37 weken, baby rustiger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Strandbal, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #1 Strandbal, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    Ik ben nu 37,3 weken zwanger en mijn baby is sinds vrijdag wat rustiger. Ik voel hem wel meerdere keren per dag alleen wat minder duidelijk. De bewegingen zijn ook wat 'zachter'. Dus ipv dat ik hem voel trappelen is het meer een aaitje of een blubje. En als ik in mijn buik por/schud dan reageert hij daar wel op alleen weer zo zachtjes en niet dat mijn buik opbolt. Is dat normaal? Ik wil namelijk niet onnodig bellen omdat ik hem wel meerdere keren voel.

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Klopt hoor, las toevallig net nog dat ze gewoon wat rustiger zijn om energie te bewaren voor de bevalling :)

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Trouwens, als je je zorgen maakt altijd even bellen naar je VK.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Het aantal beweging moet ongeveer gelijk blijven...de bewegingen mogen wel zachter aanvoelen. Je kind heeft steeds minder ruimte. Ik ben net nog voor een hartfilmpje geweest van onze beeb...en dit kregen wij toen te horen...

5. XxDxX

XxDxX Lid

14 jun 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 36+4 maar ik heb dat ook, heb begrepen dat dat ook komt omdat ze minder ruimte hebben in de buik

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik voel de mijne ook minder dan gewoonlijk, maar toen ik vorige week bij de verloskundige was vond ze haar hartslagje te hoog (rond de 175) Ze blijkt dus een jogging foetus te zijn.
    Ik voel daar niks van.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    O fijn dat meerdere dit herkennen. Ik denk dat het dan wel goed zit omdat het aantal bewegingen wel ongeveer gelijk is en als ik por reageert 'ie ook. Alleen voelen die bewegingen heel zachtjes :).
    En afgelopen maandag had ik een extra groeiecho (ik loop bij de gyn. Ivm zwschapssuiker) en op de echo was te zien dat hij bewoog maar dat voelde ik niet en z'n hartslag was normaal.

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Hier ook!!

Voel de baby ook zachter.
    Heb al meerdere keren een ctg gehad en echo's en we hebben heel vaak dat de baby beweegt volgens het apparatuur maar dat ik niks voel.

Komt ook door de placenta aan de voorkant hier

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Zelfde verhaal hier, vanmiddag ctg gehad omdat ik de kleine nauwelijks voelde. Terwijl de ctg een hele drukke baby aangaf! Ik voel her blijkbaar minder. Maar als je het niet vertrouwt wel bellen hoor, dat vinden ze helemaal niet erg! Bij mij was het vrij plotseling, gisteren nog druk, vandaag opeens heel rustig.

10. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hier ook al 2 ctgs gehad!! Baby was gewoon druk maar voel haar inderdaad ook minder.. oke jullie zijn wat verder maar toch.
    Kheb trouwens ook zwangerschaps diabetes dus word sowieso extra in de gaten gehouden.

Succes allemaal met de laatste loodjes :)

11. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Het klopt hoor dat je rond deze tijd je baby minder voelt. De ruimte in je buik wordt steeds minder dus de baby "schuift" meer dan de bekende schopjes of trapjes.

12. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou van mij mag het juist soms wel wat minder.
    Ik voel bijna de hele dag door voeten en armen.
    Lijkt wel of ze steeds drukker aan het worden is, maar idd altijd even
    Laten checken als het niet vertrouwd voelt.

Succes dames met de bevalling, het zit eraan te komen voor ons.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn verlos zei, minder worden mag vanaf een week of 37.
    Maar als een baby van de een op andere dag stil valt, moet je meteen aan de bel trekken.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik twijfel of ik moet bellen. Mijn baby is sowieso al redelijk rustig maar gister heb ik hem weinig gevoeld. Toen dacht ik ik wacht wel af tot ik naar bed ga want dan word hij altijd actief en dan is hij wel een uur achtereen aan het trappelen en doen. Nou alleen dat ik in mijn buik porde bewoog hij een beetje. En als ik wakker word is hij ook altidj actief maar vanmorgen was hij ook zo rustig.
    Maar nu twijfel ik of ik zal bellen of niet omdat ik hem vandaag wel een paar keer gevoeld heb maar heel lichtjes. Is dit reden om even te bellen of zijn die paar bewegingen voldoende?
    Want straks bel ik en dan is 'ie ineens heel actief...

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou nog even afgewacht en op het moment dat ik wilde gaan bellen begon 'ie een feestje te vieren op m'n blaas :D.

Deel Deze Pagina