax en geniet! Liefs, Vlindertje

5. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Ik vind 2 procent toch best veel of ben ik nou een zeur

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gewoon lekker van gaan genieten meis..voor je het weet is het voorbij..de kans is altijd aanwezig maar is nu je over de 12 weken heen bent wel heel sterk afgenomen, zekerheid heb je nooit maar de kans dat het nu nog mis gaat is zoooo klein dat je er nu echt van kan gaan genieten !

Groetjes Rilana

7. Teuntje

Teuntje Lid

4 feb 2009
    35
    0
    0
    Trouwens hoe zit het met prik drinken mag je dat? Ik drink max 1 glazen cola/sinas op een dag

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    helemaal geen probleem teun, lekker drinken!

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    98 procent gaat goed, dat is pas veel :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, maar dat gaat volgens mij om doodgeboren kindjes in Nederland, dus vanaf een week of 16 tot aan de geboorte! Normaal zijn dat dus 2 van de 100 kinderen. Dat is een hele lage kindersterfte, en daar zitten bijvoorbeeld erfelijke afwijkingen en ongelukken e.d. bij.

Als je jong, gezond, erfelijk niet zwaar belast en gezond voorzichtig bent, dan is er echt geen reden om je nu nog veel zorgen te maken.

Ik merk dat nu ik af en toe wat voel ik ook wat gerust gesteld ben. Het blijft een gek idee, zo'n ukje in je buik!

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik geloof dat in NL de doodgeboorte cijfersj uist weer hoger zijn dan andere landen in europa

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik herken t gevoel van nog steeds onzeker zijn wel..
    Maar het weerhoudt me er nu niet meer van leuke dingen ( vooral kleding) voor ons ukkie te kopen..
    Zo heel af en toe voel ik ( denk ik) iets.. waarvan ik denk "dat moet de kleine zijn" Geweldig.. Ik voel me verder goed.. Als er iets mis is met de kleine, dan voel ik me toch ook niet happy.. dus.. t gaat gewoon goed...

Ik heb zo'n zin in de zomer!

13. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Klopt! Heb ik ook gelezen. In NL is sterfte cijfer zelfs het hoogst geloof ik. :confused: En in Spanje het laagst. Nu ga ik vanuit spanje weg om in NL te bevallen :) Maarja. Weet ook even niet meer waar dat dan aan zou liggen in NL, het had er in iedergeval niet mee te maken dat er veel thuisbevallingen zijn...

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Kijk, aan deze inestelling hebben we tenminste iets :)
    Tuurlijk is er altijd een kans dat het mis gaat, maar ja, dat is er ook in de 3e trimester en met de geboorte en na de geboorte.....en eigenlijk altijd wel!

Maar ga alsjeblieft jezelf niet gek maken met doemdenken, meid toch, zo kun je straks niet terugkijken op een onbezorgde zwangerschap.
    Probeer t los te laten en langzaam aan te gaan genieten...koop wat dingetjes, bestel dat kamertje.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hahaha, toevallig!
    Ik geloof dat dat ligt aan de hoge leeftijd van de moeders in NL (hoor ik niet bij :p)
    Bejaarde mama's in NL :)

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat, maar ook omdat in Nederland (als ik het goed onthouden heb) kindjes die erg vroeg worden geboren (onder de 25 weken) vaak niet in leven worden gehouden, in tegenstelling tot in ons omringende landen. Die kindjes tellen wel mee voor het het kindersterftecijfer. In bijv. België wordt er eerder geprobeerd een heel vroeg geboren kindje in leven te houden, maar gaat het heel vaak alsnog mis na een aantal weken omdat er toch te veel complicaties / te weinig overlevingskansen zijn. Dit telt dan niet meer mee voor dat sterftecijfer. Het schijnt ook te maken te hebben met religieuze motieven, wat betreft het in leven houden... Maar 't is minder dramatisch dan het lijkt.

Maar TS, niet zo veel piekeren meid! De kans dat het misgaat is vrijwel nihil en je hebt er bovendien zelf helemaal geen invloed op, helaas!

Probeer te genieten van je zwangerschap en het leven in je buik, voor je het weet heb je een gezonde zoon of dochter in je armen (over een weekje of 23 dan he ;) )

17. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden

Deel Deze Pagina