's nachts slapen? Spelen is veel leuker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Upkedupke, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ons zoontje van 6 maanden is 's nachts de laatste tijd erg druk bezig.
    Eerder sliep hij van 21u tot ongeveer 6-7u. Hij is wat ziek geweest en daardoor werd hij 's nachts iedere keer wakker. Meestal was het speentje genoeg om weer verder te slapen.

Nu is hij niet meer ziek, maar vind het veel leuker om te spelen en te kletsen 's nachts dan om te slapen.

Hij wordt rustig ieder uur wakker en gaan dan naar boven kruipen, rollen en ligt vervolgens met zijn knuffeldoekje of zijn speentje te kletsen. Dit houdt hij aardig lang vol, terwijl wij wakker liggen van zijn geklets. Hij gaat ook zelf niet meer slapen. We moeten er dan een paar keer uit om het speentje in zijn mond te doen en hem weer op zijn plek te leggen (hij slaapt op zijn buik).

Overdag slaapt hij niet overdreven veel en wordt hij in bed gelegd als hij aangeeft moe te zijn. Dat wisselt tussen 2 uur wakkertijd en 4 uur wakkertijd. Tegen 18.30u is hij kapot moe en kunnen we hem ook niet meer wakker houden. Hij gaat dan het bed in en om 20.30 halen we hem nog even op voor een fles. Daarna slaapt hij direct weer verder.

Ik wilde al proberen om hem 's avonds wat eerder naar bed te brengen, bijv. 17.15 en dan laten slapen tot 18.30 om vervolgens wakker te houden tot 20.00. Dit kost nogal wat moeite en heeft in ieder geval afgelopen nacht nog niks geholpen.

Hoe krijg ik mijn wakkere baby weer beter in doorslapen? heeft iemand de gouden tip?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Gewoon laten doen, en zelf oordoppen in doen;):p.
    Begint hij ook te huilen of dat niet?

3. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Als we hem lang genoeg laten kletsen, gaat hij uiteindelijk wel huilen, omdat ie zijn speentje dan nodig heeft om weer in slaap te komen. En in die gekke houdingen die die aanneemt, kan hij ook onmogelijk weer in slaap komen. Hij heeft nog niet in de gaten dat hij weer terug kan naar normale slaaphouding ;)

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoe laat wordt hij 's nachts wakker? Officieel staat er 5 uur voor doorslapen :p

Hier ook een periode gehad, al was dit dan wel in de avond en ging dat door tot een uur of 23.30. En gezellig dat hij was!

Heb je veel knuffels in zijn bedje liggen? Misschien dat hij er tegen gaat kletsen als hij ze ziet (ik opper maar wat, haha) Misschien eens proberen alleen zijn tutdoekje en speen in bed te laten (als je dat al niet hebt)

5. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Hij wordt meestal al rond 1u wakker, maar rond 3u is het echt dikke pret. Hij slaapt dan vanaf ongeveer 8.30. Dus ja, het is officieel doorslapen, maar het zou fijn zijn als ik hem een handje help om 's nacht toch nog wat langer te slapen.

Ik heb zijn knuffels niet in bed liggen. Inderdaad alleen een speentje en knuffeldoekje. Hij kan niet zonder deze beide, dus die ook weg halen is geen optie.

Ach, misschien is het ook wel een fase, omdat hij net pas ontdekt heeft hoe goed hij kan vertellen. Het gaat echt dadadadadada. En laat hem nou een super harde stem hebben (we hebben vanaf zijn geboorte af zeker een gehoorbeschadiging van zijn volume, huilen kan hij ook heeeeeeel hard).

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gewoon laten doen, die fase gaat wel over.
    Als ze eenmaal die speen zelf kunnen nemen word het wel gemakkelijker
    Maar gewoon laten doen. Beter s'nachts in bedje spelen dan jengelen en zeuren. Als hij die speen zelf kan nemen wat nu wel kan gebeuren dan ga je er minder snel wakker van worden

Het is ook vooral oefenen en leren wat ze doen zonder pottekijkers om zich heen,...denken ze :p

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier ook, al een maand ongeveer. Ik laat haar maar, doe oordoppen in en draai me weer om. Als ik naar haar toe ga, is het nog gezelliger. ;) uiteindelijk begint ze wel te jengelen, dat hoor ik dan weer wel met oordoppen in, ga ik heen, speen er in, dan gaat ze weer slapen. Nachtbraker. ;)

Deel Deze Pagina