Wie heeft er een goeie tip? En niet zeggen: niet krabben! Dat is echt onmogelijk! Ik heb echt vreselijke jeuk, met name op mijn rug en buik! Ik ben nu 19 weken zwanger. Wie heeft dit ook? En wat hielp? Ik kan er gewoon ook heel slecht van slapen! Wat een rotkwaal....
Heb je alleen jeuk of ook uitslag/bultjes? Bij alleen jeuk kan mentholpoeder of creme wat verzachten, of after sun met een hoog gehalte aloe vera. Bij bultjes moet je even langs je huisarts. Ik had zelf een soort eczeem op mijn armen rond de 15 weken en ik heb toen bioforce creme van dr vogel gebruikt en het was binnen een paar dagen bijna helemaal weg. De jeuk heeft bij mij zo'n 3 weken geduurd en toen stopte het ineens weer.
Het kan komen door het rekken/scheuren van je onderste huidlaag.. Heeel goed insmeren/masseren met een fijne olie (ik heb bio-oil,maar die heb je bv ook van etos eigen merk) kan helpen.. Anders raadpleeg je huisarts of verloskundige, want volgens mij is het een vaker voorkomende kwaal tijdens de zwangerschap. Succes!
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest maar die wilde niks geven omdat ik zwanger ben... En het is niet het rekken van mijn huid want op mijn rug is het het ergst... Ik heb geen bultjes, er is niks van te zien maar wel heeeeeeeel irritant! Mag dat mentholpoeier gewoon? Waar haal ik zoiets?
Mentholgel helpt goed. Moet je wel je huid in tact laten. Ook opletten dat de jeuk niet zich gaat concentreren op je handpalmen en of voetzolen. Dit kan duiden op zwangerschapscholestase en moet je echt melden bij je vk.
even heel alert op zijn! wil je niet bang maken hoor, maar ik zit ook een aantal weken met hetzelfde probleem. Weet niet of het in het tweede trimester voor komt, maar erge jeuk kan wijzen op cholestase. (echter komt dit dan voor op handpalmen en voeten, en dat heb je gelukkig niet) mogelijk kan het komen door verhoogde uitstoot van galzouten en zuren, neem dus even contact op met je vk! voor de zekerheid! daarnaast koel houden en dan mentholgel smeren! doet bij mij wonderen en kan het goed onder controle houden (nou ja redelijk)
Hm...ik ga morgen nog wel even bellen met de verloskundige voor de zekerheid. En ik ga zeker die mentholgel/poeder kopen, jeuk is echt niet uit te houden!
Wat ook heel goed helpt tegen de jeuk... een havermoutbad! Doe wat havermout in een washandje, dompel dit washandje een aantal keer onder in het bad, totdat het water melkwit ziet. En ga er dan lekker in liggen! (moet je alleen wel een bad hebben....) Verder inderdaad wel goed aangeven bij je vk!
oh ik had hetzelfde!!! alleen koude washandjes/douchekop erop en daarna met mentholpoeder insmeren (juist geen olie of creme, bij mij dan he). Afkoelen afkoelen en toch proberen niet te krabben maar te wrijven! Krabben maakt de jeuk erger.
Zwangerschapschol. komt inderdaad meestal alleen voor met jeuk op handpalmen en voetzolen. Maar het kán ook op andere plekken voor jeuk veroorzaken.. Ik zou om zeker te zijn even vragen of je vlk of huisarts een bloedonderzoekje wil doen. Kleine moeite en dan is het uitgesloten
Heb nu ook erge jeuk op mn rug, maar deze is nu ook erg droog! Op t einde van mijn vorige zwangerschap had ik enorme jeuk op de binnenkant van mijn bovenbenen, werd gek snachts! Was ook nog 30graden en we waren op vakantie, waren van die matrassen met plastic eromheen dus zweette ook nog als een gek. Heb toen echt aldoor gekoeld, dan was t dragelijk.. Had t op mn buik ook wel wat maar lant niet zo erg! Bij mij knapte toen ook de onderhuid erbij
Als je bij de huisarts een medisch probleem uitgesloten hebt, kan ik alleen maar zeggen: vet houden! Ik heb ook giga last van droge jeuk. En ik smeer mijn buik, rug en borsten de hele dag in als ik jeuk voel. Het hoeft echt niet per se met zwangercreme hoor, als het maar een vette creme is. Bio-oil vind ik ook prettig, maar het kan ook met babybodylotion, dat gebruik ik nog het meest. Niet te veel met zeep wassen en na het douchen meteen insmeren. Menthol gel moet je wel even de sterkte navragen, want je hebt meerdere sterktes. Te hoge concentratie menthol is niet goed voor een kapotte huid, en mag je niet tijdens je zwangerschap (mocht ik tenminste toen niet). Het belangrijkste is gewoon vet houden.
Mentholgel op een kapotte huid zou ik ook niet doen. Doet erg au!!! Bloedtestje misschien om cholestase uit te sluiten en dan verder kijken. Koel houden en smeren smeren smeren. Sterkte, jeuk is echt niet leuk...
Je huid kan trouwens ook gevoeliger reageren dan normaal op parfums, cremes etc. Ik kreeg hele erg jeuk van zwitsal buikbalsem!