Dikke buik, dagelijks felicitaties :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Snap ik hoor en heel eerlijk: als ik niet idd zoveel fysieke hinder van mijn kapotte buikspieren had ondervonden dan had ik het ook niet laten doen. En zoveel pijn als dat ik nadertijd had... Ik zou het niet zomaar weer doen. Maar aan de andere kant: wat zijn die zes weken dat je plat ehh in zgn strandstoelhouding moet liggen nou op een mensenleven met een awesome buik ;)

Treez vindt dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die grote marge zegt meer dat het gezond is om ook wat spiermassa te hebben (dat zwaarder is dan vet) dan dat het goed is om zwaar te zijn. Verder heb ik het artikel goed gelezen. En uiteraard is alles wat op internet staat en op shape.com staat waar ;)
    Maar wat er eigenlijk staat: men weet tegenwoordig er sneller bij te zijn om zwaarlijvige gezondheidsproblemen eerder te diagnosticeren en accuraat naar te handelen.

Ze raden het nog steeds niet aan om overgewicht te kweken.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Maar als al het vet op je buik zit heb je toch sowieso meer kans om voortijdig te overlijden aan hart-vaatziekten, net als bij een bmi vanaf 25? Okay met een bmi van 40 is de kans groter dan met 27 natuurlijk, maar 25 lijkt me nog beter. Maar toen na mijn bevalling weer een bmi van 23 had was mijn buik nog kogelrond.

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    BMI is gewoon een verhoudingsgetal en alleen BMI gebruiken om een gewicht icm lengte te beoordelen is allang achterhaald. Zowel een BMI van 22, als 25, als 27 zegt op zichzelf lang niet alles. Het is 1 van de vele tools die je kan gebruiken in het inschatten van een voedingstoestand.

Deel Deze Pagina