man bang voor weer HG

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amfy, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

;Hoi meiden

Ik zit met iets waar ik eigenlijk niet achter kom

Bij mijn tweede heb ik uitgedroogd ik het ziekenhuis gelegen vanwege hg.

Nu was ik net e en druk en toen werd ik me een partij misselijk bah bah maar ik ben niet zwanger dus daar ging het verder niet over.maar het was voor mijn vriend wel iets waardoor hij een aantal vragen ging stellen van wat als.

Nu mijn vraag hoe groot is de kans dat ik bij een derde zwangerschap hg krijg bii de eerste helemaal geen last gehad was een jongen de tweese dus hg was een meisje.

Kan iemand mij vertellen of die kans groot is?

2. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Hier bij de eerste wel veel spugen maar naar mijn mening nog geen hg.. Tweede HG en hoopte bij de derde dat het mee zou vallen.. Helaas nog erger als de tweede! Volgens mij hoeft het niet zo te zijn maar bij mij dus elke zwangerschap en flinke stap erger..

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij was het nog erger dan bij onze eerste dochter.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Erger bij 2xe als 1e....

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

O oke dus dan is de kans aanwezig dat ik weer ik het ziekenhuis kom te liggen als ik dat zo lees pffff

Nog maar even goed nadenken dan

6. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hier ook geen positieve ervaring.. Bij de tweede heb ik het nog net zelf thuis vol kunnen houden :( Er komt ook nooit meer een derde :) De gyneacoloog zei tegen mij dat je 90 % kans hebt dat je het weer krijgt.. Ik weet niet of het echt zo is, maar ja....

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Bij de eerste had ik ook HG en kwam ik met 8 weken in het ziekenhuis te liggen.

Bij de 2e weer last van HG (ik hoopte nog zo dat het me bespaard zou blijven) en kwam ik met 11 weken in het ziekenhuis.

Ik heb ook van de gyn te horen gekregen dat het vaak weer voorkomt.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij de eerste zwangerschap van onze zoon van week 24-30 in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging en 3+ ketonen

Zelfs tijdens de bevalling alleen maar gekotst, hield niks binnen

Nu 2e zwangerschap van onze dochter en 0,0 last *afkloppen*

Het kan dus heel anders lopen de tweede of derde keer

9. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik ben steeds kots misselijk geweest tot 16 weken zwangerschap.
    Bij de eerst echt het minst, daarna leek het per kind erger te worden. Ook bij de MA extreem misselijk geweest (niet kunnen functioneren, anderen voor je kids laten zorgen ed).
    Nu bij deze zwangerschap minder misselijk, maar langer, want nog steeds missselijk met regelmatig spugen.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmmz dus het KAN ook anders gaan.

hier was ik bij zoonlief helemaal niet misselijk heb wel eens waar 3 of 4 keer gespuugd maar meer niet en bij dochter dus hg.

zou het dan te maken hebben met het geslacht in mijn geval?

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    misschien reageer je anders op de hormonen die vrij komen bij andere geslachts zwangerschappen.

ik zat bij ons meisje helemaal onder de pukkels en had alle tekenen van een ongi....bij ons ventje was ik de schoonheid zelve hahaha (werd me ook gezegd..wat zie je er goed uit!! ondanks de groene waas en wallen en ingevallen wangen hahahah)

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Dat zou kunnen. Mijn buurvrouw heeft eerst een meid (16 weken kots misselijk) toen 2 jongens (tot 10 weken zo nu en dan misselijk) en toen weer een mied (16 weken kots misselijk).

Wij weten het geslacht nog niet, maar goed, 1e zwangerschap minimaal misselijk, daarna steeds erger, allemaal meiden. (van de MAs en MK weten we ook geen geslacht)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Haha hier juist andersom :D

Bij mijn zoontje was ik 1 acnebom en alleen m'n oogleden waren vrij van ontstekingen, stond echt helemaal onder, en toen 9 maanden gekotst en 6 weken in totaal opgenomen geweest met uitdroging en ketonen. Zelfs een maagslang gehad toen voor onderzoek naar het kotsen

Nu zwanger van een meisje en een enkel mini puistje en niet ziek geweest

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn oma en moeder hadden allebei juist bij de derde dat ze opgenomen moesten worden. Bij de andere twee waren ze wel heel erg misselijk. Hebben beide 3 meiden.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier straks drie meisjes, eerste twee keer echt heel erg misselijk geweest (achteraf kan je zeggen dat het HG was, maar werd nogal afgewimpeld door vk) bij de derde echt 0,0 op wat ochtendmisselijkheid na. Was er dus van overtuigd 'is vast een jongetje', maar tot nu toe nog echt een meid :p

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

oja bij zoonlief was ik ook echt een grindtegel en bij dochter helemaal niets

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja maar ik ben geen vrouwen hormonen gewend...heb nooit een eisprong gehad enz....heb PCO...dus was voor mij allemaal nieuw! Misschien daarom ook de HG...reageer gewoon hard op hormonen.

De clomid had ik ook zoveel bijwerkingen van enz....:)

18. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij de 1e hg gehad (meisje) nu weer hg, maar weten het geslacht niet.

19. Oogpotlood

9 sep 2012
    58
    0
    0
    Fulltime mammie
    Sassenheim
    Wij willen nu ook graag een tweede, maar ben erg bang dat ik weer HG krijg. Ik ga het voor de zekerheid dit keer wel goed voorbereiden (hulp in huishouden regelen, familie optrommelen, lijstje maken van wat ik nog net wel binnen hield, gesprek met de huisarts voor medicatie etc.)

Maar wel fijn om te lezen dat het niet altijd betekent dat je het bij de volgende zwangerschap ook krijgt.

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113

Deel Deze Pagina