Beste, Onze kleine meid is 4 weken oud en drinkt aan de borst. Omdat zij niet goed de tepel vast kan houden voed ik met een tepelhoedje.Echter is het nu zo dat zij niet genoeg voeding uit mijn borst haalt. Er is genoeg want de productie is hoog. Nu geven we haar na de borstvoeding gekolfde melk in een fles. Want anders is ze niet voldaan. Ze drinkt goed uit de borst fanatiek en je hoort haar drinken. En kan ook zelfs een uur aan de borst liggen maar dan is ze te moe om te drinken. Ik wil haar graag volledig aam de borst zodat het kolven maar een keer dag meer hoeft. Heeft u nog tips? Alvast bedankt
ten eerste: waarom kan ze de tepel niet goed vast houden? Is er iets in aanleg of heeft ze zichzelf dit aangeleerd? Ten tweede: je kunt prima met een tepelhoede voeden: mits ze ook hier een grote (diepe) hap neemt, heel dicht in de borst ligt en haar mond wijd open heeft bij het aanhappen. Wanneer je kindje een halve cm of meer speling heeft in het tuutje van het hoedje ligt ze niet goed aan de borst : dieper aanleggen: neem hier de leiding bij aanhappen door haar naar je borst te bewegen! Wanneer je vold. productie hebt (en groei zit er straks bij haar in) kun je prima met hoedje voeden: je kolft dan wel 1 a 2 keer na het voeden na. Dit doe je met het oog op extra stimulatie: laat je lichaam weten dat het net iets meer mag aanmaken. Je kunt dit opvangen, je kunt het ook in een spuugdoek opvangen. Na het voeden kolven met de hand is erg effectief en ook handig om te leren! Mijn tip: bel een lactatiekundige die meekijkt en je kan vertellen wat er gebeurt tijdens het voeden: als je weet waarom ze de hap niet kan vasthouden (aanleg, geen vacuüm, beperkt in beweging mondmotoriek of anderszins vb te moe?) kun je daar mee aan de slag. Echt, het is het waard! Vind een lactatiekundige via nvlborstvoeding.nl of wanneer je op rijdafstand woont, kan ik ook bij je aan huis komen. Groetjes, Heidi
Bedankt voor de uitgebreide reactie ..heel fijn kan ik zeker wat mee. Op advies van de vk..ik heb inmiddels contact met een lactatiekundige gehad en zij is bij mij langs geweest... Ze heeft nog niet de energie om voldoende uit mijn borstvte halen. We voeden nu bij na elke voeding en dit gaat goed... Hipelijk drinkt ze snel volledig