Dik/zwaar haar opsteken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo dames,

heeft er iemand van jullie tips om dik,zwaar haar op te steken?Het is ook best lang, zeg maar 5cm onder m'n bh-bandje.
    Als ik zelf maar wat probeer zakt het na een uur uit. :rolleyes:

Heb morgen een huwelijk dus wil er wel een beetje leuk uitzien! :D

Liefs!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hetzelfde probleem alleen heb ik heel dun haar ;)

Misschien anders alleen de zijkanten opsteken op de achterkant van je hoofd en de rest los laten hangen?

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Bij mij werkt heel veel speldjes en veel mousse.
    Maar dat is wel een werkje.
    Ik heb nu een zo een ding bestaande uit twee haarkammen met elastiek ertussen, zakt niet uit!
    Heb geen idee hoe het heet, ik heb hem op de markt gekocht twee jaar terug.

4. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier ook altijd met heel veel speldjes.Die steek ik zo strak mogelijk in mijn haar, zodat het net geen pijn doet..:)

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook dik en lang haar. Ik wordt er gek van zou niet eens weten hoe ik het moet opsteken :(
    Ik doe er helemaal niks mee dan alleen maar een staart dragen ik vind het echt wel balen zulk haar. Als ik dan van die meiden zie met leuk opgestoken haar denk ik pfff lukt mijn nooit!

In augustus ga ik trouwen maar geen idee hoe ik me haar wil hebben. Ik zeg ook altijd tegen de kappers doe er maar iets leuks mee maar hun weten het ook nooit :(

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wat ik dan doe, is alleen misschien niet wat je wilt. Maar eerst me haar in een staart met een dun elastiekje maar wel strak, dan met een kappershaarklem (gewone klem alleen dan die van de kappen, zijn steviger)staart omhoog gooien bij de aanzet van het elastiek vastzetten en dan je staart loslaten en erover heen draperen of hoe te noemen.....

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Eerst het voorste deel afscheiden, daarna de haren volledig naar achter nemen. Dan het voorste deel naar boven nemen en met de overblijvende haren in een paardenstaart doen. De paardenstaart over de hand rollen, met spelden vaststeken en de punten met een krultang bewerken. Vooraan enkele lokken uittrekken.

Dan krijg je zoiets: [​IMG]

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb ook zwaar haar ik fohn het altijd droog dan wat wax erin blijven de pennetjes beter zitten.
    Ik begin altijd onder alles vast te zetten dan de zijnkanten dan de voorkant dan haarlak erover

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Eerst een staart maken
    en dan pluk voor pluk naar binnen werken met een schuifje ( wel die grote)
    en anders half opsteken

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Eerst een (hoge) staart maken. Dan een pluk haar pakken schuim erin en een beetje krullend maken met een krultang. De pluk vaststeken met zo'n metalen schuifje. Door de pluk in het schuifje te steken en die Achter het elastiekje in je staart te drukken. Zo het hele haar opsteken en dan alles vol spuiten met haarlak.
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn haar. Zwart, heel stei en ontzettend dik haar.
    Op die manier zette mijn kapper al mijn haar vast op mijn bruiloft.
    Enig nadeel, Alle speldjes eruit halen kost een eeuwigheid. Alles uitborstelen onder de douche met een handvol cremespoeling in je haar, dan gaat het het makkelijkste.

Als je de speldjes van te voren even vol spuit met haarlak dan worden ze wat stroefer en glijden ze minder makkelijk uit.
    Eventueel de buurvrouw of een vriendin even laten helpen.
    Succes en veel plezier

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb eens een keer een spoedcursus van een kapster gehad. Heb mijn eigen haar gedaan op mijn bruiloft, wegens budget en vroege tijdstip.
    En ik zelf heb ook dik zwaar haar.
    De kunst is om een dag van te voren je haar te wassen en dan in nat haar schuim te doen en dan droog fohnen. Dan is je haar de volgende dag lekker stroef. Liefst ook nog even 's ochtends carmenrollers erin zetten. Nog een beetje touperen. En in delen opsteken is dan inderdaad hoe je het moet aanpakken anders zakt het helemaal uit.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

ik zou in plaats van 1 staart 2 of 3 staartjes onder elkaar maken dan kun je je haar makkelijker verdelen en blijft het ook veel beter zitten.
    Is het geen idee om je haar uit te laten dunnen? doen ze bij mij ook tegenwoordig ben er erg tevreden over moet ik zeggen

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel voor jullie reacties!
    Daar kan ik zeker wat mee!

Neem gewoon de laptop mee in de badkamer morgen, kan ik m'n haar doen terwijl ik dit lees. :)

@zustertje; ik heb het wel eens uit laten dunnen, maar das alweer een tijdje geleden.En had nu het budget niet om naar de kapper te gaan...

Deel Deze Pagina