Bij (veel) overgewicht is het heel normaal dat je minder dan gebruikelijk of soms zelfs helemaal niets aankomt tijdens een zwangerschap. Natuurlijk wel jammer als je die ene keer dat je wel gewoon trots kunt zijn op je buikje er weinig van ziet. Ik vond het trouwens heel fijn om te lezen over iemand van 160 kg die zwanger werd. Zoveel weeg ik niet maar draag wel kledingmaat 56 en ik maak me regelmatig zorgen of dat een oorzaak gaat zijn dat het niet gaat lukken.... Veel informatie over (veel) overgewicht en zwangerschap vindt je trouwens op op Plus-size Pregnancy . http://www.plus-size-pregnancy.org/firstindex.html Je moet helaas wel engels kunnen lezen maar er staat echt heeeeeeeeeeeeeel veel informatie op en ook veel ervaringsverhalen. Groetjes! Kiek
o trouwens ben ik tot nu toe maar 8.3 kilo bijgekomen! gelukkig maar hoor! de kilo's die jij aankomt zegt niks over het gewicht van de kleine! Aangezien de mama's met extra kilo's een oplsag plaats hebben ( zo noem ik het dan maar ff ) hoeft er niet extra veel bij te komen.. De kleine voedt zich d.m.v. de navelstreng en voedt zich met zuurstof en alle andere dingen..hij eet in principe van jou! ( kleine parastiet ) dus ga niet voor 2 eten, maar eet goed en gezond! en kijk maar in mijn album! ik ben ook niet slank ( maar heb toch wel een extra vetkwab door die kleine
Bij mijn eerste zwangerschap waren er zelfs mensen die bij 6 maanden vroegen of ik nou zwanger was of niet. Ze hadden dat dus niet duidelijk gezien. Bij 40 weken had ik ook niet een overdreven dikke buik. Ik was ook te zwaar (woog 88 kilo) en ben totaal 10 kilo aangekomen. Ik was wel heel bang om 30 kilo aan te komen ofzo, maar das dus meegevallen> Binnen een week na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht. Helaas daarna niet meer extra afgevallen (had ik natuurlijk wel gehoopt) Ik ben natuurlijk zwanger geraakt na 5 maanden. Ook een hele vlotte bevalling gehad. Totaal 4 uren. GRoeten Carinda
Hoi Kiek, Ik heb net even naar die dite gekeken die jij mij hebt geadviseerd maar, ik begreep er helemaal niets van weet je mischien iets anders in het nederlands voor me ? Ik draag maat 52 ben ook geen 160 kg, maar jammer genoeg lukt het mij niet om zwanger te raken we zijn al een jaar bezig voor ons eerste en het lukt maar niet, ik vindt het heel erg en zit er ook gewoon heel erg mee. Tot nog een jar terug was mijn menstuatie perfect altijd heel regelmatig geweest maar nu sinds een jaar dus sinds dat ik ben gestopt met de pil en ben aangekomen menstrueer ik haast niet meer ik ben nog 19 vindt dit allemaal heel erg zonde. Ik wil heel graag een kindtje, volgens mij zelfs veelste graag. Jij ook heel veel succes met alles
Weet iemand ander mischien een ander Nederlands talig alternatief voor http://www.plus-size-pregnancy.org/firstindex.html
volgens mij verschilt het echt per vrouw.. bij mij vroegen mensen met 9wk al wanneer ik was uitgeteld. we hadden nog niet eens aaniemand verteld, maar had idd al wel een enorme buik. kon m nog maarmoelijk verbergen..hihi... mijn schoonzusje had helemaal geen buik. zelfs bij 8 maanden moest je het weten anders zou je het niet zien... nu waren we toen allebei voor onze zwangerschap 63 kg dus het verschilt echt. bij mijn 2e zwangerschap ging het iets langzamer en konden we het wat langer geheim houden...
kijk niet te veel naar andere meis... ieder lichaam is anders of je nou dik of dunt bent, groot of klein, niemand kan van te voren zeggen hoe de zwangerschap gaat verlopen en of je bij jou al heel snel kan zien dat je zwanger bent.... ik heb nu 2 zwangerschappen achter de rug, en bij beide zag je tot een maand of 4-5 echt bijna niets, als je me nu ziet met nog geen 2 mnd, heb ik al een buik die ik destijds pas had tegen het eind van de 5 mnd....toen vroegen ze nadat ik bevallen was hoe ik aan dat kind kwam omdat ze me eigenlijk helemaal niet zwanger hebben gezien... nu vragen ze hoever ben je? terwijl ik dus nog maar net weet zwanger te zijn, dus wat betreft dat het pas kan groeien vanaf 12 wkn is onzin...bij de 1 zal het wel zo zijn, en bij de ander niet... wat overwicht betreft kan het bij de 1 zo zijn dat mede door overwicht de vruchtbaarheid wordt beïnvloed, maar zoals je hebt kunnen lezen gaat dat niet voor iedereen op... en bij de 1 die overgewicht heb zie je heel lang niets, terwijl bij de ander het zo lijkt alsof ze een 5ling draagt... kortom wacht af tot je zelf zwanger bent en dan pas zul je zien hoe de zwangerschap bij jou verloopt.... succes meid, dat dat maar gauw mag gebeuren..
Nee sorry, ik ben nog niets in het nederlands tegengekomen, laat staan iets dat zo ontzettend uitgebreid is. Maar als je in iets specifieks geinteresseerd ben wil ik wel kijken of ik een globale vertaling kan maken..... (heej, leuk klusje voor als ik ooit - hopelijk snel.... - ook met zwangerschapsverlof mag om van deze site een nederlandse versie te maken.....)
Beetje off topic... Maar daar ben ik ook ergens een beetje "bang"voor.. Nu weeg ik 80 kg en ook ik ben bang dat ik erg veel nog zou aankomen tijdens een ev zwangerschap Heb een neigend overgewicht en mijn leeftijd niet zo mee(36) Maar we klussen lekker verder...en hopelijk gaat het snel lukken.. Succes en knuff voor meisje Susi