Gister voor t eerst bij de vk geweest.. Bloeddruk is nu al veel te hoor 170/95 Wie heeft tips voor me zodat ik de bloeddruk weer lager kan krijgen/ houden? Ik baal er als een stekker van en ben ook best wel verdrietig er over.. Ik zie t doom-scenario van een ziekenhuis opname al voor me.. En daar kan ik me nu al druk over maken.. Hang liever de hele dag thuis dan gehospitaliseerd in t ziekenhuis met totaal geen privacy laat staan je eigen gang kunnen gaan..
zo en zo maakt zout je bloeddruk hoog dus daar kan je mee minderen en ik weet niet of je drop enzo eet ook daar krijg je een hoge bloeddruk van. heeft je vk je geen tips meegegeven?
Inderdaad geen drop eten en zo weinig mogelijk zout. Knoflook is ook goed. Mijn bloeddruk was ook al iets gestegen. Normaal 120/70 en nu was ie 140/90, dus ik laat voorlopig de drop ook maar staan... Moet volgende week weer voor controle, hoop dat ie dan gezakt is.
Ik had al gelezen dat drop vanwege een stofje er in niet goed is, dat neem ik al niet meer, ben ook niet zo'n drop-eter.. Heel veel zout voeg ik zelf niet toe, maar er zijn wel veel producten waar het inzit.. Nee de vk heeft geen tips mee gegeven.. Kreeg de indruk dat ze ( ook vanwege mn gewicht) twijfelde om me nu al niet door te sturen naar gyneacoloog.. ( ik begrijp wel dat dit dan wel t beste is voor mij en kruimeltje)
als je al weinig zout eet dan zou je denk ik bij de volgende controle als het weer te hoog is naar de gyn moeten en aan de medicatie moeten, dat is denk ik waar je vk over twijfelde, wachten, of gelijk doorsturen, doen wat het beste voor jou en je kindje is meid het is even niet anders
Hoi Annemarie. Ik lees net het volgende stukje op internet: "Hoge bloeddruk Ongeveer vijftien procent van de zwangere vrouwen krijgt last van hoge bloeddruk. Een hoge bloeddruk is ongunstig omdat het de doorbloeding van de placenta vermindert. De baby krijgt dan minder voedingsstoffen en zuurstof binnen. Aan een hoge bloeddruk kunnen zwangere vrouwen zelf weinig doen. Een verloskundige of gynaecoloog begeleidt vrouwen die tijdens de zwangerschap last krijgen van hoge bloeddruk. Hoewel dit vroeger vaak werd voorgeschreven, is een zoutbeperkt dieet in elk geval niet nodig. Inmiddels is bekend dat dit bij hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet helpt. Bovendien is eten zonder zout vaak niet smakelijk waardoor veel zwangere vrouwen minder of slechter gaan eten. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het zoutbeperkt (of natriumbeperkt) dieet wordt daarom niet meer voorgeschreven bij hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap". Hopelijk heb je er wat aan. Voornaamste is dat je VK of gyn je goed in de gaten houdt. Succes
goed stukje tekst, dankje Cathy Dat zoutarm/-loos niet effectief blijkt, ben ik wel blij om.. Nu denk ik wel dat dat went, maar om in de supermarkt boodschappen te halen.. dat zal best pittig zijn.. Ik denk dat ik me eerst maar even niet al te druk moet maken.. Misschien tussendoor eens weer bij de h.a. laten checken en dan over 4 weken weer naar VK..
Hier ook ervaring met te hoge bloeddruk al vroeg in de zwangerschap, eigenlijk ondekt door een eerdere miskraam. Als je vragen hebt kun je me altijd een persoonlijk bericht sturen.
Ik had zowel bij mijn dochter als nu weer een hoge bloeddruk. Maar de verlos heeft nooit wat over zout enzo gezegt Maar misschien ging ze er van uit dat ik dat zelf wel wist. Wel moest ik rustig aan doen maar als ik dat doe word ik juist hyper en lijkt hij juist wel meer te stijgen. Met 39 weken was hij gelukkig pas zo hoog dat ik opgenomen moest worden. Ben zondags nog naar huis geweest en maandag ingeleid. Gelukkig duurde dat nog zo lang voor hij zo hoog was dat opnamen nodog was want ik hij was al heel vroeg in de zwangerschap hoog. Ik heb van nature een hoge bloeddruk, Ik hoop dat hij nu aan het eind niet heel hoog word want ik heb nu veel minder stres en dat werk bij mij behoorlijk bld verhogend.