Volgens mij zijn er heel veel verschillende afspraken tussen vk en ziekenhuis wanneer je wel en niet thuis mag bevallen. Bij mijn oudste 2 mocht het gewoon thuis, zelfs ook boven. En nu moet ik naar het ziekenhuis . Overigens maakt het me echt niks uit. De oudste kwam in et ziekenhuis vanwege meconium en de middelste thuis was beide prima.
ik woog nog 113 kilo toen ik in verwachting raakte, ben nu aan t eind van mn zwangerschap zo'n 7 kilo aangekomen. de enige reden dat ik onder medische indicatie ga bevallen is omdat ik zwangerschapsdiabetes heb gekregen.
De gynaecoloog die bij mij de echo's deed, zeurde altijd over mijn o zo dikke buikwand, en dat ze geen goed echobeeld kreeg. Moest ik elke keer weer horen als ik voor een echo kwam. Terwijl de vrouw bij baby echo son, juist super goed beeld had!
Het hangt ook van de apparatuur. Mijn 20 weken echo (GUO) werd door een andere gynaecoloog gedaan, met een betere apparatuur, dan bij degene waar ik onder behandeling sta. Volgende week mag ik ook op spreekuur voor een Digradit onderzoek voor evt. zwangerschapssuiker.
Ik was al een jaar of 5 gestopt met de pil, maar niet echt actief bezig met zwanger raken. Ik had een BMI van ongeveer 40 en ik werd ook niet zwanger. Vorig jaar ben ik middels een dieet bijna 40 kilo afgevallen en opeens was ik zwanger! onverwacht, maar zeker niet ongewenst. Bij het begin van de zwangerschap had ik een BMI van 28, daar ben ik al hartstikke trots op! Het gezeur over dat de echo niet zo heel erg duidelijk is vanwege de vetlaag en de extra bloedonderzoeken neem ik voor lief. Tot nu toe is alles in orde, ze hebben op de 20 weken echo alles kunnen zien. En de extra echo die ik bij week 32 krijg is alleen maar leuk wat mij betreft. Het is wel moeilijk om niet te balen van het gewicht wat je aankomt, dat vind ik in ieder geval. ben nu 28 weken zwanger en 8 kilo aangekomen. Ik hou me aan de adviezen van het voedingscentrum. En na de zwangerschap en borstvoeding naar de Weight Watchers.
Bij de eerste had ik geen overgewicht.. woog 68 bij een lengte van 1.70 de eerste 12weken afgevallen door hyperemesis tot een gewicht van 58. Omdat ik zo ziek ben geweest vond ik alles lekker toen ik me weer goed voelde.. en dat resulteerde in een eind gewicht van 86. een jaar na de bevalling was mijn gewicht 79. Toen de oudste 14mnd was ben ik weer zwanger geraakt. weer ziek geweest, afgevallen tot 72kilo.. nu 18wkn zwanger.. zit nog op 72.. hopelijk blijft het hierbij. Mijn man vind me sinds de bevalling van de eerste veel minder aantrekkelijk en laat dat ook duidelijk merken.. dus hopelijk kom ik nu niet te veel aan en gaat het er makkelijker af.
Hier ook hoor. Toen we stopten met lui zijn was ik binnen 2 maanden zwanger. Toen was ik iets van 120 kg . Heeft ook zijn voordelen want wij krijgen beeb elke twee weken te zien. Terwijl ze helemaal volgens curve en alles groeit. Vinden wij uiteraard helemaal niet erg. Wel merk ik dat ik meer last heb van mijn gewicht. Logisch natuurlijk. Je moet naast je eigen gewicht tenslotte ook nog beeb meedragen. Gefeliciteerd trouwens .
Kan zo verschillen. Ik heb genoeg vet in mijn buik en werd vorige week getrakteerd door de gyn op een 3d echo. Was superduidelijk te zien zei hij. Ik heb overigens nooit iets daarover gehoord. Moet ook niet gebeuren want dan word ik boos .
wat een mooie verhalen allemaal dames, ik weeg nu 109 en begin aan mijn eerste. zit nu in ronde 7 en op de wachtbank... heb zo veel pogingen gedaan om af te vallen voor dat ik zwanger wou worden maar t lukt gewoon niet. ik ben wel bang dat mijn buikwand mee groeit. ( logisch) maar t is toch wel een raar idee. dan ben ik 3 dubbel zo dik heb ik het idee. klopt dit of valt t allemaal wel mee hoeveel je in omvang er nog eens bij krijgt??
Ik woog precies net zoveel als jij meid toen ik zwanger raakte. Nu +8 kg en het valt me best mee hoor. Ik was ook bang voor hoe groot mijn buik zou worden, en hij is ook groot natuurlijk, maar het is goed te doen en ik voel me eigenlijk trotser op mijn lijf dan ooit
Ik heb me nog nooit zo mooi gevoeld als toen ik voor het eerst zwangerschapskleding aan had. Opeens was ik niet gewoon dik, maar zwanger! Ik voelde me prachtig. Pas tegen het eind voelde ik me dik. Vooral toen een man in een winkel vroeg of er 1 of 2 kinderen inzaten. Maar goed dat was een week voor mijn uitgerekende datum, dus dan is bijna iedereen tonnetje rond. Ik heb weinig last gehad verder, fietste tot 2 dagen voor de bevalling en yoga'de tot een week voor de bevalling. De enige reden waarom dat een week was, kwam omdat ik beviel voor de volgende les Niet alle echo's waren even goed. 20 weken echo was goed genoeg, ware het niet dat ons manneke niet helemaal meewerkte. Maar het grote voordeel van bij de gynaecoloog onder controle zijn is elke keer en echo, en geloof me, beeld is leuker dan geluid! Natuurlijk zijn de risico's hoger, een en ander ligt natuurlijk ook wel heel erg aan hoe gezond je in het geheel bent. Ik neem bewust zoveel mogelijk de trap, sport regelmatig en let op mijn voeding (in zoverre ik zorg voor voldoende groente en fruit enz). Tegelijk heb ik gewoon een emotie-eet-probleem, dus ik eet teveel zoetigheid. Mijn gewicht krijg je niet in een jaar voor mekaar. Na de zwangerschap is mijn lichaam wel veranderd, ik ben 10 kilo afgevallen door de bevalling en alle vocht. Dat is eraf gebleven (mede door de bv) en ben het afgelopen jaar ook nog een kilo of 5 a 6 kwijt. Dat lijkt niet veel, maar mij is geleerd dat alles wat je eraf houdt beter is, dan veel meer verliezen, maar weer terug jojo-en. Dus dat geloof ik maar even.
gelukkig valt het mee en aan jou verhaal te horen hoef ik me niet zo druk te maken dus hahaha. bedankt voor je reactie!
Hallo, Wat een fijn onderwerp. Hier ook even een ervaringsverhaal. Tijdens mijn 1e zwangerschap in 2010 woog ik 130kg schoon aan de haak. Dit zorgde ervoor dat ik onder verscherpte controle stond. De test voor diabetes heb ik gehad en ik werd angstvallig in de gaten gehouden mbt eventuele hoge bloeddruk. Ik heb de zwangerschap als prachtig ervaren, ik voelde me inderdaad ook prachtig in mijn zwangerschapskleding. De echo's daarentegen waren niet fijn. Er is me een aantal keer gevraagd mijn buik "even"omhoog te houden. Dat deed me wel zeer, ik heb dit toen eerlijk aangegeven bij de gyn en ik heb de desbetreffende echoscopist niet meer gezien gelukkig. Inmiddels ben ik door het cambridge dieet op een gewicht van 70 kilo terecht gekomen en ben ik na het stoppen van de nuvaring niet meer gaan menstrueren, want ik ben in de 1e ronde zwanger geraakt van de 2e. Ik val nu niet meer in de "risico"zone wat betreft mijn gewicht, maar ik heb het die 1e keer niet als vervelend ervaren. En onze dochter is kerngezond geboren. Geniet dus alsjeblieft met volle teugen van je mooie buik en die extra controles zijn alleen maar fijn, ze houden jou en je kindje goed in de gaten.
Ik ben ook te zwaar bij mijn eerste kindje viel het nog mee maar nu ik probeer zwanger te worden van de tweede heb ik een miskraam gehad en denk dat dit wel een gedeelte met me gewicht te maken heeft mijn cyclussen zijn na mijn miskraam ook niet meer normaal duren veel langer ik weet niet hoeveel ik te zwaar ben maar ik ben 1,72 en weeg rond de 90 kilo soms iets meer en soms weer wat minder. Ik hoop dat ik snel zwanger bent maar door de omstandigheden kan het ook nog wel langer duren Liefs gaga
@ ingietje. Wat een mooie ervaring. Het lijkt me idd gênant om je buik omhoog te moeten doen. Gelukkig houd mijn man van me dikke buik dus dat nog een gieren worden hahah. Ik zit nu in ronde 7 en vind het super spannend wanneer ik aan de beurt ben.
hier ook iemand met over gewicht, ben wel veel afgevallen, woog vorig jaar sep nog 106 kilo, laatste keer was het 85 (nu weer richting 90) mijn bmi was 29, net onder obese(nu dus weer erover heen) ik had wel problemen om zwanger te worden, 1ste keer niet, zelfs dwars door de pil. na de bevalling toen ruim 30 kilo aan gekomen. bleek ik (na 1,5jr) een te trage schildklier te hebben en autoimuun ziekte hashimoto, dat in combinatie met veel bloedverlies, niet meer kunnen werken is geen goede combo, vooral niet als je net zoveel eet als voor de bevalling. maar goed mijn man wil niet eens een slank iemand, heeft liever iemand met love handels hahaha (en hij is continu 9mnd zwanger)
Hoi meiden, Ik heb ook last van overgewicht. Ik woog vanochtend 86.5 bij een lengte van 1.74. Twee weken geleden woog ik nog 85.2, maar sinds dat ik weet dat ik zwanger ben en dat ik vakantie heb ben ik meer en anders gaan eten. Hiervoor heb ik Weight Watchers gedaan en ben ik 5.3 kilo afgevallen in 4 weken tijd. Helaas heb ik het laatste jaar 3 keer een (v)mk gehad waardoor mijn gewicht ook behoorlijk schommelde door emotie eetbuien. Daar heb ik namelijk enorme last van. Ik heb in totaal 6 weken vakantie, ik werk in het onderwijs. Vandaag krijgt ook mijn man vakantie, twee weken. Ik wil de komende twee weken nog af en toe van iets lekkers genieten, maar daarna weer volgens de wijze van WW gaan eten. Dus eigenlijk normaal en gezond eten. Ik vind het fijn om een leidraad, dus structuur, te hebben. Ik vind het prettig om te lezen dat er meer meiden zijn die volslank zijn en die zwanger zijn. En vooral om jullie ervaringen tijdens de zwangerschap te lezen. Ik ga dit topic zeker volgen! Fijne zwangerschap allemaal!
Ik ben maar 1.70m lang en ik woog zelf 2 jaar geleden 115+kg (als het niet 120+ was aangezien ik niet meer op de weegschaal ging), aangezien ik naar Zweden was verhuisd (mijn vriend, nu man is zweeds) en niemand kende en niks te doen had dan thuis bij de tv of computer zitten. Ben ik vorig jaar begonnen met wandelen en alles dat wit is in mijn eten naar bruin te zetten, bv wit brood naar folkoren brood, normale macroni naar folkoren macroni. Het wandelen ging beter en beter en ik begon zelfs stukjes te rennen (wandelede rond de 6 tot 8 km minimaal 3 keer per week), reed 5 keer per week mijn paard, hielp mee op de stal, ging 2 keer per week naar de sportschool intensief training met gewichten en had me opgegeven via Weight Watchers online zodat je een overzicht heb wat je eet en daardoor dus minder eet dan gemiddelde. Na een jaar/1,5 jaar woog ik nog maar 94kg en voelde me kiplekker Was met de pil gestopt en 4 maanden later zwanger. VK wist zeker dat mijn waardes slecht waren daar ik overwicht had, maar alles was perfect gezond (waardes van een gezond en slank persoon zoals ze zeiden). Moet wel zeggen nu ik zwanger ben en niet meer paardrij en niet meer ren ik best veel ben aangekomen. Mijn lichaam komt veel bij als ik niet intensief sport. Was bij de 12de week al +8kg en nu met 17+5 is er maar 0,9kg bij gekomen Dus lig toch wel weer bijna op schema
Hier nu 31 weken zwanger.. Woog toen ik zwanger raakte 114 kg.. Er is nu 8kg bij, wel acceptabel Probeer ook echt wel op te letten op wat ik eet.. Heb er ongeveer een half jaar over gedaan om zwanger te worden na de miskraam. Voel me mooier dan ooit met mn dikke buik Ga het zwanger zijn dan ook zeker missen denk ik Ook ik loop bij de gyn, wordt goed in de gaten gehouden maar vind ik alleen maar prettig. Ook standaard de suikertest gehad, helemaal goed. Echo's zijn steeds heel duidelijk geweest, 2 weken geleden een 3D echo laten maken die ook super duidelijk was (zie album) Voor de zwangere dames, geniet! Voor de nog niet zwangere, ik hoop dat jullie allemaal snel een wonder gegund is
Hier ook een met overgewicht, nu eindelijk (na 4 jaar, waarvan 1 jaar MMM) zwanger! Ziekenhuis wilde niet helpen, ik moest eerst maar even 25 kilo afvallen. Meegedaan aan een module obesitas van het ziekenhuis, zeker wat geleerd, maar afvallein lukt nog niet. Omdat ik al 38 ben, wilden we niet langer meer wachten, dus zijn naar een fertiliteitskliniek gegaan. En nu dus zwanger! Spannend...