dikke buik en moe

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Melletje86, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Hey Meiden,

ik heb een vraagje voor jullie.
    Ik ben nu 5+5 zwanger en heb al echt een buikje, vind dat best wel bizar, soms lijk ik al 4 maanden zwanger.
    Wil het nog niet aan iedereen vertellen (bv op me werk), maar word me wel moeilijk gemaakt met zo'n buikje hihi.
    Ben ook heel erg moe en mensen zien dat aan me.
    Hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie hier mee om??

xxx Mel

2. stamperke

stamperke Actief lid

28 jun 2010
    391
    0
    16
    hier had ik dit van ons tweede dochtertje 6 weken zwanger was ik dan en al zwangerschapsbroeken moeten dragen ;).

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hoi Mel, ik had / heb ook een hele erge opgezette buik. Lucht in je darmen door de hormonen. Ook kan je wat verstopping krijgen. Draag iets wijdere kleding, dat kan je het nog wel even verbloemen. Het neemt in de loop van de tijd wel af, dan groeit je buik ook wel weer, haha :)
    Ik was ook zo moe in het begin. Om 2 uur 's-middags echt op. Gelukkig heb ik flexibel werk, ik ging vaak naar huis, uurtje slapen en dan thuis nog iets doen. Als je het niet trekt op je werk moet je het tegen je leidinggevende vertellen en samen een oplossing zoeken. Je moet niet jezelf nu al uitputten.
    Bij mij is die hele erge vermoeidheid nu gelukkig wel wat afgenomen, dus er is een goed vooruitzicht.

Doe het een beetje rustig aan, je lichaam is heel hard aan het werken en dan verdien je een beetje rust af en toe ;)

4. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    hai,

ja ik draag nu al wijdere kleding maar je ziet dan zo'n bolletje eronder, voor jezelf wel leuk.
    Ik wil zo lang mogelijk wachten met vertellen, moet eerlijk zeggen als ik aan het werk ben gaat het wel alleen thuis stort je in en moet ik een dutje doen, voel me dan echt een omaatje hihi.
    Wanneer heb/ga jij het vertellen op je werk??

xxx

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb het aan mijn kamergenootje meteen verteld. Mijn direct leidinggevende vorige week (met 10 weken) en mijn bazen ga ik het volgende week vertellen, met 12 weken.

Dat ik het meteen heb verteld aan mijn kamergenootje was wel heel fijn, zij heeft al 2 kinderen. Dus lekker veel kletsen over kindjes en zwanger zijn, heel erg gezellig :)

Gewoon lekker slapen als je thuis komt en je man je een beetje laten verzorgen. Doet ie an mij ook.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook al snel een (opgeblazen buik) en bij de zwangerschap van onze dochter had ik ook de hele zwangerschap een grote buik;)
    Dat moe zijn is hier ook weer heel erg aanwezig, ik werk niet, dus dat scheelt enorm. Ik kan als mijn dochter naar bed gaat ook gewoon even slapen. Maar net als vanmiddag niet gedaan omdat ik visite had en om 3 uur viel ik gewoon in slaap.
    Proberen er aan toe te geven, je lichaam moet hard werken en geeft op een gegeven moment zelf aan niet meer verder te kunnen. Als het echt erg wordt, kun je evt. je leidinggevende inlichten en vragen of je halve dagen kunt komen voorlopig. Het kan best zijn dat je je over een aantal weken een stuk fitter voelt.

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb hetzelfde, ben 5 weken zwanger en al echt een buik, ;s ochtends valt t mee maar 's middags komt hij opzetten, heb verder nergens last van alleen inderdaad dat ik moe ben, en heb trouwens wel jeuk en mn darmen zijn echt niet verstopt, integendeel!

Wij dragen op het werk strakke shirts dus kan het absoluut niet verbergen, nu maar hopen dat ze het niet zo erg opvalt! Want wil het nog niet aan hen bekendmaken

Ik dacht dat dat met mn buik dat ik me dat ook inbeelde, dacht van: nee joh, dat kan niet haha gelukkig ben ik niet de enige!

8. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Hahaha, ik ken dat gevoel, beeld ik het me nou in?
    Ben blij dat me ma en een vriendin het ook zien.
    Ik wil het net als jou nog niet bekend maken maar het word ons zo wel moeilijk gemaakt.
    Die moeheid is soms best lastig he??!!

xx

9. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier ook, nog geen 4,5 week zwanger en een opgezette buik..:s .. t voelt ook nog eens enorm... erg opgeblazenven buik inhouden helpt ook echt niet.. alles knelt af.. met die mooie dagen kon ik een wijd jurkje aan.. maar moet nog maar zien hoe ik t ga doen met die lagere temperaturen. Dikke trui wordt m ook niet! Daarnaast borsten ook enorm in grootte al toegenomen... ben benieuwd hoe lang ik het nog kan verbergen.

10. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Oja, en de moeheid... heel herkenbaar van de vorige zwangerschap en deze.. ik heb zaterdag de hele dag gedaan over t huishouden... t viel me heel zwaar.. bijna iedere middag wel even de oogjes dicht en gisteren bijvoorbeeld om 21 mijn bed Al ingedoken!

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ooh inderdaad, dat inhouden lukt echt niet, mijn borsten zijn nog niks gegroeid jammer genoeg want zoveel heb ik niet naja hahaha, we moeten het ermee doen! Met hoeveel week gaan jullie het vertellen melletje86?

Liefs

12. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Met mijn borsten gebeurd ook vrij weinig alleen dat ze af en toe vreselijk zeer doen, hihi, alleen de nadelen dus!!
    Ik wil het pas vetellen met 12 weken, ik krijg me eerste echo pas met 10 weken dus tot die tijd zeg ik zeker niks (als het lukt)
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik elke dag "bang" ben dat iemand er naar gaat vragen vanwege dat buikje.
    Ik heb ook een collega lopen die vraagt steeds vaker, "gaat het wel Mel", en dan denkt ik "ohh jeehh ze ziet iets". Dus het is wel een opgave. Ben nu 5 dagen vrij (even rust) maar heb vanavond wel een etentje met ze, dus dat word een wijde jurk hahahah.

xxx

13. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Op vier weken was mijn buik echt GIGANTISCH. Ik was zo verschrikkelijk opgeblazen en voelde mij er echt heel ongemakkelijk bij. Ik kon hem totaal niet intrekken. Ik heb het vrij snel moeten vertellen op het werk ivm werkverwijdering en iedereen beaamde wel dat mijn buik echt dik stond.
    Nu is hij weer platter. Heb een klein buikje, iets dikker dan normaal en 's avonds kan hij behoorlijk uitpuilen. Ze moeten maar denken dat ik een beetje verdikt ben. Ik draag nu ook lekker losse, flapperende zomerkledij.
    De vermoeidheid is hier ook zeer sterk aanwezig. Vaak sta ik op 's ochtends, ik drink een tas thee, computer een beetje, ontbijt en ga dutten tegen een uur of 11... Er is geen houden aan. Ook 's avonds lig ik vroeg in mijn bef.

Deel Deze Pagina