advies gevraagd over combinatie vaste voeding/ flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door victoria, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Sinds een aantal weken zijn we gestart met het geven van groente op advies van het CB, want mijn zoontje werd heel vaak wakker 's nachts wat zou komen doordat hij nog hongerig was en al aan maximale voeding zat (5 flessen van 180+6). Hij is ook inderdaad beter gaan slapen sinds hij vaste voeding krijgt.

    Ons schema ziet er ongeveer als volgt uit.

    7.00 fles met 2 schep rijstebloem
    11.00 fles
    15.00 fles
    18.00 groentehap
    19.00 fles
    22.30 fles

    Zijn fles van 19.00 uur drinkt hij nu meestal niet meer helemaal leeg, omdat hij dan nog vol zit van groentehap, maar altijd wel minimaal voor 2/3. Het CB vertelde mij dat als hij goed gaat eten, er een fles gaat vervallen. Maar welke fles vervalt er dan? Ik dacht altijd dat nu de laatste fles zou gaan vervallen (die van 22.30), maar als ik nu kijk hoe het gaat, heb ik het idee dat de fles van 19.00 uur gaat vervallen. Het is ook geen optie om de fles van 19.00 uur later te geven, want hij gaat om 19.30 naar bed, is dan ook echt moe.

    Mijn vraag is dus (misschien niet duidelijk in dit hele verhaal): gaat dit zo goed? Welke fles gaat er vervallen? Gaat dit vanzelf of laat ik zelf opeens een fles weg? En vanaf wanneer?

    Groetjes Victoria
     
  2. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik zou zeggen de laatste fles laten vallen maar gaat dat dan voor de nacht door te komen?

    Bij Elena viel er altijd een fles weg als ik er meer in deed.

    Of je moet je schema helemaal veranderen?Of het gewoon zo laten en zien hoe het verder gaat :D

    Elena doet het nu zo:

    7u fles 240 ml
    10u fruitpap
    12u30 fles 240 ml
    16u30 groentepap
    18u30 fles 270 ml
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Misschien kun je het groentehapje wat vroeger geven, zo rond een uur of half 5/5 uur.
    Dan is de kans groter dat de fles van 7 uur wel helemaal opgaat.

    En ik zou haar dan persoonlijk niet meer wakker maken voor de late fles. Het is even testen (en misschien geduld hebben) maar de kans is groot dat ze dan na de 19.00 fles gewoon lekker doorslaapt tot de volgende morgen.
     
  4. miepdoos

    miepdoos Lid

    24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    Taschke... mag ik vragen hoeveel fruit je in de ochtend ongeveer geeft en hoeveel groente in de avond?

    alvast bedankt,
    dit lijkt me namelijk ook het ideale ritme voor mijn dochter
     
  5. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hier precies hetzelfde verhaal. Ook NIels slaapt niet door en het advies is bijvoeden. Alleen eet die kleine draak dus niets.

    Maar ik zou idd het groentenhapje vervroegen en dan zal de fles van 19 uur vast opgaan.
     
  6. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Mischien kan je de groentehap eerder geven, en de fles een half uurtje opschuiven en daar een papfles van maken ipv 's ochtends.
    Dan heb je ook grote kans dat ie genoeg heeft voordat ie gaat slapen.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tot je kind 6 maanden is mag bijvoeding geen fles vervangen. Dus als hij de fles niet goed drinkt, minder bijvoeding geven!
     
  8. Jeetje he, je mag wel bijvoeding geven en een fles laten vervallen, dat zegt het cb zelf, wel raden ze aan met 6 maanden te beginnen, maar zoals hun zeggen is geen 1 kind hetzelfde.
    Dus gewoon een beetje uit proberen zou ik zeggen.
     
  9. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de reacties. Ik geef zijn groentehap om 18.00 uur, omdat ik dan van mijn werk thuis kom. Dus om 16.30 uur geven is geen optie.

    Dirksmama: hij dronk al zjin flessen tot de druppel leeg en ik mocht niet meer flesvoeding geven (dan zou ik te veel geven) en daarom adviseerde het CB mij om te starten met groente. Hij was juist vanaf geboorte een slechte drinker, dronk nooit wat hij mocht drinken en was, gezien zijn lengte, ook aan de lichte kant. Dus dat nu al zijn flessen helemaal op gaan, betekent voor mij ook wel dat hij echt meer nodig heeft.

    Ik heb nu wel zijn fles van 19.00 uur doorgeschoven naar 19.30. Dit ging goed en hij dronk hem nu wel helemaal leeg. In de fles van 22.30 doe ik ook altijd 3 scheppen rijstebloem (was ik mijn vorige bericht vergeten te schrijven).

    Zijn groentehap van vandaag was 3 scheppen groente en 1 aardappel. Is dat ook ongeveer de hoeveelheid die jullie geven?

    Groetjes Victoria
     
  10. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena krijgt 100 gram fruitpap en 200 gram groentepap(soms eet ze 150 gram,hangt er vanaf hoeveel honger ze heeft)
     

Deel Deze Pagina