Hallo allemaal, Vandaag een week geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen. dinsdag, donderdag en vanmorgen opnieuw getest en er is zeker sprake van oploop. Vandaag echt een knaltest. Afgelopen week ben ik ziek geweest (een virus, niet vd zwangerschap) en maakte ik me al zorgen of dat geen kwaad kon voor de baby. Nu wordt er immers van alles aangelegd, het is een kritieke fase. Gisternacht werd ik met een zeurende buikpijn wakker. ineens had ik het idee dat het niet goed zit. Dit is mijn derde zwangerschap, ik herken dit gevoel niet. Ik heb geen bloedverlies of verdere aanwijzingen dat er een miskraam aankomt, het is puur een gevoel. soms heb ik een wat zeurende buikpijn, maar geen echte krampen. Wie had ook zo'n voorgevoel?
hej! een dikke proficiat met de zwangerschap! Ik had de eerste weken ook heel vaak een zeurend (menstruatie-achtig) gevoel. Ik dacht echt dat ik toch nog gewoon ongesteld zou worden. rond 8 weken is dit gevoel gestopt zolang er geen bloed bij komt, lijkt me dit gevoel heel normaal. Mijn gynaecoloog zei dat dit het groeien/veranderen van de baarmoeder is. Natuurlijk dacht ik eerst ook dat het fout zou lopen en was ik heel onzeker dus ik begrijp je ongerustheid wel!
Hier ook buikpijntjes en steekjes de eerste tijd, niet zo heel heftig misschien maar toch. Hopelijk blijft het goed gaan
Dank voor jullie reacties! Het gaat mij niet zozeer om de buikpijn, maar meer om het gevoel dat ik erbij heb: dat het niet goed zit. Ik hoop enorm dat ik ernaast zit...
Ik ben met 5 wk zwangerschap zo ziek geweest, spugen, koorts etc. Ellendig!! Ik maakte me ook zorgen daarom En je algemene zorgen ken ik ook, van vorige en deze zwangerschap. Alsof ik zat te wachten tot t mis ging. Maar tnt is alles dik in orde! Dus ik hoop dat t bij jou t zelfde is x
Ik herken het wel: in eerste zwangerschap met 4.5 weken opeens wakker geworden met het gevoel dat het niet goed zat. Had al enkele dagen niet getest, dus geen enkele reden toe. Hele nacht verder wakker gelegen en s ochtends in alle vroegte getest; er was nauwelijks nog een streepje te zien dus toen klopte mijn gevoel. 2e zwangerschap met 7 weken overviel mij weer dat gevoel. Had toen een uur later ook een beetje bruinig verlies, dus dacht echt dat het over was. Mocht gelukkig meteen gaan voor echo en aples was goed. Dus toen zat mijn gevoel ernaast. Deze zwangerschap met 5 weken een virusinfectie gekregen, met hoofdpijn verhoging en allemaal zweren in mijn mond/keel. Enkele dagen later kreeg ik ook t gevoel dat het niet goed zat. Huisarts had mij al voor een spoedconsult naar de Gyn verwezen om te kijken of het van belang was om te weten wat voor infectie ik had, omdat sommige virussen schade kunnen vdroorzaken bij het kindje. Kon met 6 weken terecht, mooie echo met kloppend hartje. Dus weer zat mijn gevoel ernaast (gelukkig). Je hebt een knaltest vandaag, probeer daarop te vertrouwen. Ons verstand maakt ons gek, zeker als je dan net ziek bent gaan je gedachten (en je gevoel) alle kanten op. De meeste (virus)infecties tijdens de zwangerschap zijn onschadelijk, je bent ook meer vatbaar voor infecties omdat je immuunsysteem ten behoeve van de zwangerschap onderdrukt wordt. Als je koorts hebt paracetamol nemen, hoge koorts is namelijk niet goed tijdens 1e trimester. Als het gevoel blijft zou ik vragen of je terecht kunt voor een vroege echo, liefst als je de 6 weken net voorbij bent. Beterschap en ik wens je een goede zwangerschap toe!
Ik heb bij alle zwangerschappen zo'n gevoel gehad en bij 3 zat ik er naast. Wat betreft het ziek zijn.. de baby pakt nu alles wat ie pakken kan en gaat ff ten koste van jouw weerstand. Ik hoop voor je dat je er naast zit!
Ik heb het onbewust bij al mijn zwangerschappen goed gehad. Maar mijn gevoel had ik al voor mijn positieve test. Zowel mijn goede als slechte zwangerschappen. Maar ja, je kan niks meer dan afwachten. Ik zou proberen niet te veel waarde aan je gevoel te hechten. Als het echt niet goed zit dan kan je daar nu helaas toch niks aan doen. Behalve jezelf helemaal gek maken. Maar heel veel vrouwen zitten er ook gewoon naast (gelukkig). Ik duim voor je dat dat ook voor jou geldt.
Dank voor jullie reacties! Ik heb straks een afspraak voor een echo. Ze kunnen nu nog geen hartje zien natuurlijk, maar ik hoop toch iets gerustgesteld te worden...
Op de echo was inderdaad alleen verdikt baarmoederslijm te zien, en nog niet vast te stellen of de zwangerschap er goed uit ziet. Ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is nog niet uit te sluiten. Wel is er een cyste gevonden in één van mn eileiders, precies aan de kant waar ik pijn had. Ik hoop dat dit de verklaring is voor de onrust die ik voelde. Ik mag as. maandag terugkomen voor een nieuwe echo/controle.