Dik en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door An80, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Dat hoor je hier op zp zo vaak dat mensen toch vlak voor behandeling zwanger worden. Ik wil dat ook wel haha...mijn laatste kans deze maand maar ik heb weinig hoop. Wel gaaf voor je hoor !

2. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hi ladies!

Ik dacht, tijd voor weer eens een update (dit onderwerp is helaas stilgevallen).

Gisteren was ik 31 weken zwanger, en het gaat goed!
    Ons meisje woog met 30+1 1545 gram, ik ben weer geprikt op suikers, maar ook die zijn prima, mijn bloeddruk is om door een ringetje te halen en ik ben pas 4,5 kg aangekomen, best netjes dacht ik zo.

Het begint nu wel wat zwaarder te worden. Helaas heb ik sinds week 14 last van Carpaal Tunnel Syndroom, dus slaap ik met een brace (dan kan ik mijn handen overdag nog redelijk goed gebruiken en om 's nachts om te draaien moet ik echt wakker worden, en helaas heb ik iedere dag aan het einde van de middag last van mijn rug. Verder gaat alles goed en mag ik niet klagen!

Hoe gaat het met de andere zwangere (en niet zwangere) Rubens vrouwen hier?

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Vorige week dinsdag mijn eerste iui gehad... Zit nu in mijn tweede wachtweek dus het gaat spannend worden!!!

4. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hier nu bijna 13 weken zwanger (morgen, volgens meting bij combinatietest gisteren al 13w, maar ik weet zeker dat dat niet kan :) ). Nog steeds erg veel last van misselijkheid. Ik wil het liefste liggen, maar gelukkig is het niet meer zo warm... Gisteren zelfs weer even gesport... Al met al nog steeds 3,5 kilo afgevallen sinds het begin van de zwangerschap...

5. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    @ Beschuitje; Spannend zeg!
    Fingers crossed dat je positief mag testen!!

@MWB; Naar dat je nog zo'n last hebt van misselijkheid zeg! Weet je al wanneer je de uitslag van de combinatietest krijgt? Wel spannend hoor!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Afgelopen maandag ben ik ontslagen uit zorg bij het ziekenhuis en mocht ik contact opnemen met de verloskundige. Weer een mooie (wel wazige) echo gehad met een kloppend hartje en het hoofdje lag mooi op schema. Dus met baby gaat het helemaal super.
    Ik ben zelf nog steeds reteberoerd. Ik kan er echt niet genuanceerd over zijn. Voel me echt vreselijk. Gelukkig vandaag weer minder erg, maar van het weekend, maandag en gisteren waren weer rampzalig. Ik ben ook niet aangekomen, terwijl ik wel een dikke buik krijg, dus ik vermoed dat ik naar verhouding iets ben afgevallen. Een collega vond mijn gezicht ook wat smalletjes en bleekjes.
    Maar die buik maakt veel goed. Het is anders dan bij de eerste. Toen had ik een heel schattig bolletje onderaan mijn buik, deze keer heb ik in het geheel een opgezette buik. Een (andere) collega merkte vorige week op dat bij bepaalde kleding het al zichtbaar is en mijn spijkerrok past niet meer lekker. Dat geeft natuurlijk weinig mee.
    Medisch gezien dus alles goed. Mijn streven is het ziekenhuis pas weer te zien bij de bevalling. Die is wel medisch, maar dat komt ivm veel bloedverlies bij de eerste. Het gewicht zelf is geen issue. Ik wil echter niet thuis bevallen. Ik heb geen slechte herinneringen aan mijn bevalling, maar ik ben me er wel terdege van bewust hoeveel bloed ik ben verloren. Dat zou ik niet thuis willen meemaken. Ik krijg deze keer ook meteen een infuus als ik het ziekenhuis inkom en medicijnen zodra het kind eruit is om een bloedbad te voorkomen. Dat vond ik een hele prettige gedachte. Ben blij dat ik dat nu al weet, hoef ik me geen zorgen meer te maken.

Verder geen enkele klacht die gerelateerd is aan mijn gewicht, dus dat is prima.

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Femkes, wat weeg jij bij welke lengte als ik vragen mag?
    Wat fijn dat mensen zien dat je wat afgevallen bent, tenminste dat lijkt mij wel haha...je past je kleding dus nog net zo te horen?

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @huggy... ik hoop eigenlijk vandaag, maar de meningen van personen die ons vertelden wanneer de uitspraak kwam varieerden van 2-3 dagen (3 dagen is vandaag, als ik de dag van prikken meereken!) tot een week, dus dan zou het volgende week worden. Als het goed nieuws is, hoop ik het vandaag nog te krijgen, anders dinsdag pas... we gaan namelijk het weekend weg en daar wil ik wel een beetje van kunnen genieten en ik denk dat dat met slecht nieuws niet echt gaat lukken... Duimen!

9. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    @MWB...
    Dan hoop ik dat je vandaag positief bericht hebt gehad, en zo niet dat je dat dinsdag alsnog krijgt! Spannend hoor!
    Wel goed dat jullie samen een weekendje weg gaan, even tot elkaar komen, ontspannen, en samen zijn. Probeer ervan te genieten meis!

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik weeg nu 103 bij 1.65. Echt veel te zwaar dus. Maar alles past nog prima, behalve mijn spijkerrokje. Sommige kleren accentueren natuurlijk wat mee. (wat ik eigenlijk alleen maar leuk vind) Donderdag mijn oude zwangerschapskleding van zolder gehaald. Dat past ook prima. Ik vermoed dus nu dat ik tijdens de zwangerschap van de eerste op benen en billen ben afgevallen en alleen op buik ben aangekomen. Ik heb toen ook ver na de 20 weken echo pas positiekleding gekocht. Op zich wel goedkoop om alles weer aan te kunnen. Ik wil alleen graag nog een rok ofzo. In mijn huidige werk kleed ik me net iets netter dan de vorige. Ik vind het onprettig om opeens vaak een spijkerbroek aan te hebben. Dat voelt toch niet helemaal lekker.

11. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg op het moment 107 ben dus tot hede toe 2kg aangekomen.
    Mijn lengte is 1.68 :)

12. An80

An80 Lid

22 jun 2012
    18
    0
    0
    Hallo dames,

Daar ben ik weer. Op dit moment 32 weken en 4 dagen. 'Heel wat veranderingen sinds mijn laatste bericht. Een maand terug hoorden we dat het geslacht anders uitvalt dan oorspronkelijk gezegd is. Op de 20 weken echo was een meisje te zien volgens de echoscopiste maar een maand geleden hoorden we van een andere dat het tocht echt een jongetje is- bewijs heel veel foto's van het piemeltje. Heel raar aangezien de echo's duidelijk waren en er altijd mooi beeld was.

Als je het niet zeker weet zeg dan niets toch??

Afscheid genomen van de roze spulletjes en jurkjes.

Qua gewicht was ik 5 erbij en een week gelden twee eraf.

Het kindje groeit goed zeggen ze met 31 weken en 5 dagen was het kindje 1657 gram- naar mijn mening ietwat klein, of niet??

Wat is de norm met 32 weken?

Veel succs iedereen.

Groet,
    An

13. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hoi An!

Jeetje, dat is zeker ineens een knop omzetten zeg, na zoveel weken ineens van roze naar blauw!

Hoe de norm is met 32 weken weet ik niet, maar ons meisje werdt met 31+1 geschat op 1545 gram. Dat was precies op de middenlijn, dus ik denk dat het geschatte gewicht voor jullie ventje heel netjes is!

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook nog steeds zwanger :p Ben nu wel een beetje klaar ermee :p Ondertussen ook 12 kg aangekomen.. Vooral de afgelopen weken zijn hard gegaan.. nu draag ik een flink kereltje en heb veel vruchtwater.. Ook zitten mn benen sinds een paar weken vol met vocht..

Maar mag eigenlijk niet klagen.. Suikers en bloeddruk zijn keurig.. En kan eigenlijk nog redelijk uit de voeten.. Behalve vandaag heb ik een beetje een dipdag :p

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mij gaat het wat minder... nog steeds met golven erg misselijk... Ik zou echt willen dat ik daar eens vanaf was... Mijn suiker bleek tijdens een GTT veel te hoog en de gyn zegt dat dit waarschijnlijk niets met zwangerschapssuiker te maken heeft omdat dat eigenlijk pas vanaf week 20 zou moeten gaan spelen. Nu heb ik wel dit jaar bij een controle bij de internist al een paar keer bloed geprikt en nooit hebben ze daar een afwijking geconstateerd, dus ik vind het gek, maar nu zal ik dus naar de internist moeten en mogelijk direct gaan spuiten... Niet fijn, maar als het maar beter is voor de kleine...

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kom net bij de verloskundige vandaan. Is voor mij de eerste keer deze zwangerschap. Bij de eerste werd ik met 15/16 weken naar het ziekenhuis verwezen, nu doe ik het precies andersom. Alles was goed, mijn bloeddruk ontzettend laag (100/62) dus ik hoef me nog niet schuldig te voelen bij een dropje of soepje.
    Verder een prachtige echo (daar is toch tijd voor ingeruimd bij de intakedag) met een uitermate beweeglijk en lenig kindje. Erg stoer om te zien dat hij dubbel gevouwen in mijn baarmoeder zit. Ik voel hem niet zo goed als zijn broertje, dat zal nog wel komen. Het is nu het vermoeden dat het een jongetje is. De echoscopiste zag het vermoeden van een piemeltje, maar wel nog met een slag om de arm. We zullen de oudste dus nog maar even niets zeggen.
    Verder alles goed, hopelijk wordt de misselijkheid snel minder, maar ik mag inderdaad gewoon eten waar ik trek in heb en hoef even niet teveel rekening te houden met wat goed is.

17. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    interessant!
    Ik ga morgen de rest lezen!

18. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hier ook eentje met "natuurlijk" overgewicht en al 3 keer gewoon zwanger kunnen raken. 1 Mk helaas, maar zowel bij onze zoon als bij de mk in ronde 1 zwanger. Daarna was mijn cyclus gewoon foetsie, maar zodra ik een cyclus had gelijk zwanger geraakt.

Gelukkig hier ook een gyn die niet veel woorden vuil maakt aan mijn overgewicht, enkel dat ik natuurlijk moet opletten, maar dat moet elke vrouw in zwangerschap. En met een echo ed zegt hij heel netjes; er is meer van u om doorheen te kijken of al uw stevigheid zit op uw buik, en dat met een glimlach nog wel. Dus ik kan het ook echt wel hebben, voel me erg op mijn gemak (en nog waar ook, ik ben een echte appel). Dat had ik bij onze eerste bij de vk weer niet, die begonnen er elke keer weer over.

Ik krijg wel extra groei echo's omdat het moeilijker voelen is en ze willen het zekere voor het onzekere nemen doordat ik bij onze zoon HELLP had en hij voordien al gestopt was met groeien. Voor de rest ben ik minstens zo gezond verklaard als een slanke, zwangere vrouw.

Ik ben trouwens 1.74 en was voor de bevalling 105 en nu 113 kg. In de 4 maanden voordat ik zwanger werd was ik 20 kilo afgevallen en na de bevalling ga ik gewoon weer opnieuw/verder daarmee.

19. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Dames,

Wat fijn om te horen dat jullie ondanks jullie gewicht vrij wel allemaal natuurlijk zwanger zijn geworden en er niet veel hinder van ondervinden ondanks het overgewicht.

Zelf ben ik 1.79 en weeg 113 kilo. Zijn nu bezig in ronde elf en hoop snel op een zwangerschap. Vind het ook eng om naar de dokter te gaan i.v.m mijn overgewicht. Bang dat ze zeggen dat ik eerst maar eens flinkt moet gaan afvallen.. Ik blijf zeker met jullie mee lezen ondanks ik nog niet zwanger ben. Toch hoop ik dat ik snel met jullie mee kan schrijven terwijl er een babytje in buik zit.

Liefs Meis

20. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    @MWB...
    Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het weekendje weg, en dat het wachten in spanning nu voorbij is... heb je positief bericht hebt gehad?

Deel Deze Pagina