Mijn BMI is veel te hoog. Ik weeg 120 en ben 1.78 lang. Weet niet precies maar weet wel dat ik te zwaar ben....
Hier ook 1.72 en gestart op 114.. Voel me nu idd ook alsof ik er 300 weeg Vooral met dit weer en die enorme dikke voeten *lol*
Die vallen me gelukkig mee, maar ik heb bekkeninstabiliteit en loop nu echt als een michelinmannetje hihihi ach het is voor een goed doel
Tja mij werd verteld dat 10% afvallen van je gewicht de kans al enorm verhoogd. Klopt wel dat ik die 10% minder zwaar was toen ik super snel zwanger werd van de eerste.nu heel lang bezig geweest maar t afvallen ging ook niet zo makkelijk. Bij de gynaecoloog werd me meteen verteld dat ik eerst af moest vallen voor zet iets voor me wilden doen...
Vind dat nog steeds zoiets geks. Ziekenhuizen zeggen dat alleen omdat de slagingskans bij te dikke vrouwen lager is en ze graag een hoge score halen. Ik ben blij dat onze gyn dat niet zei, al ben ik uiteindelijk gewoon spontaan zwanger geworden.
Mijn gyn heeft dat gelukkig ook niet gezegd. Ik was er wel bang voor. Hij zei wel probeer wel gezond te eten enz want gewicht kan ook invloed hebben, nou dan zeg je het netjes. Ik was ook een beetje bang dat ik niet met iui mocht gaan beginnen omdat hij mij te zwaar vind. zelf ben ik wel een beetje bang om zwanger te worden, omdat ik denk dat het lichamelijk eigenlijk echt wel te zwaar is....Ik had gewoon moeten afvallen pffff...
Nou ik heb niet het idee dat ik het zwaarder heb dan lichtere vrouwen. Tuurlijk heb ik wel wat dingetjes, maar die hebben lichtere vrouwen vaak ook. En vocht vasthouden doe ik dus helemaal niet gek genoeg. Ik was er eerst ook bang voor hoor maar het valt me eigenlijk mee, heb niet het idee dat het minder zwaar was geweest als ik lichter was. Zeker door de topics hier waar ik in mee praat met meiden die net zo ver zijn, dan zie je gewoon dat we dezelfde klachten hebben ongeacht het gewicht.
Nou, ik had gisteren een (interne) echo en de gynaecoloog had er nogal moeite mee om een goed beeld te krijgen. Hij was maar met dat ding aan het wroeten... Was best een beetje pijnlijk. Hij gaf aan dat het kwam omdat er bij mij nu eenmaal minder ruimte was, maar bij alle interne echo's die ik bij het Geertgen gehad heb, hebben ze daar nooit last van gehad... Ik vraag me dan toch af.... Het beeld van de echo was bij het Geertgen ook veel beter dan nu in het ziekenhuis (ruim een week later), volgens mij ligt het dus ook aan de apparatuur! Ik vind het iig wel jammer dat het Geertgen zo ver weg is, anders was ik daar voor controle gebleven...
Dat ligt zeker aan de apparatuur en aan de persoon hoor! Heb echoscopistes gehad die meteen inwendig wilden door mijn gewicht en ook die gewoon uitwendig begonnen en zonder problemen alles konden zien! Erg jammer dat stigma dat sommigen hebben van dikkere vrouwen.
Dit is nu mijn 3e zwangerschap en ik geloof ook niet dat het zwaarder is door mijn overgewicht dan ieder ander. Nu verloopt deze zwangerschap weer ( tot nu toe ) probleemloos . Dus dat scheelt natuurlijk ook. Dat ik nu in het ziekenhuis moet bevallen neem ik voor lief , bij de andere 2 was dit nog niet . Daarvan kwam er 1 in het ziekenhuis en 1 thuis en beide was een prettige ervaring. Met de echo's herken ik het wel . Ligt echt ook aan de apparatuur en de persoon die het doet . 20 weken echo heeft ze niks over mijn gewicht gezegt maar stond er wel op de papieren slecht beeld vanweg bmi en pas had ik een groeiecho ( zelfde ziekenhuis andere echoscopiste ) en daar stond op de papieren goed /perfect beeld.
Nou zo zien we dus maar dat het per echo verschilt en ook nog eens per persoon en apparatuur...kan dus alle kanten op. Ik bedacht met net dat ik eigenlijk helemaal niet mee 'mag' schrijven want ik ben nog niet zwanger lol...als ik weg moet zeggen jullie het maar hoor. Ik vind het wel fijn om met jullie te praten, vooral omdat jullie ervaren hoe het is om wat zwaarder en zwanger te zijn.
Weg moet? Hahaha doe niet zo gek, dit forum is om ervaringen uit te wisselen en dat is toch wat we doen hoop dat we je juist een beetje wat vragen/zorgen kunnen wegnemen.
Wij zijn na 2 jaar zelf proberen, toch naar het ziekenhuis gegaan. Wij hebben er best lang over gedaan om naar de dokter te gaan omdat we het toch eng vonden om de MMM in te gaan. Na onderzoek bleek bij mij alles goed te zijn ondanks mijn flinke overgewicht ( 1 m 60 en 97 kg).We hebben een jaar lang allerlei onderzoeken gehad, gesprekken e.d en op gegeven moment trok ik het niet meer, dit was 26 april 2012. ICSI was onze enige keuze en als ik niet af zou vallen dan zouden ze me niet verder kunnen helpen. tsja daar zit je dan...na (inmiddels) 3,5 jaar lang nog steeds niet zwanger en dan ook nog eens een lastige taak om af te vallen. Na dat gesprek besloten om even niets te doen en alles een beetje te laten rusten... 5 juni hadden wij 6 positieve testen! Tot nu toe 2 inwendige echo's gehad en alles was prima te zien ( 8 en 9 wk) en 2 uitwendige ( 11 en 16 wk) waar ook alles goed te zien was! Gelukkig geen gezeur gehad verder wat betreft mijn gewicht, alleen ben ik wel verplicht om in t ziekenhuis te bevallen. tot nu toe gaat alles prima en mag ik niet klagen ondanks dat ik staand werk doe en dus per dag 7,5 uur sta.
Dat was wat ik dus ook het vervelendste vond. Je probeert het eerst zelf (en ja, ik heb zelf ook al tig pogingen ondernomen om proberen af te vallen, niet allemaal even succesvol ). Dan heb je alle moed bij elkaar genomen om je te melden in het ziekenhuis voor hulp (de oplossing om het gewoon even om de 2 dagen te doen, is voor ons niet de meest praktische door allerlei problemen). Je bent al op leeftijd en dan wordt je zo weggestuurd, met val eerst maar eens 25 kg af. Dat probeer je zelfs via een speciaal traject in het ziekenhuis, maar niet succesvol. Dus hebben we ons weer gemeld, maar ik werd in het ziekenhuis gewoon weggestuurd... Ik vind het gewoon jammer dat we niet direct naar het Geertgen zijn gegaan, dan had ik misschien nu al een kind gehad van een paar maanden en zou ik nu andere oplossingen om af te vallen kunnen bekijken...
Wij hebben de stap naar het ziekenhuis lang uitgesteld ivm mijn gewicht. Bleek het uiteindelijk niet aan mij te liggen. In ons ziekenhuis zouden we gewoon ICSI hebben gekregen. In zoverre ICSI in Utrecht, en basisbehandelingen in Arnhem. Viel me erg mee dat dat mocht. Het wisselt dus sterk per ziekenhuis. Gelukkig trouwens op het laatste moment niet nodig. Op wonderlijke wijze toch natuurlijke conceptie.