koud kamertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blondje010, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Halo lieve mensen
    Even een vraag om advies.
    Me kleine knul is nu bijna 5 maanden en heeft de eerste 4 maanden ingebakerd gelegen. (Elk slaapje)
    Hij begint om te rollen dus ben ik aan het afbouwen met de puckababy mini.
    Alleen het probleem is dat hij net snachts koud heeft.
    Hij heeft aan; romper lange mouw, pyjama pakje, puckababy en daar over heen laken en deken.
    De verwarming staat niet aan in zijn kamertje dus is het snachts rond de 13/15 graden.
    Wat moet ik hem nu aantrekken dat hij het iets warmer heeft snachts maar niet te warm?

Dank voor de tips

Groetjes

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wij hebben een ventilatorkacheltje
    Helemaaal niet duur en kamertje is zo warm! Even uitproberen, op ee. Lage stand kan je m laten draaien om t warm te houden maar msich koelt t niet zo snel weer af!

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Mijn meisje slaapt in een romper lange mouw, pyjama met voetjes eraan, slaapzakje met mouwen, lakentje, fleecedekentje, gehaakt dekentje.
    haar slaapzakje verwarmen wij vooraf voor in ons bed op de elektrische deken. Ze is op deze manier eigenlijk altijd comfortabel. Wij wonen in een oude boerderij dus ook behoorlijk koud, dus op haar kamertje staat de verwarming wel een tikkie aan, standje 1/2

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt in een romper met korte mouw, pyjama en een slaapzakje, daar overheen nog een fleece dekentje.

Ik laat de verwarming op 17,5 staan.

5. Verox

Verox Niet meer actief

Ik vind het warm genoeg klinken.
    Als hij het koud heeft gewoon een extra dekentje erover?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan ook de kamer even opwarmen voor je kindje naar bed gaat, en/of snachts de verwarming een heel klein beetje aan laten staan

7. Koon

Koon Niet meer actief

Een gewone slaapzak aantrekken.

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier is het, met deze koude, maar een 11-tal graden op dochter haar kamer.
    Overdag zetten we de verwarming afentoe aan (Als ze wakker is), maar 's nachts laat ik 'm uit.

Ze draagt : Romper lange mouw, eendelige pyjama met voetjes, puckabag 4 seizoenen (Herfstdeel) en een Koeka deken tot aan haar borst.
    Ze slaapt altijd prima en haar nekje is 's morgens altijd warm :)

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben echt een koukleum meisje (op haar kamer is het rond de 9 a 10 graden) kachel boven aan zetten ga ik niet aan beginnen dus heeft ze dit aan,
    romper pyjama met voetjes en anders sokjes, herfstdeel van de puckababy slaapzak, 1 persoonsdekbed en daarover 2 ledikantdekentjes (1 teddy van koeka en 1 normale deken) zo slaapt ze super lekker en is ze lekker op temperatuur.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Een lekkere dikke slaapzak aantrekken??

11. Veera

Veera Niet meer actief

Dat klinkt al aardig warm haha. wij laten zelf de kachel aan op 17graden anders slaapt ze ook niet lekker en dat kan ik me goed voorstellen

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Je kunt ook zo'n merinowollen truitje kopen met lange mouwen. Deze kun je onder de romper aandoen en kan je kindje rustig twee weken achter elkaar dragen zonder dat je het hoeft te wassen. Het zit lekker zacht en isoleert heel goed (juist als je het neit vaak wast) en zorgt dat je kindje het veel minder koud heeft.

13. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Bedankt voor het advies/tips.
    Slaapzak gaat hier nog niet werken, hij is nog veel ste onrustig waar door die zicht elk kwartier wakker maait met zij armpjes.
    Vandaar dat tie in de puckababy ligt.
    Dit op advies van cb.
    Heb nu sokjes aangedaan, en de verwarming een klein beetje opengedraaid met een water bakje eraan.
    Hij slaapt nu weer prima door tot een uur of 7.
    Daarna wil die gewoon nog effe bij mij liggen in bed.

Thnx 💋

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn jongste werd ook weer wakker van de kou nu het buiten vriest. Het is daar onder de tien graden. Hij draagt romper, pyjama, sokken, puckabag slaapzak met alle delen aan elkaar, 3 dekentjes en een lakentje.

Deel Deze Pagina