borstvoeding afbouwen, wanneer stoppen met Domperidon?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door saartje1982, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb, na meer dan 7,5 maand met veel plezier en de nodige strubbelingen borstvoeding gegeven te hebben, besloten dat het nu genoeg is. In eerste instantie wilde ik alleen overdag stoppen, maar nu toch de knoop doorgehakt om helemaal over te stappen op kunstvoeding en natuurlijk bijvoeding :)

Ik heb vanaf het begin erg mijn best moeten doen om mijn voeding op peil te houden. Soms een weekendje clusterkolven, Syntocicinon voor het kolven, borstvoedingsthee en Domperidon.
    Vanaf deze week ben ik begonnen met 1 voeding per week afbouwen. Gister en vandaag ging dat goed, niet echt stuwing en mijn zoontje drinkt de kunstvoeding goed.

Maar ... hoe moet ik het nu doen met de borstvoeding thee en Domperidon. Het duurt natuurlijk nog wel 4-5 weken voor het echt klaar is, moet ik er nu wel of niet mee doorgaan. Ik ben bang dat als ik stop, ons zoontje de voedingen die ik nu wel nog geef niet genoeg heeft. Maar het is ook een beetje gek om middelen te nemen die je borstvoeding op peil houden, terwijl je juist aan het afbuwen bent :)

Waar doe ik goed aan?

Alvast bedankt voor jullie advies

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat goed dat je zo lang borstvoeding geeft! Met de weg die je al gegaan bent bedoel ik dan. Mooi hoor!

Nu je wilt afbouwen begrijp ik je vraag: enerzijds is het raar om op peil te houden terwijl je afbouwt.

Ik zou eerst de keuze maken om met of de thee, of domperidon te stoppen. Dan heb je het andere middel nog ondersteunend. Met de thee kun je natuurlijk een beetje spelen: moment van thee drinken naar een voeding toe. De momenten die je al hebt laten vallen hoef je niet meer te ondersteunen natuurlijk.

Misschien kun je ook domperidon afbouwen. Dan stop je niet in 1 keer, maar geeft je lichaam de tijd om hier aan te wennen. Wie weet, merk je niet zo veel verschil....

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina