Clomid bij zeer korte LF, iemand ervaring?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bruni, Feb 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Ik ben bij de gyn gediagnosticeerd op een luteal phase defect. Ik heb een korte cyclus van 23/24 dageb met een late eisprong rond dag 18 en dus een zeer korte LF. Nu willen ze dmv Clomid mijn eisprong naar voren halen om zo de LF te verlengen. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt het proberen. Maar het is helemaal niet te zeggen dat je eisprong met Clomid veel eerder komt. Vaak komt de groei juist ietsjes trager op gang. Een eisprong op dag 18 is in principe heel netjes. Om binnen de norm van een acceptabele luteale fase te komen, moet je op minimaal 10 dagen zitten. Dat zou betekenen dat je eisprong bij dezelfde cyclusduur naar dag 13-14 gebracht moet worden. Ik weet niet of het met Clomid gaat lukken om je eisprong 5 dagen naar voren te schuiven, dat kan wel eens lastig worden.

Dus ik zou er eerder voor kiezen om extra progesteron te nemen, zodat je direct invloed uitoefent op je luteale fase en hem zo verlengt. Je zou dan kunnen denken aan een Pregnyl-injectie of aan Utrogestanbolletjes. Die methode is een stuk logischer dan aan de Clomid en je eisprong naar voren schuiven. Tenzij ze het idee hebben dat je eisprong niet goed is, waardoor je een korte fase hebt. Maar ik neem aan dat er naar je progesteronwaarde is gekeken, om te controleren of je eisprong goed is?

Dus ik vind het een beetje omslachtig allemaal, maar ik hoop natuurlijk voor je dat het gaat werken. Succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je kunt door verschillende oorzaken een baggere LF hebben. Mijn 'mmm carriere' begon met Utrogestan inbrengen omdat er een baggere LF werd geconstateerd werd. De arts zag het hebben van een slechte waarde als probleem op zich. Een paar maanden later besloot mijn arts om mij ook Clomid te laten gebruiken omdat het probleem van de slechte LF volgens hem toen werd veroorzaakt door de zwakke eisprong. De arts hoopte dat door een krachtiger eisprong te kweken ik ook een betere progesteronwaarde zou krijgen en ik wel zwanger kon raken. De Clomid zorgde er echter niet voor dat mijn eisprong krachtiger werd: ik bleek klote eieren te hebben die niet sprongen. De Pregnyl werd er ook nog eens bij gehaald. Dit werkte ook niet bij mij.

Maar dit is een klote verhaal van enkel mijn kant. Wat ik wil zeggen: het is niet heel onlogisch dat je arts dit wil proberen.
    Hopelijk werkt dit bij jou wel!!

Share This Page